Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 1033 ggr
[Liinda]
0

Hur många marsvin i buren?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ju 2 marsvinshonor i en 160x60 bur nu och sen ska min marsvinshane flytta in dit också efter han blivit kastrerad. Och jag funderar på att skaffa ett till marsvin eller rättare sagt jag har hittat en jag vill ha och det är en hona :) Men tycker ni det låter okej att ha 4 marsvin i en 160x60 bur? Dom kommer ju såklart få golvtid också

ElinLi
0

själv tycker jag att det låter liiiiite litet :/ men det e ju såklart du som bestämmer!

[Liinda]
0

Jag tänker såhär att är det okej att ha 2 marsvin i en 120x60 bur så borde det ju vara det att ha 4 i en 160x60 bur eftersom det är mer än dubbelt. Men jag vill ändå höra andras åsikter om det..så tack för din åsikt ElinLi :)

[starlights]
0

Jag tycker absolut att man kan ha det. :)

Jätte fin bur!!

Sannich
0

Enligt lag får du ha 6 marsvin i den buren. Har själv byggt en bokhyllebur, men min är 202x80 och jag har 5 marsvin i den.. Men får ha 10st tror jag det var. Det funkar, men jag har införskaffat en till bur med måtten 150x70x63 som jag funderar på att ha två av mina grisar i.

Va ska du skaffa för till gris?

Abico
0

Jag tycker allt att du kan ha fyra i den :)

Hanna 

[Liinda]
0

#3 Okej :) Tack så mycket jag är verkligen nöjd med buren :)

#4 Oj det var en riktigt stor bur du hade :) Vore kul att få se bild på =) Det är en marsvinshona från skolan som min marsvinshane är farfar till :D Men dom på skolan funderar på att behålla henne så det är bara kanske men jag hoppas :D

Sannich
0

#6. Ååh! Gudomligt söt! Har bara dåliga bilder på buren, den ser väldigt liten ut, men du får en bild iaf. :)

(Det ser tomt ut i buren, men den var precis klar där, och de fick bara "prova" på!)

FeliciaS
0

Jag tycker det är lagom, inte alls för litet ;) Det kan du absolut ha. Verkligen stor och fin bur, men med fler marsvin måste det finnas fler gömställen (men det har du säkert tänkt ha).

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

#5 okej :)

#7  Ja hon är bra charmig :) Det var ju en jättefin bur, lyxigt :D och jag tyckte det syntes att den var stor =)

#8 Japp det har jag såklart tänkt på jag har fler hus som jag ska ställa in dit :) Och matskålar också såklart :)

Sannich
0

Har även byggt en övervåning till denna buren, som är 50x80, med en trappa upp. :) Kan sägas att de älskar att mysa där uppe.

[Liinda]
0

#10 Smart :) Förstår att dom gillar det :)

Bella-R
0

#7 Åh, så härligt det ser ut! Vart har du köpt den buren? Hur har du satt fast vattenflaskan?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Sannich
0

Det är en billy hylla från början. :) Och som bilden visa, så sitter vattenflaskan fast. Funkar väldigt bra.