Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1313 ggr
patricia76
0

är det elakt???

Hej

jag har en lite konstig fråga…… jag funderar på att köpa en sådan sänglåda till mina marsvin och flytta in dom till dotterns rum.

Nu är det så att hon har ganska litet rum.

Är det mega grymt om man skuter in lådan under sängen om hon tex ska dansa i rummet under ca 30 min???  för att sedan ta ut den? Hennes säng har stor plats under och det är luftigt.

Jag låter säkert ur dum men jag var tvungen att fråga.

kram från knasiga mig!

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej jagbor ganska trångt så jag har mina marsvin halvt under sängen och om det kommer hem folk åker dom in helt :P dom tycker det är jättemysigt :) (se bilder i tråden Ni som bor i lägenhet…) tycker det är skönt att inte ha överdel på buren, dom blir tamare och är med mycket mer :)

patricia76
0

vad skönt! då kankse jag kan göra så och dottern kommer att bli superglad över att få ha dom i sitt rum.

Kram

Mari
0

Men om hon ska dansa, blir det inte högljutt vid marsvinen då? Eller bryr de sig inte om sånt? :) Jag har alltid låtit min undvika bullriga miljöer om ens för en liten stund men jag kanske är för "hönsmammig" :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 det beror väl på musiknivån mer? tycker grisarna blir mindre lättskrämda om dom får vara i s.k bullriga miljöer….. som vi är ju med och runt våra marsvin hela tiden och alla utom en är superlugna :) och vi har musik, tv dammsugare, leker med hunden osv runt burarna och jag tycker inte dom verkar påverkade =)

#2 ska du ha dom i en dillingback? jag köpte två och satte ihop. man kan ha buren antingen ihoptryckt (typ 80x70) eller uttdragen (typ 140 x70) beroende på hur mkt plats man har… kanonbra :)

parsley
0

Om mina marsvin är lösa på golvet så brukar de gå in under sängen och vila, så dina har säkert inget emot att vara under sängen en stund då och då.Glad

Mari
0

#4 iofs :) Har alltid hört sedan jag vart liten att kaniner och marsvin har så extremt bra hörsel så man ska inte utsätta dem för höga ljud eller ha dem i bullriga miljöer.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Jag tycker iofs de där lådorna är rätt små (och framförallt låga)… Men visst kan du skjuta in dem under sängen någon kort stund då och då. Viktigt är ju att det inte blir en hel dag eller så, marsvinen måste ha ljus och ska helst inte bo i en bur på golvet. Men visst går 30 min bra :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Hamzter95
0

Jag tycker inte det är särskilt snällt eller det beror ju på marsvinen,dom har väldigt bra hörsel och blir väl rädda om man dansar runt på golvet med hög musik ?

Rafflan
0

Jag tycker det låter bra, dom kommer undan lite ;)

Jag gillar musik väldigt mkt och spelar ofta musik på dagarna (dock inte super högt) och mina djur är vana vid det och tar allt med ro.Det gör även att dom blir lungare när det gäller nya händelser. Å kommer det ett nytt marsvin blir den lugn när dom andra vissar att det är lungt ;)

Beror på indivd, du kan ju prova att ha dom där någon gång när din dotter ska dansa och se hur dom reagerar ;)

[findusen]
0

#7 inte farligt låga… mina står inte ens o lutar sig över kanten :P skulle aldrig komma på tanken att hoppa ut heller!
o små är dom kanske inte men det är det som är bra med dom att man kan bygga ihop dom om man bara kan såga lite :) o då blir dom ju som störst ca 150x70… =)

patricia76
0

Hej

min dotter är 7 år och hon får inte spela högt och dansen vara kanse 10 min högst sedan tröttnar hon.

mitt inlägg gick mera ut på om det var grymt att ha dom en stund under sängen.

Jag har haft kanin innan så jag vet att djuren är mycket känsliga. Men det är bra att ni upplyser om detta.

det finns så mycket som man inte vet om djuren.

Alla läten tex ojoj mitt ena låter hela tiden medans det andra bara typ "morrar"

kram patricia