Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 736 ggr
dreamiz
0

Om det händer dig något

Nu ska man väl inte tro det värsta men OM det skulle hända dig något, har du då ordnat för dina djur?

Själv har jag ett kort i plånboken där det står vilka djur som finns hemma. På samma kort finns telefonnummer till min närmsta anhörig.

Hemma sen finns information om alla djuren (namn, födelsedata, vilka som bor med vilka osv) tillsammans med skötselråd. Där finns även namn och telefonnummer till personer som kan kontaktas för att få råd om skötsel eller hjälp med omplacering.

Inte för att jag tror att det ska hända mig nåt men för att det känns tryggt att veta att det finns info OM olyckan skulle vara framme. Jag vill ju veta att mina små älsklingar får den skötsel de ska ha och inte blir bortglömda.

Hos Stockholms Kennelklubb kan man köpa ett "djurägarpaket". Men det går förstås lika bra att, som jag, skriva ett eget kort/lapp.

www.hundsport.se/redaktionellt/artiklar_mapp/djuragar_kortet.html

Kiddoo
0

Hm låter vettigt att ha hemma :) Jag har en bok som jag skriver i här hemma, där står allt jag gör om dagarna med dom, vad dom får äta och hur mycket. Så har jag en MASSA tidigare böcker om hur man sköter ett marvin på det bästa viset. Så har jag små namnskyltar med födelsedata och namn. Och i min lilla bok står det att Melvis & Blondie SKA gå tillsammans oavsett vad.

Diana61
0

Hmm. inte helt fel tänk tdreamiz, men min man tar då över.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

ElinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dreamiz! Vilken bra sak att ta upp!

Själv så har jag väl funderat lite på hur det skulle bli, vad som händer med främst min häst som inte många kan hantera. Ska verkligen ta o sätta mig o skriva ner allt viktigt.

Min mamma har redan tänkt ut det här för sina katter och det blir jag och/eller min syster som får ta över dom. De är också speciella mammagrisar och måste ha nån de redan känner.

ElinaK
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Angående marsvinen så äger ju jag dom tillsammans med syrran (ottino ) och om jag dör eller hamnar på sjukan eller nåt så är det ju hon som kommer ta hand om dom. Men borde ha en reservplan eftersom hon och jag åker överallt tillsammans JÄMT, om det blir nån bilolycka så lär ju båda ryka med. Jag tror att marsvinen hamnar hos de vi har hästarna hos, deras djurhantering är ovärderlig. Ska ta och prata med dom imårn. Hästarna lär ju få stanna där också.

Bild på mig som vandrar i hagen.

dreamiz
0

För mig känns detta extra viktigt då jag bor ensam o ingen i min familj (mamma, syskon) kan eller vill ta hand om mina djur (mer än tillfälligt.) Så då känns det tryggt dels att det finns info om hur de ska skötas, vilka som ska bo ihop osv, dels vilka som kan kontaktas för hjälp.

ElinaK
0

Mm, verkligen! Väldigt fin tanke du har.

dreamiz
0

Tack. Djuren är det viktigaste jag har!