Neeej Myy :(
Igår gick jag upp till mitt rum för att ge råttorna nytt vatten. Som vanligt brukar jag ju kolla till alla andra djuren , Jag hade fixat så att Hubbe ( kaninen ) kunde få gå lös i mitt rum men när jag kommer upp sitter han i bokhylleburen .. Jag tar snabbt ner honom därifrån och kollar hur det e med alla .. Dom e livrädda och det e helt stökigt i buren. Men jag kan inte hitta my .. Jag lyfter på allt jag har i buren för hon kanske kunde legat i eller under , men hon e helt borta .. Jag börjar leta runt i hela rummet och tillsist hittar jag henne helt chokad i ett hörn och bara stirrar .. jag tar fort upp henne och kollar igenom henne .. Jag hittar massa små sår vi ''rumpan'' .. Men frågan är hur sjutton hon kommit ut ur bokhylleburen ? Den står på två höga ''bord'' .. Om hon hoppat måste hon ju skadat sig rejält men hon kunde gå och hade inga fel på tassarna eller övrigt . Min enda tanke var att eftersom min hö påse står nedanför buren så måste kaninen på något sätt jagat ner henne så hon hoppat över bokylleburens kanter och sedan ner i hösäken som sedan ramlat ner ( höt låg nämmligen på golvet ) Jag ville bara skriva av mig och hoppas inte att den här tråden störde er.
elin
Kan ju tilläga att jag smörjat in hennes sår med salva.
Stackars lilltösen… Tur att det ändå verkar gått bra trots omständigheterna dådå.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#2 jaa det var ju tur . Hon kunde ju lika järna vara död nu liksom :/ så jag e endå glad över att hon kom undan med bara några få sår,
Jag har länge undrat hur så många vågar ha sina burar så högt upp och ändå bara har så låga kanter runtom…
Mina killar hoppar lätt 20cm och jag skulle inte våga ha lägre än 50cm … *haha*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#4 mjoo de e ju så att mina inte brukar hoppa ^^ och specielt när dom inte ser igenom själva ''väggen''
Fast att dom inte brukar är ju ingen garanti för att dom aldrig kommer göra det… stackars My, hoppas hon blir bättre. Du ordnar väl så att dom inte kan hoppa ut igen?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
#6 ne det kan man ju alldrig garantera :P. Ja hon värkar helt frisk iaf dom fick ju springa lösa på golvet och det var ett jädra spring på just henne ^^
#7 Hon kanske söker de där höet som också ramlade ner…*höhö*
Oj. det lät inte trevligt!
Hoppas allt blir bra igen. *kramar*
#8 jag tror mer att kaninen jagade henne . #9 Tack :)
#10 ja men då var de inte lika kul ju… om hon kutade som en dåre för att hon var jagad jöh… :/
#11 nae precis :/