Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1465 ggr
[findusen]
0

Lilla Elliot väger nu 1600g

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är så stolt över att min lilla grisepåg elliot, snart 11 månader, passerat 1600g =) han är inte tjock, utan bara stor! och han växer fortfarande så det knakar….undrar var detta slutar? :) hans lilla burkompis phille, 4,5 år, väger 1200g och ser pluttig ut bredvid sin kompis =)

vet inte om han är cuy/cuma då han kommer från grossist!

min sambo o lilla elliot

MikaTela
0

Häftig han är! :D

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

Abico
0

Oj :O Han var rätt rejäl ;)

Hanna 

Stormviskaren
0

oj oj vilken stor, tur att du inte bor i danmark. ;) på utställningarna där får man inte komma in med djur som väger 1600gr ^^ haha eller de kan ha vatt 1700 är lite osäker. Men de var kul för en gång trodde dem att en hane var gravid XD hahaha Dom tänkte ta ut honom pga "dräktighet" så vände ägaren på honom XD haha

Abico
0

#3 - Hur gör dom då med cuyarna där? ^^' Måste vara ena små ;)

Hanna 

Stormviskaren
0

#4 haha jag vet inte, jag bara råkade höra några som pratade om de i lördags ^^

idipidi
0

#4 Regeln finns delvis för att de inte vill att folk ska blanda in cuy. Så vitt jag förstått så är cuyarna inte välkomna i marsvinsföreningen där. De har en egen förening istället.

Abico
0

#6 - Jaha, alltid lär man sig något nytt :)

Hanna 

Caspia
0

Jag vet inte om det har att göra med att min dators skärm är så liten, men när jag trycker på inlägget ser jag inte Elliot innan jag scrollar ner, bara sambon. Tänkte lite tyst att han minsann ser ut att väga mer än 1600 gram… Haha.

Lille Elliot är inte så liten längre.

Låter konstigt att en grossisst skulle ha marsvin med cuy-gener, det säljs väl inte cuy i svenska djuraffärer (än)? Men omöjligt är det ju inte.

Envishet och drömmar

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hehe oj ja, det var ju tur att han blev född i sverige den lille =) han va inte stor som bebis! jag tog hem honom som ca 9veckors ti min gamle hane.. o då va han inte större än dom andra bebisarna han satt med som va lika gamla! den ena hanen av dom han kom med är ju inte ens hälften så stor som elliot nu :P

han är inköpt från åkello.. jag vet inte vad dom har för djur^^  ja tror inte dom föder upp alla djur själv, vissa köper/får dom in från privatpersoner har jag för mig.. så han kan komma från vem som helst :P

hehe jo, min sambo väger lite mer än 1600g ;P

elliot är en väldigt mysig kille iaf o hoppar gärna upp på en och kelar =) men så bor han ju oxå med världens bästa marsvinsgubbe phille som är jättekelen och mammig :P

Abico
0

#9 - Awwww… Titta på nosen! *pussa*

Hanna 

Bella-R
0

Oj, så stor :D Söting!

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

FeliciaS
0

Oj vilken bjässe! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Lottar8
0

Haha, vad söööt! Åkello har nog stora grisar för jag har oxå köpt mina därKyss

O jag tycker inte heller att de är tjocka, utan bara stora o goa!

Mina två tjejer Melissa o Bågen väger nu 1423 o 1163…

De fyllde ett nu precis, så vi hade kalas. Tycker stora marsvin är fina, o väldigt klappvänligaSkrattande

[findusen]
0

#13 haha jasså dom kanske är släktingar ti min bamsing? :P 1423 är ganska maffigt för en 1årig tös!! =O :P hehe.
tycker oxå om stora grisar =) mina 2 andra små snuttar väger bara 1128g o 1052g så dom känns ju supersmå jämfört med bamsingen elliot :P (dom får samma mat) hehe

tantnett
0

Han är ju superläcker, "Elliot alltså". Ha Ha.

Kan mycket väl tänka mig att det kan finnas cuygener bakom även grossistdjur.

Ofta slår anlagen igenom i tredje led, så någon av hans mor eller farsförädrar kan ju vara en cuy.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[findusen]
0

hehe tack ;)

aah så det behöver inte bli just avkomman…? ska be min chef fråga Åke nästa gång hon snackar med honom (vi beställer andra saker från åkello…marsvinen var bara en engångsgrej)

tantnett
0

Skrattande#16 Ja min häst är nog en av sveriges största nordsvenskar.

Hans far var endast 1.52 i mankhöjd. Mamman var 1.57 i mankhöjd.

Min "lille" mäter 1.65 över havet. Blev ju väldigt frågande då han aldrig ville sluta växa på höjden som unghäst, men har ju senare då man studerat linjerna bakom föräldrarna hittat flertal med mankhöjder runt 1.63.

Jag trodde ju i min enfald att min häst skulle få en mankhöjd på ca 1.56.  Nåväl han är lika go som han är stor.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[findusen]
0

#17 oj!! haha. men det är mysigt när dom blir sådär "för stora" liksom :P