Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 966 ggr
Rafflan
0

Mitt nya tillskott! Äntligen<3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu änligen har Sebbe fått en kompis. En liten söt kille på 1 år som omplacerades pga att ägaren skulle resa och kunde inte ha kvar marsvinet.

Han fick namnet Sammy the lucky one, skit söt liten boll, ska göra en ny tråd där vi ska kolla upp vad han har för färg ;)

Super gullig<3

(dålig bild, det kommer en ny så fort jag lyckats tagit någon)

Abico
0

Wow, vilken cooling ^^
Han har ju ridge :P

Hanna 

Rafflan
0

#1 ridge? ;)

Bild på magen--->

Mari
0

Jag skulle gissa på att han är goldenagouti/white :)
Mycket snygg grabb du skaffat ^ ^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[kjamtessa]
0

Åh så synd att "den" inte är längre. Skulle annars vart perfekt till Ridgeback aveln.;P

[kjamtessa]
0

Här är en bild på min ridgeback

Rafflan
0

#4 va? vad e ridgeback? XD Han ska vara från en uppfödare. Kan han vara renrasig?

[kjamtessa]
0

Ridgeback är den sådan du har ett marsvin som har en "tuppkam". Den skall sträcka sig så långt som möjligt över ryggen. Han kan vara det men de flesta ridgeback har  andra virvel anlag i stammen. Även olika blandraser för att få ridgebacken mer ras typisk. Är inte så insatt i denna rasen så rätta mig om jag har fel..

Rafflan
0

#4 vad menar du inte med "Åh så synd att "den" inte är längre"? ;)

Ja, han har som en kam så går längst nacken ner till slutet på ryggen/rumpan. Han har en rosett ;)

Förra ägaren sa bara att han var från en uppfödare, men hon mindes inte vem ;)

Läste på om ridgeback och det kan nog stämma. Han har som en tuppkam, dock e matte väldigt "klappig" så jag har klappat ner den på bilderna XD

[kjamtessa]
0

Ju långre kammen är desto bättre, såg inte lång ut på bilden.

Vart fanns hon som hade den innan finns inte så många som föder upp Ridgeback. Finns Stina och Jenny vad jag vet.

Rafflan
0

Haha, vet ej men han har en fin kam som står rätt upp och är bra, men sen klappar ju jag ner den ;)

Han är från Örebro, vet ej vad dom fått han ifrån. Dom sa bara att han var från uppfödare, inte djuraffär ;)

[kjamtessa]
0
Rafflan
0

Någon idee hur jag skulle kunna kolla upp vem som fött upp honom om det inte finns så många Ridgeback uppfödare i sverige?

[kjamtessa]
0

Maila till stina och hör ;)

Rafflan
0

jepp, gjort det XD

FeliciaS
0

Vad fin han är! :) Du kan undvika min fråga i tråden om vilken färg han har, där jag frågade hur gammal han är (såg den tråden först). Trivs han och Sebbe ihop?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Binajis
0

Jag är också ridgebackuppfödare :) Han är väldigt fin! Men att han är från en ridgebackuppfödare har jag svårt att tro just för att han är väldigt fin och mycket användbar i aveln. Dom säljer man inte till djuraffär…. ;)

Ursöt grabb!

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Binajis
0

Min hemsida för övrigt, bilder på senaste kullen kommer inom kort :)

www.freewebs.com/binajismarsvin

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Rafflan
0

#15 Sammy sitter bara i sitt hus å fräser åt Sebbe men dom slåss iaf inte ;) Å när nåt är läskigt lägger dom sig nära/på varandra, så dom söker skydd hos varandra iaf :D

Rafflan
0

#16 Han är inte köpt från djuraffär utan från en uppfödare. Dock vet jag inte vilken uppfödare XP

Ja, är det ont om bra ridgeback marsvin elr?

Binajis
0

#19 j, missförstod. Men det är nog inte just en ridgebackuppfödare det handlar om utan en som har andra mål så att säga… ;)

Egentligen finns det inte ont om ridgebacks, men flertalet måste ju tas ur avel för att dom lämnar virveltroll eller liknande. Dessutom så är uppfödarna inriktade på att avla endast ridgeback+ridgeback nu och då blir ju resultat väldigt ofta släthåriga -eller virvliga.

Jag personligen använder lite allt möjligt för att komma igång och hittills har det gett bra resultat. Mig spelar det ingen större roll om det dyker upp rexar tillsammans med snygga ridgeback i samma kull… än så länge :)

Rafflan
0

#20 Okey, ja jag vet ej. Ville bara få reda på hans bakgrund ;)

Okey, tack då vet jag lite mer :D

Men vad bör man avlar en ridgeback med då?

Binajis
0

#21 Vad menar du? Vad man bör para en ridgeback med eller? En annan fin ridgeback ;)

Föräldrardjuren ska komplettera varandra. Har den ena ridgen så kanske den andra därimot har typen osv :)

Rafflan
0

okey ;)