Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 2489 ggr
moonlights
0

Varulvsleken omgång 7

Det var skymningsdags i den lilla byn och en bybo var ute på promenad med sin hund när hon ser ett tassavtryck i snön bara några meter framför sig. Hennes hund stannar plötsligt till i ren förskräckelse han har fått syn på nått som rör sig lite längre bort i skogen. Bybon har hört talas om varulvarna som tog över deras grannby och hon blir alldeles förskräckt och springer in till den lilla byn för att varna de andra. När hon nästan är framme så snubblar hon och varulvarna hinner ikapp henne….

Fortsättning följer när varulvarna har valt vem dom ska döda, ängeln har valt att skydda nån och siaren har siat :D 

--------------------------------------------------------------

Det är tretton deltagare varav 10 är goda och 3 är onda.

Rollerna är:
8 Bybor
2 Varulvar
1 Varulvsdemon
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.sandra-b
2.Tindrar
3.Stormviskaren
4.Petcrazy
5.FeliciaS
6.Victoriab
7.CamillaS
8.Inanna
9.Creation
10.Jejjas
11.Marsv1n
12.Abico
13.Strawberries97

moonlights
0

Det är natt!

Deadline: Söndag kl 21.00

FeliciaS
0

Jag hörde om varulvarnas hemska utplåning av våran grannby och det ryktas om att de blodtörstiga ulvarna är på väg hitåt… Vi måste göra allt för att stoppa dem!

*sitter hemma med en kopp te i handen och marsvin i knät, ska snart städa buren*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

CamillaS
0

*Ligger i min säng med halsont, illamående och dunkande huvud* :(

Abico
0

Det var sannerligen skickliga varulvar som utplånade grannbyn ;) Hoppas nu att dessa är bra mycket oskickligare!
*Låser in mig och sätter igång och matar marsvinen*

Hanna 

[jejjas]
0

*sitter å beundrar mitt ny klippta hår å vad nöjd jag är med det*

FeliciaS
0

*tycker det känns väldigt mörkt ute nu, kontrollerar att dörren är låst - vilket den är, och funderar över vad jag ska läsa för bok ikväll samtidigt som jag äter lite muffins…*

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

*sitter och väntar på att min syster ska komma och hjälpa mig att rengöra min stora bur.*

Creation
0

*Dricker en kopp varm choklad i min favoritfåtölj, invirad i en varm filt. Sneglar oroligt mot dörren, vem vet vad som kan dölja sig där ute?*

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

VictoriaB
0

*nyss kommit hem från stan ,tar ett glas ned coca cola och sätter mig framför tvn*

moonlights
0

Det var skymningsdags i den lilla byn och en bybo var ute på promenad med sin hund när hon ser ett tassavtryck i snön bara några meter framför sig. Hennes hund stannar plötsligt till i ren förskräckelse han har fått syn på nått som rör sig lite längre bort i skogen. Bybon har hört talas om varulvarna som tog över deras grannby och hon blir alldeles förskräckt och springer in till den lilla byn för att varna de andra. När hon nästan är framme så snubblar hon och varulvarna hinner ikapp henne men när dom precis ska hugga in på Stormviskaren så lyses himlen plötsligt upp av ett stort sken och varulvarna blir bländade och flyr tillbaka långt in i skogen. Stormviskaren hade blivit skyddad av ängeln!
------------------------------------------------------------------------------

Det är dag!

Deadline: Måndag 21.00

Vi väntar att ni ska välja nån att lyncha, ängeln skydda nån och siaren siat

Stormviskaren
0

Tack goda änglen! *pustar ut* Gud vilken tur jag hade.

*går och borstar tänderna, efter en hemsk natt och lite sömn*

Sandra-B
0

Vilken tur att ängeln skyddade Stormviskaren!

Trevligt också att veta vem en av de goda, trevliga vännerna är.

*Jag sitter just nu här och försöker fundera ut vilka som är goda respektive onda, går inte så bra för tillfället, förutom att Anna (Stormviskaren) med all säkerhet är god*

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Inanna
0

Missade starten igen! Men vilken tur vi hade! Stormviskaren räddad av Ängeln gör att man har en mindre att misstänka.

Men återstår ändå elva… Hm. Någon som har nåt förslag?

[jejjas]
0

Gud vilken tur hadde intevarit bra med ett mord redan första natten

Sandra-B
0

Det är inte lätt alls den här gången, har ingen som jag misstänker faktiskt:-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

tack ängeln att du skyddade Stormviskaren. :)
Usch jag är inte alls kry, förskyld och allmänt hängig så ni vet om jag är lite oaktiv under leken..

Undrar vilka som är ulvar.
Nu i början är det alltid likasvårt. :/

marsv1n
0

Åh, vilken tur att ängeln skyddade stormviskaren! :D Fast jag har inte ens en blekaste aning om vem som är varulv eller inte…

Tindrar
0

Åh, tack ängeln!

Hittar inte heller någon speciell som verkar misstänkt, så vet inte om jag kommer rösta.

VictoriaB
0

tack ängeln:)!

Creation
0

Ja! :D Helga ängeln! Fortsätt i samma stil, tack. ^^

Säger som er övriga, det är sjukt svårt att veta nu i början… :/ har lite svaga misstankar om olika, men vill inte dra några förhastade slutsatser. Jag avvaktar med min röst tills vidare.
**
#10** Ska ängel skydda och siare sia både dag och natt den här omgången? :)

moonlights
0

#20 japp :)

Abico
0

Jag är övertygad om att minst en varulv varit aktiv i leken hittills, därför är alla som skrivit innan första deadlinen mer eller mindre misstänkta. Röstar på jejjas, jag är mycket, mycket säker på att hon är varulv.

Hanna 

CamillaS
0

hmm.. som sagt, inen aning vem som kan vara ulv.
Hanna verkar väldigt säker på sin sak, precis som om hon vore siaren. :/
Jag röstar också på jejjas och tror att hanna vet vad hon talar om då hon är så säker på sin sak.

Sandra-B
0

Jag litar också på Hanna och lägger min röst på jejjas.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Åh vilken tur att Anna var skyddad! Länge leve oss bybor :)

Jag följer strömmen och röstar på Jejjas, just nu har jag inga som helst misstankar om vem som kan vara ulv.

Mvh Felicia

VictoriaB
0

fegar lite och röstar på jejjas hoppas nu att hon e en varulv

Creation
0

Jag litar på att abico har rätt, jag med.
Så min röst går också till jejjas.

FeliciaS
0

#21 Men man kan väl inte bli skyddad från att bli lynchad…?

Mvh Felicia

moonlights
0

Okej nu har jag tänkt lite…

Siaren kan sia både dag och natt.

Men ängeln kan bara skydda nån på natten.

Stormviskaren
0

hmm, detta är svårt, men jag vill inte bli påhoppad igen och med tanke på hur många som nu tror att Jejjas är en varulv så låter det rätt så sannerligt. Så min röst hamnar också på Jejjas

FeliciaS
0

#29 Okej, kan vara bra att veta ^^,

Mvh Felicia

Inanna
0

OK - följer också Abico - jag röstar på Jejjas!

moonlights
0

Jejjas satt framför tv:n med en stor kopp varm choklad när det knackade på dörren. Hon tog sig upp från fotöljen och började gå mot dörren hon såg genom fönstret att det var fullt med arga bybor där utanför ena bybon skrek - Varulv öppna dörren!!  Jejjas sprang raskt upp för trappen och gömde sig i garderoben hon hörde byborna där nerifrån -öppna nu annars sparkar vi in dörren!! Sagt och gjort de sparkade upp dörren delade upp sig och letade efter Jejjas. Efter en stund hittade de henne. - Gå själv eller vi släpar ut dig till torget. Jejjas reste sig upp och med tunga steg började hon gå till torget samtidigt som hon mumlade jag är ingen varulv, jag är ingen varulv. Byborna tvekade för en stund, var hon verkligen skyldig? Men till slut enades de om att de skulle slutföra processen. Framme vid torget hade de hängt en snara de stoppade repet runt hennes hals puttade undan pallen och såg på när hon hängdes. Hon hängde där alldeles livlös men fortfarande i mänskligform byborna var besvikna de hade hängt en vän! De började gå mot sina stugor men plötsligt hörde dem ett vrål de vände sig om och där hängde inte längre en bybo utan en varulv.

Grattis bybor ni har dödat er första varulv!!!

Rollerna är:
8 Bybor
1 Varulv
1 Varulvsdemon
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.sandra-b
2.Tindrar
3.Stormviskaren
4.Petcrazy
5.FeliciaS
6.Victoriab
7.CamillaS
8.Inanna
9.Creation
10.Marsv1n
11.Abico
12.Strawberries97

Det är natt!

Deadline: Tisdag 21.00

Vi väntar på att varulvarna ska utse ett offer, att ängeln ska skydda nån och att siaren ska sia!

Abico
0

:D
Nu gäller det att gömma sig väl inatt…

Hanna 

Inanna
0

Tack Abico, du hade rätt! Glad

Stormviskaren
0

Gud vad lyckat! yes en varulv på första försöket!!

FeliciaS
0

Yes! Hanna, du är grym som fick oss att lyncha en ulv :)
Two to go…

Ängeln - ge Abico änglavakt, varulvarna kommer säkert hämnas =/

Mvh Felicia

Tindrar
0

Åh, hann inte rösta, inte för att min röst spelade någon större roll. Ja, Stormviskaren & Abico är oskyldiga, sedan har vi en ulv lynchad i början och en person räddad från ulvarna. Underbart!:D

Sandra-B
0

Bra jobbat Hanna!
Skönt att vi är av med e otäck ulv.

Hoppas att ängeln (Stormviskaren?) gör rätt val så att både hon och siaren överlever natten…

**SMF 237 Sweet Dream's 

VictoriaB
0

YES en varulv på första försöket  känns som om vi kommer vinna de hära:P

CamillaS
0

Yes en varulv död!
kändes som att man kunde lita på fig Hanna, bra jobbat! :D

Stormviskaren
0

Hoppas verkligen att änglen skyddar Hanna i natt.

*sover ljupt*

FeliciaS
0

*har precis ätit middag, sätter mig framför tv:n när vinden tar ett ordentligt tag i mitt hus… Dörren slår upp och elementen låter. Springer genast och låser dörren och funderar på att ringa någon kompis*

Mvh Felicia

Inanna
0

*Det har blåsit och regnat hela dagen. Men nu är det tyst därute i mörkret. Nästan allför tyst. Jag går och kollar att ytterdörren är ordentligt låst. Känns inte bra att bo på bottenvåningen…! Vet inte vem jag ska lita på…!*

Abico
0

*Släpper ner Donken i buren och ger alla marsvinen en tuss hö innan jag tar min kopp med te och sätter mig i fåtöljen. Inatt ska ulvarna ha mat och makten att förhindra att ännu en oskyldig dödas ligger inte i mina händer - jag kan bara sitta och vänta ut dom. Sorgset ler jag när jag tänker på vilka trevliga bybor dessa ulvar var från början, att dom skulle drabbas av detta hemska öde… Dåraktiva ulvar. För varje oskyldigt liv dom kniper så går dom också ett närmre sin undergång, förrädarna är mitt ibland dom och även träden har ögon i dessa tider. Jag lutar mig tillbaka och tröstar mig med tanken på att jag åtminstone inte kommer bli förvånad när jag ser mina tidigare vänner i farstun, jag vet precis vilka jag kan vänta mig*

Hanna 

FeliciaS
0

*Efter att ha fastnat framför någon tråkig realityserie tar jag fram en kanelbulle i frysen och kokar upp tevatten. Medans teet drar tar jag fram grönsaker ur kylskåpet och gör ordning mat till marsvinen. Går uppför trappan och hör de högljudda pipen, innan jag går in i rummet där grisarna bor och ger de maten. Går sedan ner och tar min lilla fika i ensamhetens dystra mörker. Ett stearinljus lyser upp.*

Mvh Felicia

marsv1n
0

Ja! Vi tog en varulv! :D Men jag var inte inloggad efter abico hade sagt sin sak…

Tindrar
0

*Tittar på ett program om jordens växthuseffekt, hur mycket 6 grader kan förändra på kunskapskanalen. Ska alldeles strax gå ner och koka te och mata marsvinen.*

Sandra-B
0

Idag har jag klippt en vovve, matat marsvin och umgåts med familjen.

Har precis ätit kvällsmat, macka med räkröra, och nu sitter jag framför TVn och väntar på att ulvarna ska utse sitt nästa offer, rädd och orolig, undrar vem som drabbas:-S

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

Deadlinen ändrad till 22.00!

FeliciaS
0

#50 Gash då, hinner inte se vem som föll offer för ulvarna då… Nu ska jag stänga av datorn.

Mvh Felicia

CamillaS
0

ligger i soffan med mammas dator på magen och hostar och nyser. :(
går till köket och hämtar lite honungs te, och lägger mig i soffan igen och låser alla dörrar och fönster.

moonlights
0

Vinden susade i träden och det var mörkt och kallt ute. Sandra-b satt på sin favorit plats framför tv:en. Hon hörde vinden susa utanför fönstret det var lite kusligt med tanke på att varulvarna härjade runt i byn. Filmen hon kollar på är en riktig rysare. Hon sitter på helspänn när plötsligt telefonen ringer hon har ingen aning om vem det kan vara hon höt pustningar nu tycker hon att det verkligen börjar bli kusligt. -Vem är det? det är verkligen inte roligt sluta!! säger hon med gråten i halsen det ändå hon vill är att det ska bli dag om hon nu överlever tills dess vill säga. Pling plong! ljuder dörrklockan. Hon blir så rädd att hjärtat nästan hoppar upp i halsgropen på henne. Vågar hon öppna försiktigt smyger hon sig ändå fram till dörren. Hon ser låset vrida sig ett varv och hon ser ett par stora gula ögon mer hinner hon inte se föränn djuret kastar sig på henne och sliter henne i småbitar. På morgonen ser en bybo att det är blod i sandra-b´s fönster hon samlar ihop dom andra byborna och dom tar sig in i sandra-b´s stuga dem möts av sandra-b´s sönder slitna kropp!

Varulvarna har dödat sin första bybo!

Rollerna är:
8 Bybor
1 Varulv
1 Varulvsdemon
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.Petcrazy
4.FeliciaS
5.Victoriab
6.CamillaS
7.Inanna
8.Creation
9.Marsv1n
10.Abico
11.Strawberries97

Jejjas- lynchad varulv dag 1

sandra-b - Dödad av varulvarna natt 2

Stormviskaren
0

Ååå nej. Vila i frid Sandra!

Abico
0

Vila i frid Sandra :'(

Hanna 

Creation
0

Oj, nu ligger jag visst lite efter. ;P Fick för mig att jag skrev ett inlägg, men det gjorde jag visst inte. *s*'

Yay för att en ulv är borta :D Bravo, Hanna! Gör nu oss en tjänst och hitta fler ulvar snart. ;)

Men vad trist att sandra åkt ut nu… :'(

CamillaS
0

Neej! Min kompis! *Går till sandras grav och lägger fina blommor på den.
R.I.P SandraGråter

Inanna
0

Så hemskt! Stackars Sandra! Detta får inte hända igen - nu måste vi lista ut vilka hemskingarna är…!

FeliciaS
0

Nej, de har lyckats ta en av våra kära grannar! Stackars oskyldiga Sandra, du har allt förtjänat bättre! Vil i frid - vi ska snart få tag på dina blodtörstiga mördare.

Mvh Felicia

moonlights
0

Det är dag!

Deadline: Onsdag 22.00

(Siaren kan inte sia och ängeln kan inte skydda nån på dagen bara på natten hädanefter att ängeln inte kan skydda nån på dan har jag ju ändrat till tidigare men skriver det ändå.)

Denna kommentar har tagits bort.
marsv1n
0

Nej, tsackars sandra-b :(

Tindrar
0

Nej, nu har varulvarna lyckats ändå;'( Vila i frid Sandra, nu får vi ta andra ulven inatt!

Abico
0

*Mörkret har slutit sig runt min lilla stuga, i fönstren brinner vita stearinljus som nu sprider sitt milda, fladdrande sken. Jag virar in mig i min långa sjal och öppnar dörren med en liten suck. I ett spel på liv och död måste man göra uppoffringar. Och vänner förändras så fort. Nu har jag bestämt mig för vem som ska få min röst för natten.*

Hanna 

FeliciaS
0

(Just det - det är lynchning ikväll!)

*Efter en trevlig middag tar jag och min trogna kompis på oss ytterkläderna. Under samtalet vid middagen kom vi fram till en av byns invånare som vi tror kan vara varulv. Vi låser dörren om oss och promenerar ut i den regniga novemberkvällen, redo att möta upp resten av de oskyldiga byborna för att ta död på en ond varulv!*

Mvh Felicia

Abico
0

Jag röstar ikväll på Creation

Hanna 

CamillaS
0

Suck, vem ska man rösta på nu igen.. kan Hanna ha siat ännu en varulv?
Jag har inget bättre själv att komma med så jag röstar också på Creation!

Stormviskaren
0

hmm Creation har ju inte varit med mycket och endast skrivit ett inlägg *tänka* Men jag är lite osöker på Felicia är hon verkligen så oskyldig som hon låter? Men eftersom att Hanna hade rätt sist lägger även jag min röst på Creation

Abico
0

#68 - Felicia är oskyldig

Hanna 

Inanna
0

Abico verkar kunna det här, så Creation får också min röst! Glad

Creation
0

MEN! Gör inte något såhär dumt nu, snälla! :( Jag är ängeln ju! (Får se till att skydda mig själv efter det här om ni hinner ångra er… har inte gjort det tidigare gånger.)

HANNA! Sluta upp med dina dumma gissningar! *s* Du förvillar folk ju! Jag som skyddade dig andra natten. -.- Snart lär väl ulvarna få veta att du är fullständigt harmlös kommande nätter, när jag dör…

CamillaS
0

#71 Nu gör du mig osäker när du säger att du är ängeln :/ frågan är om du verkligen är det och hanna bara gissar, eller om du försöker förvilla oss ännu mer. :/

Creation
0

Jag lägger min röst på Tindrar. :/ Om FeliciaS inte är, och jag inte är, och abico inte är, och stormviskaren inte är…. det lämnar faktiskt en hel del andra människor att välja mellan. ;p Men det känns sannolikt att Tindrar är ulv. Hon verkar lite mystisk på något sätt.
Det känns dock som att man bara blundar och pekar här. Obestämd Speciellt när siaren pekar ut ängeln av alla människor. >.<

Abico
0

#73 - Tindrar är oskyldig

Hanna 

Abico
0

Jag ändrar min röst till Inanna

Hanna 

Stormviskaren
0

oj gud vad jag blev förvirrad nu :S shit vad ska jag välja. Nej nu ändrar jag min röst till Petcrazy pga att de var mina första tanke.

CamillaS
0

Jag ändrar också min röst, vill inte lyncha våran ängel!
Jag röstar på Inanna, tyvärr har jag ingen motivering ännu, det är lite i ole dole doff stadiet fortfarande. :/

FeliciaS
0

Puh, glömde nästan bort röstningen! ;P

Oj så många spridda röster det finns här… Jag följer sista mans val och röstar på Inanna.

Mvh Felicia

Inanna
0

Nej, jag är ju en helt vanlig bybo!!!

Rösta inte på mig!!!

Jag ändrar och röstar på Petcrazy som verkar skum!

(Och man man verkligen vara säker på att Creation inte bluffar..?)

FeliciaS
0

Hrm… Är inte Abico siaren? Kanske ledde hon oss på rätt spår först för att vi ska ha förtroendet för henne… Låter lite galet och hon har ju rätt om min identitet. Varför ändrade hon sin röst om hon är siaren…? Jisses vad svårt det här är! Inanna kan ju mycket väl bluffa hon med, varulvar kan lätt övertala bybor. Men tänk om hon är oskyldig? Nej… Jag behåller min röst.

Mvh Felicia

Inanna
0

SNÄLLA!

Ni begår ett stort misstag!!!

Abico
0

#80 - Bybor är lättlurade och ulvarna är listiga.

Hanna 

Creation
0

Vad rörigt allt blev nu *s* Jag röstar blankt ;P

Abico
0

#83 - Helt säker? Då skulle man ju kunna tro att du är ulv och Inanna är din ulv vän. Genom att rösta på någon annan vore du då misstänkt men genom att rösta på henne innan du vore helt säker på om hon skulle röstas ner så skulle du förlora en vän.

Hanna 

Inanna
0

Snälla ni som inte röstat än! Lägg inte er röst på en bybo! Lägg den inte på mig! Och Abico, du om någon borde veta att jag är oskyldig!

Abico
0

Hälften av rösterna ligger på oskyldiga bybor redan, det är snarare en fråga om vilken av byborna som offras inatt.

Hanna 

moonlights
0

Byborna ger sig av till inannas stuga och knackar på innana öppnar dörren nästan direkt och frågar byborna vad dom vill - Inanna du är dömd till döden!! skriker ena bybon. Men……..jag är ju oskyldig skriker Innana -vi tror dig inte! Dom släppar inanna ut på klippan där det står en stolpe av trä dom binder hårt fast henne vid stolpen och hugger kniven i hjärtat på henne och hon byter skepnad och kvar står en varulv!

Grattis bybor ni har dödat er andra varulv!!

det är natt!

Deadline: Torsdag 22.00

vi väntar på att ängeln ska skydda nån,siaren siat och att varulvarna valt ut ett offer.

Abico
0

*Borstar av min dammiga sjal och vänder på klacken för att gå tillbaka till min stuga och lägga mig för natten.*

Hanna 

Sandra-B
0

Bra jobbat!

Nu måste ni hitta sista ulven och hämnas min dödGråter

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

Så hon var ulv?
Jättebra att ni som inte var så förvirrade som mig hade hjärnan på rätt ställe i alla fall! ;D Allt blev så rörigt, så jag kunde inte bestämma mig själv.

Bara varulvsdemonen kvar betyder detta! =/ Hoppas att denne är oaktiv så att vi slipper en massa krångel ;P Fast sen kommer ju en ny ulv att utses. Typiskt. -.-'

Creation
0

#88 Snacka om sorti xD Ingen reaktion, liksom "jag visste väl det" och vänder sig om för att gå. Haha :p

CamillaS
0

Yes! Nu är jag glad att jag ändrade min röst!
Heja oss bybor! :D

Stormviskaren
0

Gud vilken tur att jag ändrade min röst, trots att ja inte röstade på Innana så är jag glad att ni andra gjorde det :)

Tindrar
0

Hann inte igår heller, suck.___.SKyller på matten;P Weii! Bara en ulv kvar!:D

marsv1n
0

Ja! Vilken tur att vi tog en ulv idag! Jag har inte röstat för jag har varit lite off senaste dagarna.

Petcrazy
0

Sry. Att jag aldrig varit online. Ska skärpa mig Oskyldig Visste inte att nya omgången hade startat. Tur att jag inte är en varulv *blink*

Abico
0

*Jag sitter med händerna kupade över den stora glaskulan och kisar in i det virvlande röda dimmorna. Jag kan se hur någon sitter i sin stuga och planerar kvällens lunch och jag kan höra de dova skratten som trillar ur denne när hon föreställer sig sin tidigare så nära väns död. Plötsligt snurrar varelsen i kulan runt på sin stol, som om hon kände att någon iakttog henne, och stirrar rakt på mig. Ögonen, så fyllda av hat och lömskhet får mig att dra djupt efter andan. I samma stund faller hennes luva av och jag kan se rakt in i varulvsdemonens ögon.

Jag reser mig snabbt från min stol och slår ner glaskulan i farten, den rullar bort till andra hörnet av rummet utan några spår av demonen innuti. Utan att lägga tid på att dra på mig min värmande sjal rusar jag ut i den redan kyliga kvällningen. Det kan inte vänta, byborna måste underrättas innan den slutliga sanningen dör ut, med mig?*

Hanna 

FeliciaS
0

Yes! Inanna var ulv, kände det på mig! :D Det går bra för oss *ler*

*Efter promenaden hem från affären där jag äntligen fick tag på broccoli, selleri och paprika till grisarna, gjordes en utsökt grönsaksomelett. Grisarna fick en hög hö och sedan satte jag mig tillbaka i soffan för att läsa igenom texterna inför morgondagen. Tankarna försvinner snabbt till att bli på annat håll istället - nämligen vem varulvsdemonen är. Funderandet blir en osäker fråga…*

Siare - om du faller som offer inatt, är det en fördel att ge oss en ledtråd och tala om vem som är varulvsdemon!

Mvh Felicia

CamillaS
0

Oj, oj, har du nån på spåren Hanna! Bra :D
vem är det?

Abico
0

*Det är rätt kyligt ute, är det snö på ingång månne? Den stora silvervita fullmånen kastar skuggor över hela byn. När jag når fram till torget stannar jag upp och blickar upp mot det stora minnesmonumentet i dess mitt. "Till Minne av Harry Potter, vår befriare" står där med hårda stenhuggna bokstäver. Jag sänder en tanke åt Herr. Potter som grundade vår lilla by, efter att han jagat bort alla husalver som torterade människorna i området, och ber hans vilande ande om ursäkt för mitt stundande illdåd.
Så tar jag fram mitt trollspö som jag förvarat kjolslinningen och slår lätt på stenen, de hårda bokstäverna ersätts genast av min flytande handstil.
Må gudarna vara barmhärtiga mot vår förhäxade varulvsdemon Marsv1n, ty även hon var mänsklig en gång och hade drömmar om ett lyckligt liv.*

Hanna 

Sandra-B
0

Vår lekledare moonlights har låtit mig ta över Strawberries97 roll eftersom hon inte är aktiv i leken.

**SMF 237 Sweet Dream's 

CamillaS
0

Oj, är det hon som är vår falske vän. :S jahapp bybor, då vet vi vem som ska dingla härnäst!

Sandra-B
0

Sitter framför TVn och hoppas att nåt bra snart kommer visas, inte väldigt troligt än på några timmar tror jag.

Bra jobbat av Hanna, vår siare, att ge oss identiteten på den obehagiga varulvsdemonen, men tyvärr kommer ju någon av våra vänner att bli förtrollad till ulv innan morgondagen är slut:-(

**SMF 237 Sweet Dream's 

Petcrazy
0

Ikväll blir någon slukad Gråter Hoppas vi fängar n en varulv imorrn bara Skrattande

moonlights
0

Abico står vid minnesstenen när hon känner en varm pustning i nacken hon vänder sig om och där står varulvsdemonen Abico skriker efter hjälp för snart så hoppar varulven rakt mot henne men Abico har fått en hemlig energisköld runt sig och varulven slungas iväg och Abico springer direkt hem till sin stuga och låser alla dörrar.

Hon hade blivit skyddad av ängeln!

Rollerna är:
8 Bybor
1 Varulv
1 Varulvsdemon
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.Petcrazy
4.FeliciaS
5.Victoriab
6.CamillaS
7.Creation
8.Marsv1n
9.Abico
10.Sandra-b

sandra-b - Varulvsoffer natt 2 (bybo)

Inanna- lynchad varulv dag 2

moonlights
0

Det är dag!

Deadline: Fredag 21.00

Abico
0

Jag röstar självklart på varulvsdemonen Marsv1n.
Tack för nattens skydd Lollo :)

Hanna 

Sandra-B
0

Jag följer i siarens spår och lägger min röst på mars1n.

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Varför röstar ni på en bybo som jag? Det är helt sjukt….

VictoriaB
0

såklart jag ska rösta på marsv1n siaren säger ju så:P

FeliciaS
0

Tur att du är snabb på att springa Hanna! :)
Jag litar på ovanstående och lägger min röst på Marsv1n.

Kan fortfarande inte förstå varför siaren/Hanna först röstade på Creation!? Det var verkligen en chansning, tänk om hon (ängeln?) dödats!?

#109 Bybo? Skulle inte tro det ;P

Mvh Felicia

Abico
0

#111 - Jag skulle bara se om ni var med ;)

Hanna 

moonlights
0

Alla byborna samlas utanför marsv1ns stuga de har bestämt sig för att lyncha henne eftersom att dem tror att hon är varulvsdemonen. De försöker komma på riktigt grymt sätt att döda henne på… De bestämmer sig för att de ska tortera henne. marsv1n förstår direkt vad byborna vill när dem kommer efter henne. Hon tar sin kniv och springer ut genom bakdörren men en bybo upptäcker henne och springer efter henne de andra byborna följer efter de skjuter henne i benet och hon faller till marken. Byborna springer fram och börjar sparka och slå på henne
- Snälla sluta ni kommer döda mig! Skriker marsv1n förtvivlat
-Det är ju det som är meningen Skriker en bybo tillbaka och sparkar henne rakt i ansiktet. Efter ett tag så säger marsv1n lite hånfullt
-Tro inte att det är över nu! En av er kommer att vara en varulv innan imorgon! Då skjuter en av byborna marsv1n rakt i skallen.

Grattis bybor ni har lynchat varulvsdemonen!

Rollerna är:
8 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.Petcrazy
4.FeliciaS
5.Victoriab
6.CamillaS
7.Creation
8.Abico
9.Sandra-b

marsv1n- lynchad varulvsdemon dag 3

CamillaS
0

jupp ingen tvekan denna gång! röstar på marsv1n.

CamillaS
0

oj, hann precisSkäms

moonlights
0

Det är natt!

Deadline: Lördag 21.00

Vi väntar på att marsv1n ska välja ut en som ska bli varulv och den därefter har valt ut ett offer och att siaren siat och ängeln skyddat någon

FeliciaS
0

Yes! Vi fick demonen :D

Mvh Felicia

Creation
0

Visste väl att vi kunde lita på siaren ;) Nu är bara frågan vem som kommer att bli ny ulv… :/ Allt börjar ju om från noll vid det ögonblicket. Alla rentvådda kan vara.
**
#107** Var så lite så ;P Kände för att inte vara egoistisk och skydda mig själv trots avslöjandet.

Tindrar
0

Usch vad oaktiv jag varit, men haft prov och annat i skolan, så skyller på det;P Ja, nu får Hanna säga vem som blivit trollad, så vi kan vinna det här:D

FeliciaS
0

#119 Man kan inte skylla ifrån sig jämt ;P

Mvh Felicia

Abico
0

Ingen som har några teorier, vem ska jag kolla upp? Det är inte helt okomplicerat att sitta och hålla i alla trådar själv ^^'

Hanna 

Sandra-B
0

Jadu Hanna, det är inte lätt:-/

Alla står ju på noll nu så att säga…

1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.Petcrazy
4.FeliciaS
5.Victoriab
6.CamillaS
7.Creation
8.Abico
9.Sandra-b

På sätt och vis så skulle det ju vara bra att låta siaren bli ulv.
Siaren kan döda byborna och fortsätta låtsas vara en snäll siare som har otur att sia "goda" bybor och därför kan inte ulven pekas ut med säkerhet (spelar ju heller ingen roll vem byborna misstänker och vill ha siade, de är ju alltid oskyldiga…)

Annars så någon som inte drar uppmärksamhet till sig så mycket, vem det nu kan vara.

Svårt det här men just nu så är tyvärr siaren/Abico/Hanna den som är mest misstänkt i mina ögon även om det är ett väldigt stort steg att gå ut och lyncha henne utan att vara helt säker, för at vara helt säker redan nu är nästan omöjligt… :-/

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

På heder och samvete kan i alla fall jag svära på att jag inte blivit varulv ;)

#122 Ja, klokast av varulven verkar ju att lägga förbannelse över Abico eller Creation - helt klart. Frågan är bara vem av dem. Antingen det eller bybor som inte är så aktiva, tror jag - av samma skäl du uppger.

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

det kan ju även vara änglen som är den nya ulven med tanke på att då kan hon skydda sig själv vid varje röstning vi har ju! Creation? hmm

Abico
0

Är det tillåtet med dubbelroller?

Hanna 

Abico
0

Creation är fortfarande er ängel och enbart ängel åtminstone :)

Hanna 

FeliciaS
0

#126 Okej… Och jag hoppas du är enbart siare *s*

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Drygt två timmar sen deadline, vem är ulvens offer inatt?Obestämd

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

Alla bybor gömde sig i sina stugor förutom en som smög sig omkring bland stugorna för att spionera när hon kände att nån tog tag i henne och drog henne in i sin stuga.

- vad gör du där ute? frågade Sandra-b

- vänta jag ska och fixa nånting att dricka och ta fram fika.

- jag försökte bara komma på vem som var varulv sa bybon oskyldigt

-kom du på vem det var då? Du vet ju hur farligt det är att vara där ute du hade ju kunnat bli dödad?

- jag är varulven! säger bybon helt plötsligt och kastar sig på sandra-b 

-Jag ville inte göra det här snälla förlåt mig säger varulven med gråten i halsen

Varulven har dödat en bybo!

Rollerna är:
7 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.Petcrazy
4.FeliciaS
5.Victoriab
6.CamillaS
7.Creation
8.Abico

sandra-b - varulvsoffer natt 3 (bybo)

Stormviskaren
0

hmm efter nattens händelse så måste jag bara tro att de är så att Hanna vår siare är ulven, med tanke på att sandra kanske var något på spåren och då behövde ulven få bort henne innan hon avlsöjade för mycket.  hmm :/

Creation
0

#130 Eller så är du ulven och vill få bort någon som kan komma dig på spåren(=siaren)? ;/ Hm…

CamillaS
0

Nej inte Sandra igen!Gråter R.I.P
Jag tror fortfarande ängeln är ängeln och siaren är siaren. hmm men bara vad jag tror.. usch vad svårt!
Har varit på rått-träff idag med några från RIF. Det var skojsigt!Skrattande

Stormviskaren
0

detta är jätte svårt, någon annan som har någon idé ?

Abico
0

Ingen går att lita på längre, sätt stämpeln "varulv" på alla och plocka bort den eftersom.. Det är nog smartaste tillvägagångssättet.

Hanna 

Stormviskaren
0

men kan också vara så att varulven inte är så aktiv?

Abico
0

#135 - Ändå valde ju ulven ett offer natten till idag, alltså måste hon varit inne…

Hanna 

FeliciaS
0

Är det dag eller natt? Ska vi utse någon att lyncha…?

Mvh Felicia

CamillaS
0

jo, vi ska lyncha.. ha ha det är bara så svårt nu.. jag funderar på Tindrar hon brukar vara en väldigt aktiv person, så jag undrar om inte hon kan ha blivit demonad? bara gissning :/

moonlights
0

ojj glömde att skriva att det är dag.

Deadline: framskjuten till Måndag 21.00

Petcrazy
0

Har ingen aning.. Själv har man gömt sig i stugan i hela 2 dygn. Vågar inte sätta foen utanför huset Förvånad

FeliciaS
0

Gaah, det är så svårt att veta vem varulvsdemonen lagt förbannelse över… *tänka*

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

#136 de kan Lekledaren också ha valt ju. hmm

Abico
0

#142 - Jo, iof.

Hanna 

Creation
0

Hm.. vad svårt det är att veta nu. :/ Får väl försöka köra uteslutningsmetoden allteftersom. Om det går.

Petcrazy
0

Det finns endast en varulv kvar så tänk hur fel det kan bi nu. Snälla siare led oss till vad som är rätt?? PLz!!

Tindrar
0

#138 Tycker jag har varit oaktiv själv, så tycker det vore korkat om dom hade valt mig till ulv;P Fast hellre att ni lynchar mig än en ängel eller siare^^

CamillaS
0

#146 jag har som sagt inget att gå på bara gissar än så länge så du är inte huvudmisstänkt. men man vet ju aldrig.

Hoppas verkligen inte siaren blivit ulv, då blir det ännu svårare.. :/

Abico
0

Vild chansning när det kommer till röstning idag…
Jag lägger en röst på Petcrazy

Hanna 

CamillaS
0

hoppasan, har helt glömt bort röstningen, håller på att städa burar. :/
nu är det visst försent att rösta men röstar endå, eftersom det bara är en enda som röstat. jag chansar och röstar på Petcrazy.

FeliciaS
0

Oj… redan röstning! ^^, Jag har ingen aning vem som ska få min röst denna mörka novemberkväll… *tänka* Men om jag kommer med något helt annat gentemot ovanstående lär jag bara bli tagen för ulv (vilket jag inte är) så jag röstar på Petcrazy jag med.

Mvh Felicia

Creation
0

Jag tror ärligt talat inte att det är petcrazy… :/ känns inte som att ulvdemonen skulle riskera att lägga uppgiften på någon som varit ganska så oaktiv. Jag röstar på Stormviskaren. Kändes misstänkt att hon trodde att siaren var nya ulven först av allt, utan några som helst grunder.
Dock kan jag ju inte veta…

Men det verkar ju som att det blir petcrazy som åker, så vad spelar min röst för roll egentligen?

Stormviskaren
0

Petcrazy får min röst endast pga att h*n inte är så aktiv och vi får ju köra med uteslutnings metoden.

FeliciaS
0

Eftersom jag inte har en aning, chansar jag (för spänningens skull ;P) och ändrar min röst till Stormviskaren… Lynchas hon och är bybo är Creation misstänkt i mina ögon.

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Ojsan, nu hade visst Stormviskaren röstat. Alltså inte 2 lika längre… Vet inte hur jag ska göra - ska min röst få stå kvar eller ändras?

#152 Tycker du verkar rätt ytlig. Vad har du att säga till ditt försvar? ;P

Mvh Felicia

moonlights
0

Byborna har bestämt sig för att lyncha Petcrazy så dom beger sig iväg mot hennes stuga. De smyger sakta in genom dörren på baksidan. Petcrazy står i köket och bakar när byborna anfaller henne med en kniv dom hugger henne i ryggen och hon faller till marken men inget mer händer. Dom har dödat sin vän!

Beklagar bybor men ni dödade just en bybo!

Rollerna är:
5 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.FeliciaS
4.Victoriab
5.CamillaS
6.Creation
7.Abico

Petcrazy - lynchad bybo dag 4

moonlights
0

Det är natt!

Deadline: Tisdag 21.00

Vi väntar på att varulven valt ett offer att siaren siat och att ängeln har valt nån att skydda.

FeliciaS
0

Yes! Vad lättad jag är över att jag ändrade min röst :)

Mvh Felicia

Creation
0

Som jag trodde då =(
Petcrazy var en bybo… R.I.P.

FeliciaS
0

*Efter att ha ätit middag traskar jag ner i mörkret till kyrkogården för att lägga blommor på alla varulvsoffers gravar. Väl hemma låser jag dörren och slår upp läxböckerna för att fortsätta plugga.*

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

hmm jag undrard verkligen varför änglen vill ha ut en oskyldig bybo? :S

Creation
0

#160 Om jag skulle vara ulv betyder ju det att siaren inte är det och varför skulle hon då ljuga och påstå att jag inte är? ;) Se inlägg #126.

Finns ingen anledning att vara fundersam över varför jag röstade på dig. Jag röstade inte på dig för att jag var 100% säker över att du är ulv, men jag är heller inte säker på att du inte är det. Du kändes mer sannolik som ulv än petcrazy och det gör du ännu i mina ögon, då du både har misstänkt siare och ängel vid det här laget. Låter för mig som att du försöker få ut de som kan hota ur leken, men det kan jag ju inte helt säkert veta…. får väl hoppas att siaren har siat om dig, så att du(om du är bybo) kan bli rentvådd ganska fort då. ;)

Stormviskaren
0

åå jag missade de inlägget som hanna skrivit.

Då får jag ursäkta.  Men tänk noga nu. Sandra var inne lite på min lnije och var hon varulv?

Abico
0

Stormviskaren är också oskyldig…

Hanna 

CamillaS
0

Nej.. skulle inte ha röstat på Petcrazy.. hade ingen att rösta på därför råkade det bi hon.. men usch detta är jättesvårt ju. :/ får se vem som blir ulvoffer inatt.

Vem blev offer för ulven?

moonlights
0

CamillaS befann sig i sin lilla stuga sittande på golvet framför tv:en med sina marsvin. När teven bara helt plötsligt stängdes av och i nästa sekund så hoppade varulven på henne och käkade upp henne.

CamillaS var en Bybo!

(varulven valde inget offer inatt så jag lottade ut ett offer i stället)

Rollerna är:
4 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Tindrar
2.Stormviskaren
3.FeliciaS
4.Victoriab
5.Creation
6.Abico

CamillaS - Varulvsoffer natt 4 (bybo)

CamillaS
0

jahapp.. tänk nu bybor och hämnas mig!
Ni kan klara det här!Skrattande

Abico
0

Röstar på VictoriaB

Hanna 

FeliciaS
0

Nej, stackars Camilla! Vila i frid… Nu gäller det att ta kål på den sista ulven!

#167 Motiv? :)

Mvh Felicia

FeliciaS
0

När är deadline?

Mvh Felicia

Abico
0

#168 - Vild gissning. En mindre möjlig varulv/ sista varulven.

Hanna 

Creation
0

R.I.P. Camilla! :(

Jag röstar på Tindrar. Hon var aktiv natten då nya ulven valdes ut, men inte den senaste. Verkar alltså sannolikt att det är hon som är den sista varulven. Victoriab verkar inte ha varit aktiv någon av gångerna, så henne tror jag inte att det är…

moonlights
0

Deadline: Onsdag 22.45

moonlights
0

Byborna har bestämt sig för att antinen Tindrar eller Victoriab måste vara varulven så dem hänger dom båda tillsammans men ingen ack så fel byborna hade både Tindrar och Victoriab var bybor!!

Beklagar bybor men ni har just lynchat två bybor!!!

--------------------------------------------------------------------

Rollerna är:
2 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Stormviskaren
2.FeliciaS
3.Creation
4.Abico

Tindrar och victoriab - lynchade bybor dag 5

Det är natt!

Deadline: Torsdag 22.00

Vi väntar på att siaren siat ängeln skyddat någon och att Varulven valt ett offer!

CamillaS
0

hoppsan, så det kan gå. :O

FeliciaS
0

Nej, nu har Abico lett oss vilse på spåren TVÅ gånger. Fast iofs säger hon att Stormviskaren är oskyldig, vilket hon är i så fall. Då finns det bara en kvar - Creation. Antingen Abico eller Creation är varulvar… Tror mest på Creation.

*Låser in mig i stugan, sätter upp alla som helst skydd mot ulvarna och ringer Stormviskaren, som jag är säker på fortfarande är en god vän…*

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

jag tror de är Felicia men jag vet inte säkert.

Creation
0

#175 Hon har redan påstått att jag är oskyldig, i #126. Varför skulle hon ljuga och säga nåt sånt om jag var ulv? :/

moonlights
0

FeliciaS smög sig ut genom dörren ihopp om att ingen annan skulle se henne hon små sprang bort mot skogen hon hade alltid varit lite nyfiken av sig och hon var bara tvungen att få reda på vem som var varulven. Hon gömde sig i ett ihåligt träd och väntade och väntade efter att hon hade väntat i trädet så pass länge så bestämde hon sig för att gå vidare i hopp om att få se varulven och avslöja den och bli byns hjälte. Hon fick en obehaglig rysning.

-Varför gör jag det här frågade hon sig själv.

- Felicia vad gör du här ute alldeles ensam? hörde hon en röst som sa.

Hon vände sig om men såg ingen.

- Söker du efter mig? Frågade rösten igen men den här gången så hörde hon varifrån rösten kom hon tittade upp mot trädet och där satt minsan en livs levande varulv med dem gulaste ögonen hon någonsin hade sett.

- Ja det är precis dig jag letar efter sa Felicia med darrande röst.

-Varför gör du så här mot oss? Frågade hon.

- Man måste ju äta eller hur?

- Men måste du äta människor då?

- Japp men du vet Felicia jag har inte alltid varit sån här en gång var jag faktisk som du fast inte lika modig då.

-Vem är du?

- Det kan jag tyvärr inte svara på för då kan jag riskera att bli dödad det ända jag kan säga är att du kände mig en gång i tiden när jag var som du ja känner mig ju fortfarande men när jag var människa sa kände du mig extra bra eller jag vet inte om du la märke till mig vidare ofta….

-Döda mig här och nu istället för att dra ut på plågan.

-Till din tjänst. Och så hoppade varulven på FeliciaS. Nästa dag så vaknade byborna ganska så tidigt som kände på sig att något hade hänt. De Gick ut från sina stugor och där hängde FeliciaS i klocktornet men hon var nästan helt hel men byborna visste att varulven hade varit i farten igen men det dom inte visste var varför FeliciaS inte hade blivit sönder sliten som dom andra byborna….

FeliciaS var en Bybo!!

Rollerna är:
2 Bybor
1 Varulv
1 Siare
1 Ängel

Deltagarna är:
1.Stormviskaren
2.Creation
3.Abico

Tindrar och victoriab - lynchade bybor dag 5

FeliciaS- varulvsoffer natt 5- (bybo)

moonlights
0

Det är dag!

Deadline: Fredag 22.00

Creation
0

Ok, nu åker du, hanna >.<
Jag röstar redan nu. Och jag röstar på Abico.

Stormviskaren
0

Hanna då sicken dunder miss du gjorde, genom att berätta att vi e oskyldiga. så nu vet vi att du är den onda ^^

Jag röstar på ABICO XD

Abico
0

Men om jag nu skulle vara ulv så måste jag ju vinna oavsett vad :P Jag som först hjälpt de okunniga byborna att lyncha de tre första varulvarna och sedan nästan lyckats med bedriften att utrota hela byn. Jag är mäkta stolt över mig själv :)
Jag ska gladeligen ta livet av min själv inatt i vetskapen om att jag är den ende segrande ;)

Hanna 

FeliciaS
0

När man var ulven på spåren fanns inte mycket att sätta till. Ni vem vem det är! KILL HER ;P

Mvh Felicia

moonlights
0

Stormviskaren och Creation valde att lyncha Abico Så em negav sig till hennes stuga men när dom kom så låg det bara en död varulv på köksgolvet hon hade tagit självmord.

Abico var den sista varulven!!

Grattis bybor ni har vunnit!!

CamillaS
0

Whoh grattis till oss! bra att ni hittade den sista ulven! :D

Sandra-B
0

Bra gjort bybor!

Men jag tycker att Hanna är värd en applåd, hon var god från början och hjälpte oss att utrota alla ulvar och sen var hon på god väg att utrota byborna också:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Wiie :) Vi vann!

Mvh Felicia

Abico
0

Jag är helt klart värd en applåd ;)

Hanna 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.