OT Vad äter du till frukost?
Vi brukar diskutera ganska mycket vad våra smågrisar får till mat, men vad äter vi själva egentligen? Nu syftar jag på frukost som sagt :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Idag åt jag en smörgås (solrosbröd) med lite bregott och 4 gurkskivor, drack apelsinjuice till. Åt ganska lite och lättsmält eftersom att jag var magsjuk (främst natten till) igår.
Mvh Felicia
Idag åt jag ingenting… Jag vaknade 11.15 och skulle vara hos tandläkaren 11.30 *hoppsan* XD Så det blev lite stressigt *s*
Och nu när jag sitter här - med bedövning i halva ansiktet efter en lagning - så kurrar magen förgäves för tandläkaren sa tydligt innan jag gick "Ingen mat på en timma nu". Så jag kommer långsamt att svälta bort här ;P
Hanna
Nämen Hanna, var det inte du som gillade att sova bort halva dan? ^^, Usch… tandläkaren, och bedövning! ;P Du göra puré och hälla i dig så att det kommer till magen direkt utan att nudda munnen ;) haha..
Mvh Felicia
#3 - Nä, jag hatar att sova bort halva dagen! Men det är något fel på min väckarklocka -.- Den är en klockradio men tydligen så får den inte in någon station emellanåt… Jag brukar testa den på kvällen innan jag somnar så att allt funkar och det gör det, men på morgonen kommer inget ljud :/ Jag får börja köra med min gamla pipare igen tror jag för såhär kan det inte hålla på (det är inte första gången den inte låter på morgonen…) när skolan börjar. Haha, vart ska jag hälla den då? Genom örat eller? XD
Jag fick i mig ett par pannkakor till slut, tuggade på ena sidan munnen bara så det gick bra.
Hanna
#4 Haha, okej ^^, Ställ mobilen annars ;) Så kan du spela in marsvinskvitter och ha som väcksignal, underbart ^^, Japps, örat! Okej, vad bra och gott :D
Mvh Felicia
#5 - Jag litar inte för fem öre på min mobil ;P Så då tar jag hellre radioklockan, den funkar ju varannan gång ungefär *s*
Annars får jag köpa en ny, den här är riktigt snygg tycker jag.
Fast nu får vi kanske sluta prata om mina problem med att vakna på mornarna ;P Jag får starta en ny tråd "Hanna och hennes sovvanor".
Hanna
#6 Jaså, du gör inte det!? Ja, den är snygg! Själv har jag den här. Fast gul :)
Äsch - OT som OT *s* Ingen annan har ju skrivit här än, skratt ;)
Nädå, över till frukostsnack nu…
Ja, vi får det i pm:en istället ^^,
Mvh Felicia
Idag hade vi nästan inget hemma, så jag satt och knaprade ost ett tag xP Men sen kom mamma hem efter att ha storhandlat och jag åt en hel massa skorpor ;)
(jäklar, det låter som att vi bor i värsta fattighuset här xD
Först ingen mat… sen bara skorpor. xP Kan väl förklara att jag gillar skorpor ;)
…
Såna man äter då :P)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#8 Haha… ^^, Nu gav du mig ett riktigt gott skratt ;) Jag tycker också om skorpor mycket. Gärna med ost och bregott då ;P
Mvh Felicia
#9 Jag kör mera antingen ost eller bregott ;P Nån fix idé jag har *s*
#10 Haha, okej ^^, Jag tar lite av varje. Änglamark fullkornsskorpor ska det vara, tycker jag *s*
Mvh Felicia
Nejdå, det ska ju vara Krisprolls(Pågens) fullkornsskorpor såklart ;)
Mmmm… skorpor ^^
Det ska vara kardemummaskorpor - utan någonting på *mums*
Hanna
#14 Tycker dem smakar lite småskumt. ;P
Som tjocka pepparkakor typ.
Jag äter inte frukost
Helena
det är olika vad jag äter till frukost me idag blev de 2 rostade mackor. en med skinka och en med marmelad och ost. Sen vatten Oboy till det.

Jag äter en tallrik med youghurt (dricker möjligtvis ett glas vatten) hatar att äta på morgonen.
Däremot brukar jag äta lite mer en eller ett par timmar senare.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Idag åt jag (precis som jag gjort under nästan hela sommaren ;P) havregrynsgröt med jordgubbssylt ^^ *mums*
Hanna
Äter inte Frukost ^^
Jag käkade en skål med yougort och mûsle
#16 #20 Varför inte?
Idag åt jag en rostad macka med ost och björnbärsmarmelad, drack juice till :)
Mvh Felicia
#22 Mår illa och är inte hungrig
Helena
#23 Nä, vad jobbigt =/
Mvh Felicia
#24 Jag klarar mig utmärkt till lunchen, även till middagen om det skulle vara så.. beroende på dag
Helena
#25 Oj :) Okej, vad bra ^^,
Mvh Felicia
#26 Bra och bra.. det beror på hur man ser det^^
Helena
#27 Haha, jo det klart ^^, Allting är relativt ;P
Mvh Felicia
#28 Tolkningsfråga ;D
Helena
#29 Precis ;P
Mvh Felicia
Imorse käkade jag två grova mackor med ost och en bit röd paprika på samt en kopp te till det :)
Tyvärr smakade paprikan bläää… så jag slängde den ^^'
Hanna

Jag äter inte heller frukost:P
Det är olika om jag äter frukost eller inte. Jag klarar inte av att äta direkt när jag går upp, går verkligen inte, skulle vara om man har yoghurt hemma eller som idag då jag smaskade i mig en banan.
Just nu har jag hemmabakat bröd. Halvgrovt kryddat med kanel och marmelad. Fast börjar bli trött på det så dags att leta reda på nya recept. :p Och idag kanske jag skulle ta och värma en pizza bit till frukost/lunch medans jag går ner och kollar om posten har kommit och hunden får en kisserunda. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#33 - Jag vill ha receptet på det brödet! Det lät ju supergott ^^
Hanna
I morse åt jag en liten bit äpple som blev över från det marsvinen fick. Sedan så hade vi lite bröd här hemma, dock jättetorrt vilket inte alls var gott. Proppade i mig det när jag åkte till skolan.
Mvh Felicia
Har perioder då jag inte äter frukost och perioder då jag frossar frukost ;P Nu äter jag iaf frukost och idag blev det mannagrynsgröt :D
http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=276623
Där har du receptet, jag har aldrig kryddnejlika eller andra kryddan hemma så blev bara kanel och marmelad. Sen har jag inte bikarbonat heller men det blir desamma om du tar dubbelt så mycket bakpulver. :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
för jag tycker jag är tjock,ful och äcklig ^^

Jag äter väldigt sällan frukost, och lunch likaså, det är middagen som jag blir mätt på. Åt idag ingenting, utom lite ostskivor *litehost* Har inte ätit lunch heller, med tanke på att jag är vegeterian och idag varit lite trött och har ont i halsen…
Idag åt jag 2 rostade mackor med messmör och ett glas med kall oboy :)
Idag åt jag yoghurt och sedan en och en halv brödskiva med bregott, ost, tomat och krasse ^^,
#38 Nämen ;P Det tror jag inte ett dugg på. Och just frukost är ju den viktigaste måltiden - aja baja :)
Mvh Felicia
Idag åt jag en skål youghurt med müsli, bär och banan *mmm*
Hanna
jag åt inget och inte till lunch heller och nu ska ja på fest. får se om ja får mat där. Annars lär ja väl svimma (har lågt blodsocker)
Jag äter alltid en stor frukost varje skoldag för jag tycker lunchen är så euw att jag nästan äter ingenting av den. Fast sen äter jag mellanmål när jag kommer hem då.
Hehe, jag äter väl fem mål om dagen känns det som ibland xD Först mellanmål till frukost, frukost till lunch, mellanmål till mellanmål, lunch till middag och frukost till kvällsmat. Making any sense? ;P