Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 465 ggr
Amoz
0

Hittad marsvinspojke i Göteborg

Jag tänker bara fråga. Ingen som vet, eller själv har, förlorat ett marsvin som alltså har försvunnit? Jag bor i Göteborg och går djurvård, igår fick vi in en mager marsvinspojke som någon hittat ute.

Eftersom han är så mager funderar jag på om han kanske varit ute i somras och rymt? (Dock tror jag mest att någon tagit dåligt hand om honom och kastat ut honom…)
Men han är mellan 6 månader -1 år, jag skulle gissa på att han är blandning mellan nonself och virrvel, han är vit med lite bruna fläckar, ett rosa och ett brunt öra och han har bruna ögon. Han är väldigt trevlig, någon som känner igen denna beskrivning?
(Om han saknas av någon så vill jag försöka se till att han kommer hem, är det så att någon slängt ut honom så skulle jag ju självklart inte vilja ge tillbaks honom, men man kan ju nästan hoppas på att han rymt i somras och ägaren sitter och saknar sitt marsvin)

parsley
0

Tyvärr förekommer det att folk släpper ut marsvin de tröttnat på. Rynkar på näsan

Amoz
0

Ja tyvärr… misstänker att det gäller lilla Bosse med (som han nu kallas) men man kan alltid hoppas

FeliciaS
0

Måste bara fråga… Jag bor strax utanför Göteborg och går i 1:an på gymnasiet. Går du på August Kobbs?

Han kan inte varit ute så länge eftersom det är frost vissa nätter och marsvin sällan överlever det. Så förhoppningsvis hittades han samma dag om han släpptes ut eller har gömt sig på något varmt ställe någon dag :) Folk vet ju att det inte finns vilda marsvin. 

I Göteborg finns också omplaceringsverksamheten Eragons omplaceringshem, för marsvin. Irene som driver det får också in "utkastade" marsvin. Har själv en sån tjej här hemma, som har levt stadsliv i Stockholm ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Amoz
0

Jupp, jag går på augustkobbs ^^

frido
0

Vad synd! Hoppas dom har hittat honom.Förvånad

Amoz
0

Vi har hittat honom. Vad menar du?

FeliciaS
0

#4 Okej, känner du till Sigrid R. som går i 1:an på Djur & Växtliv?

#5 Det är ingen efterlysning alltså…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Amoz
0

Ne