Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1390 ggr
CamillaS
0

Röstning: Månadens marsvin November

Hej! 
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin september och det kom in 16 st bidrag. Det innebär att alla inskickade bidrag är med och tävlar om att bli månadens marsvin.

Nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:

• Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
  • Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
  • Din bedömning ska ske utifrån både text och bild.
  • En giltig röst måste innehålla en motivering till varför man röstade på just det/de bidragen!

> Bidrag som är med i tävlingen:

Bidrag nr 1 - Alannah av MalinArv
Bidrag nr 2 - Colleen av Sannich
Bidrag nr 3 - Doris av Bella-R
Bidrag nr 4 - Dolly av Bella-R
Bidrag nr 5 - Anges av marsvin2008
Bidrag nr 6 - Elsa av patricia76
Bidrag nr 7 - Matilda av patricia76
Bidrag nr 8 - Grej av a1-eksandras
Bidrag nr 9 - Fjodor av a1-eksandras
Bidrag nr 10 - Cola av Hamzter95
Bidrag nr 11 - Twister av Hamzter95
Bidrag nr 12 - Pysen av Sofia4287
Bidrag nr 13 - Tilda av Abico
Bidrag nr 14 - Manolito av Binajis
Bidrag nr 15 - Kenji av Stormviskaren
Bidrag nr 16 - Saga av FeliciaS
Bidrag nr 17 - Julia av starlights
Bidrag nr 18 - Katie av starlights

Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här. Röstningen avgörs den 30 November! Lycka till Skrattande

/Värden & medarbetarna på marsvin.ifokus

marsvin2008
0

1 röst på Bidrag nr 14 - Manolito av Binajis med motiveringen:
Unik i sitt utseende (iaf av alla jag har sett) Härliga öron och snygg pose.

Kyss

1 röst på Bidrag nr 16 - Saga av FeliciaS med motiveringen:
Snyggast av alla med sin rikliga päls, fina färger och hon hade varit min om jag hade hunnit först. *fniss*

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Inanna
0

Jag röstar också på bidrag nummer 14 - Manolito - för att bilden på den ursöta marsvinsungen är proffsigt tagen och texten humoristiskt skriven. Men mest för att han är så underbar!!!

Glad

Min andra röst måste jag tänka över lite… Manolito är överlägsen, sedan blir det jämt lopp…!

svampi
0

Mina röster går till…

…Bidrag nr 14: Ett underbart sockersött marsvin med världens finaste öron<3 Snyggt taget också. fin text :)

…och Bidrag nr 15: Väldigt bra bild och härlig färg på marsvinet, fin text med :D

FeliciaS
0

#1 Saga (och matte) tackar så jättemycket för rösten :)

Detta blir svårt… Måste överväga lite till.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Stormviskaren
0

#3 Kanji och matte tackar för rösten :)

Gud jag måste nog titta lite till :) hihi

Binajis
0

Mina röster går till;

Bidrag nr.13 - Tilda
Varför? För att bilden är varm och snyggt tagen med en oerhört pussvänlig mun :) Texten är fint skriven och verkar passa in väldigt bra.

samt

Bidrag nr.16 - Saga

Bilden är verkligen uttryckfull! Ett underbart gulligt yttre… men kanske man kan ana en tuffare sida under yta? Fina färger, skärpa och en väldigt trevlig text :)

Manne tackar hjärtligt för rösterna
och viftar ivrigt på öronen!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

FeliciaS
0

Åh, vad svårt det är… Jag har i alla fall utsett mina röster.

**Bidrag nr 4 - Dolly
**Det där är en blick och ett ansikte jag aldrig glömmer! När jag gick igenom bidragen och kollade på bilderna fick jag en rysning längs ryggraden - jag känner verkligen igen Calypso i det uttrycksfulla ansiktet och de ögonen. Han var det mest speciella marsvin jag träffat och jag skulle göra allt för att få honom tillbaka, han betyder minst sagt allt för mig. Texten är bra och jag förstår verkligen att hon har blivit en favorit! Jag kan föreställa mig det mysiga sättet hon ligger på, hur söt hon skulle vara. Tycker absolut fina Dolly är värd att bli Månadens marsvin!

**Bidrag nr 13 - Tilda
**Först och främst fastnar jag otroligt mycket för den underbara bilden på en så ljuvlig marsvinstjej. Väldigt fin bild av bra kvalitet, och vem kan inte motstå ett sött marsvinstryne? Jag var inte helt övertygad och imponerad av korhåriga goldens innan jag träffade denna fina tjejen, så hon gjorde definitivt intryck på mig (det ska matte veta) och jag måste medge matte att hon ÄR otroligt vacker! Hade gärna sett och träffat henne i sin hemmamiljö för på utställningen var hon lite blyg (vem är inte det - mina små gaphalsar var inte heller sig själva på den något högöljudda utställningen som f.ö. var deras första - Tilda är inte heller hon full av erfarenhet än även om hon säkert tycker det själv ^^,).

Mvh Felicia

patricia76
0

Mina röster lägger jag på:

Bidrag nr 2 :

Gillar hennes utseende bara såååå gullig

och bidrag nr 16:

Hur go kan man bli??? pälsen är jätte fin.

CamillaS
0

Mina röster går till:

Bidrag nr 13. Tilda! Jag fullkomligt älskar denna bild, hur underbar och söt som hälst. Jag kan ju inte uttala mig om hur Tilda är hemma men jag tror med all sannolikhet att texten stämmer in bra på henne. :)

Bidrag nr 14. Manolito! Får man verkligen vara sådär söt? Hi hi han ser väldigt rolig ut med sina uppstående öron, håller med dig att han nog kommer bli en riktig tjejtjusare när han blir stor.^^

Creation
0

Men visst var väl reglerna att den som höll i månadens marsvin inte fick rösta? =/ Eller har jag inbillat mig det? Tänkte på det förra gången, men glömde att påpeka det.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Sandra-B
0

Tävlingsannordnaren får inte vara med i tävlingen och man får inte rösta på sina egna bidrag.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

#10 Helt rätt - tävlingsannordnaren får inte rösta utan är den som håller i tävlingen och dömer vilka som går till omröstning vid över 20 bidrag. Camilla har nog missat det, i #0 står det inte riktigt helt rätt ;P

Mvh Felicia

CamillaS
0

#12 jo, det måste jag ha missat, men har försökt att leta efter nån tråd där den bestämmelsen finns?

Sandra-B
0

Jag kan inte heller hitta nån regel som säger att tävlingsanordnaren inte får lov att rösta…

Har kanske letat dåligtObestämd

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

#13 #14 Det här är ju våran lilla mening vid varje månads tråd där man skickar in bidragen: "Tävlingsannordnaren får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och avgör tävlingen." Alltså; dömer vid över 20 bidrag. Vi har ju aldrig haft det så att man som tävlingsannordnare får rösta innan…

(Fast vi kanske borde ha det så länge det inte är över 20 bidrag och annordnaren har valt ut de hon tycker passar? Diskussionen får tas i en utav de andra trådarna. Jag puttar upp…)

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Den meningen har jag tolkat som att man inte får tävla, det vill säga skicka in bidrag. Meningen står ju med i "bidragstråden" inte i röstningstråden.

Någon som kan svara på när den här "regeln" infördes?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
0

Jag lägger mina röster på #14, en söt liten bebis med en trevlig beskrivning samt #17, bilden kunde varit bättre men ett marsvin som är mycket go'are än lilla Julia får man leta efter och hon har verkligen gått genom en hel del under sitt än så länge korta liv.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[starlights]
0

Jag har alltid uppfattat det som att tävlingsannordnaren inte får delta med egna bidrag i tävlingen.
Detta för att det inte ska bli orättvist om det blir mer än 20 bidag och tävlingsannordnaren då ska avgöra vilka som inte ska få vara med.

#15 "Tävlingsannordnaren får inte delta i tävlingen utan är den som dömer (vid över 20 bidrag) och avgör tävlingen."
Meningen är ju helt felformulerad, då det inte heller är tävlingsannordnaren som avgör tävlingen.

FeliciaS
0

Vi har redan beslutat att tävlingsannordnaren får lägga röster i röstningstråden när denne inte har valt bort bidrag (alltså när det blir över 20 st), så någon diskussion i röstningstråden verkar rätt onödig. Så ja, tävlingsannordnaren får rösta. Nu vet alla det ;)

#18 Hehe, men avgöra menar jag hålla i (skapa trådar, meddela resultatet/vinnare).

Mvh Felicia

CamillaS
0

Låser tråden nu, så röstningen är avslutad.

Inlägget är låst för nya kommentarer