Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 758 ggr
Hamzter95
0

Marsvin UTE PÅ SOMMAREN!

hejsan! om man har marsvin i en utomhusbur på sommaren förrästen kan man har det ?
Hur många grader ska det vara ute då ?  vad ska man tänka på ?

MikaTela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börja med att sakta sakta ta ut och vänja dom när det är som minst 15 grader (och då ska du inte ha högre än 19-20 grader inomhus) och då bara kanske 5 minuter till att börja med. Så höll jag på i ett par veckor, till slut fick dom gå ute hela dagarna vid fint väder mellan 15-20 grader och in om nätterna och till sist gick dom ute dygnet runt i en gammal hundgård! :)

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Abico
0

Jag förstod inte helt din fråga här nu..
Men ja, du kan ha marsvinen ute i en bur se till att den är in och utbrottssäker bara. Man brukar säga över 15 grader, ett bra mått är annars att om du kan gå ut i kjol och t-shirt utan att frysa så klarar marsvinen det.

Hanna 

Hamzter95
0

Okej tack för "tipsen" då vet jag :)

FeliciaS
0

Sök runt på sajten! ;) Det finns redan många sådana här trådar. Till våren hade jag tänkt skriva ihop en artikel om att ha marsvinen utomhus på sommaren (dygnet runt eller bara allmänt vad man ska tänka på) ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hamzter95
0

#4 okej vad bra :D då kan jag läsa där sen när det blir dags ^^ Och så blir jag påmind om det när ja ser artikeln så ja inte råkar glömma att ha dom ute x')