Varulvsleken omgång 8
Den lilla byn Marschween låg tyst och stilla. Ett tunt lager med snö lyste upp i mörkret och glittrade i fullmånens sken. Inne ifrån stugorna hördes munter sång och skratt, det bakades pepparkakor och lussekatter ty snart var det jul och det var något som byborna väntat på i ett helt år.
Men där var tre bybor som inte befann sig i sina stugor. Dom gick med lätt bakåtböjda nackar, med blickarna fästa på den förtrollande fullmånen. Stegen stadigt styrda mot den täta bokskogen som omslöt byn. Inte ett ord bytte de med varandra och ögonen deras var lika vitt lysande som fullmånen själv, det var som om de vore besatta av den.
I skogens skyddande mörker förbyttes de tre bybornas oskyldiga kroppar. Månen - kall, glittrande och mystisk ersatte deras hjärtan. Och djupt inne i deras klara, vänliga ögon dök något främmande och hatiskt upp. Blodtörstigt.
Ylet som sjöng genom byn var alltför kraftfullt för att kunna ha åstadkommits av de små raggiga gråvargarna som strök i skogarna. Det tog sig in genom de tjocka stugväggarna och fick all sång och alla skratt att tystna. Små barn kröp närmre sina mödrar och fäderna slet snabbt fram sina jaktgevär. Och denna natt började något växa fram inom byborna, något som tidigare inte funnits eller behövts i deras hjärta. Detta mina vänner var fruktan, ty nu visste de alla att ryktena om varulvar som dem hört var allt annat än bara rykten.
----------------------------------------------------------------
Det är tolv deltagare i den här omgången. Tre onda och nio goda.
Rollerna är:
1 Ängel
1 Siare
1 Varulvsdemon
2 Varulvar
7 Bybor
**Deltagare:
**1. FeliciaS
2. Tindrar
3. Moonlights
4. sandra-b
5. CamillaS
6. VictoriaB
7. jejjas
8. Petcrazy
9. Inanna
10. Creation
11. Flodhasten
12. Stormviskaren
Hanna
Det är natt.
Vi väntar på att Varulvarna ska välja sitt offer, ängeln ska skydda någon och siaren ska välja någon att sia. Deadline söndag kl. 21.00
Hanna
*Efter en kort och frusen promenad med grannen och hennes hund och en fika därpå går jag in i min egen stuga och låser båda låsen. Jag har hört att de hemska människoätarna har kommit till byn! Jag plockar fram min godispåse och kryper upp i soffan framför en film, med ett utav marsvinen i famnen. Just som jag satt mig tillrätta hör jag vindens tjut utanför fönstret, och jag tycker mig inbilla två lysande ögon som stirrar in på mig. Jag går upp till fönstret och tittar ut i den kolsvarta skogsdungen och konstaterar för mig själv att det nog inte var någonting ändå… Drar för gardinerna och går tyst tillbaka till soffan*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
*Efter en lång och kal promenad med voven kommer jag in låser väl värmerlitte the tänder brasan för att få upp värme i stugan. Tänder även litte ljus tar en bra bok och kryper upp i fotöljen med en filt om mig sitter å bara myser*
*sitter trött efter en lång dag på utställningen och myser med 2 av mina 3 ny inköpta djur. Har precis badat av dem, vill ju inte riskera att få in static. Går och tar en varm kopp te och fortsätter mysa med grisarna framför TVen.*

*en rysning längs ryggraden… Är varulvarna på jakt inatt? Funderar på att ringa en vän, men vet inte vem jag ska lita på.
Jo, förresten! Marsvinen! Jag lyfter upp en av dem och sitter med henne i knäet - hon kuttrar lite: det lugnar mig! Skulle hon kunna känna på sig vem som är varulv? Ibland har ju djur en större känslighet än vi människor. Man kanske skulle bjuda in hela byn och se om marsvinen reagerar på någon/ några av dem?*

Sitter och sorterar gamla kort, riktigt spännande.
Är trött men vågar inte gå och lägga mig, varulvarna blir kanske avskräkta av en tänd lampa? Kan ju hoppas iaf!
Ser att det lyser i några till fönster, egentligen borde hela byn samlas hos en person på nätterna tycker jag, kanske kan vi fort bygga en stor stuga, det hade känts tryggare tycker jag…
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Sur man blir när internet krånglar. men nu är jag här jag med. :)
*Ligger i sängen och försöker sova*
*Har städat marsvinsburen och ska försöka få mig en blund nu. =/ Svårt att sova när man vet att varulvarna härjar…*
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

*Sitter och tittar på tv, har precis ätit frukost som bestod av egen-blandad-müsli*
*sitter vid datorn och tittar på rått tjejerna som springer i sin bur brevid mig*
Funderar på att städa lite.. fast ska nog gå ner till torget förs och köpa lite varulvslås.
*sitter å äter godis och lysnar på påvel ramel *
*Skrattar lätt åt vår bys namn x) Perfekta paradisbyn för alla marsvinsslavar här ute.*
*Vaknar med ett ryck. Kollar ner i famnen. Mitt marsvin är borta! Hur kunde jag somna? Attans… Kikar på klockan - redan elva!? I ren förskräckelse kastar jag mig upp från soffan och springer in i marsvinsrummet. Puh! Där sitter ju alla tre marsvinen och smaskar på hö… Hrm, konstigt. Går ut till köket och passerar hallen på vägen dit. Ytterdörren står öppen! Magen vrider sig och oron stiger inom mig. Jag som hade låst dörren ordentligt! Hade jag inte…? Vad har egentligen hänt under min timmes sovande? Värmer rester sen gårdagen och sätter mig vid köksbordet med en tidning.*
Mvh Felicia
*Ligger och skakar i sängen. Kan inte sova. Det kan ju finnas läskiga monster utan för dörren :O*
*När jag sitter och äter kommer plötsligt en kompis ut från mitt badrum. Oj, vad gör du här? undrar jag förvånat. Hon svarar glatt att vi hade bestämt att vi skulle se den där nya filmen, som precis kommit ut på dvd, tillsammans. Jaså, det hela klarnade inom mig. Efter filmen gick hon hem, jag gav grisarna mat och kröp till sängs*
Mvh Felicia
Denna kväll hade man tidigt avslutat alla uteaktiviteter och dragit sig tillbaka in i sina stugor, man kunde inte vara nog försiktig med ulvar i byn. Medan de allra flesta byborna satt inomhus och tryckte bakom hårt reglade dörrar så var där fyra bybor som var ute och smög. Tre av dessa hade ögon som glödde med månens sken.
Den fjärde var en stackars korkad, försvarslös bybo. Hon hade inte kunnat slappna av ensam i sin stuga och bestämt sig för att gå över till grannen och be om att få sova där istället.
Det ekade genom hela byn då hon bestämt knackade på trädörren till grannens stuga.
"Vem där?" Hördes en röst inne ifrån.
"Det är bara Jag! Kan Jag få sova hos dig inatt? Jag törs inte vara helt själv."
Men den stackars bybon blev inte insläppt. Ty grannen visste att i dessa tider var det inte mer än rätt att betrakta alla som ondskefulla om man ville behålla skinnet. Så hon återvände till sin varma plats framför den sprakande brasan. Kvar ute på trappen stod den stackars bybon.
Nästa morgon gömde sig solen noggrant bakom tunga grå moln. Stadens bybor drog en stor suck av lättnad då dom vaknade upp till den förvisso grå dagen, dom hade alla överlevt natten. Nåja, det var vad dom trodde åtminstone.
Där var flera bybor som satte morgonteet i halsen då ett högt skrik av förfäran rusade genom byn. På sin grannes trappa låg delar av Sandra-b's kropp kvar. Hennes tomt stirrande ögon och förebrående blick mötte resten av byns sorgsna ansikten när dessa började samlas i en klunga kring henne. Var det för mycket begärt att visa lite förtroende för sina grannar, trots de mörka tider som byn stod för?
Rollerna är:
1 Ängel
1 Siare
1 Varulvsdemon
2 Varulvar
6 Bybor
Deltagare:1. FeliciaS
2. Tindrar
3. Moonlights
4. sandra-b - uppäten bybo natt 1
5. CamillaS
6. VictoriaB
7. jejjas
8. Petcrazy
9. Inanna
10. Creation
11. Flodhasten
12. Stormviskaren
Hanna
Det är dag.
Vi väntar på att byborna ska peka ut den skyldige till nattens mord. Deadline måndag kl. 21.00
Hanna

Nej! Vila i frid Sandra!:'/
Kom inte längre än till brevlådan innan jag såg Sandras kropp! Det här är inget annat än hemskt… Fy sjutton vilket hemskt öde. Nu gäller det att hon får en värdig begravning.
Vila i frid Sandra! Vi bybor tänker på dig!
Mvh Felicia
Vila i frid, Sandra. :(
Vi ska få fast ulvuslingarna innan du vet ordet av det!

Är det mig du kallar korkad Hanna?;-P
**SMF 237 Sweet Dream's

Å, så hemskt! Stackars Sandra, så fasansfullt att hon inte blev insläppt…
Är det någon som har starka misstankar mot någon särskild?

Håller fullständigt med dig Inanna, ingen snäll granne jag hade inte:-(
**SMF 237 Sweet Dream's
#22 - Tja.. det känns ju inte så jättegenomtänkt att vandra ut mitt i mörkaste natten och knacka dörr när ulvarna stryker runt i byn ;)
Hanna
Jag måste faktiskt erkänna att jag känner lite misstankar av FeliciaS eller är jag helt ute och cyklar?
Hon är lite överdriven.. Typ: »Oj stakars, stakars Sandra.. Vila i Frid, guuud vad hjag saknar dig. Osv.» Fast det kanske var hon som dödade henne :O
Jag tycker Petcrazy värkar vara misstänksam även så Inanna men om jag ska gå på min känsla så faller min röst på Petcrazy.

hmm Tänk så var Petcrazy grannen! och hon visste att hennes Medarbetare skulle komma! så hon släppte inte in Sandra!! Eller så var hon rädd att sandra var varulv, jag vet inte :/ hmm
nej men jag har inte mycket att gå på så min röst går på Petcrazy
Ni kmr lyncha en bybo idag 
Byn var i en märklig stämning den här dagen. Resterna av Sandra-b hade begravts på gravkullen bakom den lilla kyrkan och under dagen vandrade byborna till och från graven i en strid ström. Sorgsna ansikten syntes överallt, fastän somliga var betydligt mer skyldiga till sin grannes död än andra.
Runt middagstid spreds ett rykte ut. Någon hade hört att någon trodde att någon visste vem som skulle kunna vara ulven. En kraftig kvinna med en tunn mustasch på överläppen tog ledningen "Låt oss ta ulven! Sedan kan vi sova trygga inatt". De andra, smått vilsna och förvirrade byborna slöt upp bakom henne då hon klev iväg mot en stuga som låg ganska centralt beläget i byn.
Då det knackade på dörren hoppade Petcrazy ängligt till. Vad var nu detta?
Hon störtade ner på golvet och kröp kvickt bort till bakdörren.
"Öppna dörren!" röt någon på framsidan men Petcrazy kunde bara uppfatta det svagt för hon hade redan försiktigt stängt bakdörren bakom sig och sprungit till skogs.
Dörren till Petcrazy's stuga smälldes högljutt upp då en av grannarna sparkade till den. Men allt dom möttes av på andra sidan var en tom stuga. Ilskna bybor började söka igenom området runtomkring men inga spår av Petcrazy's kropp fanns att finna.
Alla ledtrådar som lämnades kvar var de stora svarta kolbokstäverna på stugans trägolv
Vi har tagit hand om varulvsdemonen.
Petcrazy rusade i full fart ut i skogen, men långt kom hon inte. Plötsligt stod hennes två systrar där på stigen med raggen rest. Petcrazy tog snabbt ett par steg bakåt men snubblade omkull på en kraftig trädrot som korsade stigen. En tallriksstor tass pressade ner henne mot marken då hon försökte resa sig upp.
"Det är upp till oss att ersätta svaga länkar i flocken med nya, starka" morrade ett av odjuren.
Rollerna är:
1 Ängel
1 Siare
2 Varulvar
6 Bybor
2. Tindrar
3. Moonlights
5. CamillaS
6. VictoriaB
7. jejjas
8. Petcrazy - försvunnen varulvsdemon dag 1
9. Inanna
10. Creation
11. Flodhasten
12. Stormviskaren
Hanna
Det är natt.
Vi väntar på att Varulvarna ska välja sitt offer, ängeln ska skydda någon och siaren ska välja någon att sia. Deadline tisdag kl. 21.00
Hanna
JA!!! vi hade rätt!!! *dansa segerdans*
Attans… Jag missade röstningen. Har pluggat, pluggat och pluggat hela eftermiddagen sedan jag kom hem från skolan (nåja, ätit också) och fullkomligt glömt bort den. Däremot kom jag på det nu, 8 minuter för sent *svär för mig själv* Som om jag inte var tillräckligt fylld med problem -.-'
Yes! Vi tog en ulv! Mycket bra jobbat hederliga bybor, tusen gånger förlåt för att jag missade att stötta er röst. Skönt att ni valde att rösta på Petcrazy och inte följa hennes knäppa idé…, då hade vi varit en bybo mindre istället. Känns bra att ha bevis för att jag är bybo, att Petcrazy röstade på mig menade jag (innan hon själv hade blivit utpekad eller någon annan haft fler tankar) *Efter en liten minnesfest i byn, till minne av Sandra och glädje av att vi fick tag på en av de skyldiga till att hon inte finns med oss längre, går jag fort hem och låser dörren. Kokar upp vatten och tar en kopp te, sätter mig sedan och läser lite ur byns lilla lokaltidning.*
Mvh Felicia

Å, jag missade deadlinen - men det kanske var lika gott eftersom jag verkligen inte visste vem jag skulle misstänka! Nu blev det hela ju väldigt lyckat!
Men hur ska man tolka berättelsen..? Att varulvarna själva tar kål på demonen - betyder det att de har röstat på henne? Det låter ju väldigt konstigt. Så kan det väl inte vara?
Läskigt, läskigt, ännu en kuslig natt… Någon av oss bybor kommer att stryka med! 
Jippi! men än är inte våran by säker det är ju trots allt 3 ulvar kvar
Oj, även jag missade deadlinen. :s Jaja, det var väl lika bra. Jag hade noll koll på vem jag skulle rösta på och då brukar jag oftast rösta på någon helt annan än alla andra - vilket hade varit en vansinnig idé i det här fallet.
Grattis till fångsten, ni bybor som faktiskt fattade vem man inte skulle lita på! :)
#35 Ja, jag funderade också på det. I så fall är Jejjas eller Stormviskaren misstänka. Fast varför skulle en varulv gå först om någon idé att lyncha en kompis? När kompisen röstar helt annat? Jag tror inte att Jejjas är varulv, absolut inte. Däremot kan hon vara siare. Stormviskaren däremot vet jag varken eller om. Vågar inte uttala mig om det heller, tyckte hon verkade sorgsen djupt inne på riktigt igår när jag mötte henne vid Sandras grav. Men kanske är hon bra på att spela, vem vet.
Om inte ängeln ser rätt och väljer samma som ulvarna… Vi får hoppas på det ;)
Mvh Felicia
#36 Stämmer, än kan vi inte vara lugna! Kan vi förlita oss på dig tro…?
Mvh Felicia

Yeay! En ulv död!:D

Bra gjort jejjas & Stormviskaren!
Fortsätt så
**SMF 237 Sweet Dream's
Oj, vad man missar..! äntligen fungerar internet igen, det har krånglat till och från hela tiden
R.I.P Sandra.. vi ska hämnas dig
Yes! Ni tog varulvsdemonen!
Bra. då är det 3 ulvuslingar kvar.
Hmm.. får se vem som blir ulvmat inatt då.. :/
*Drar täcket över huvudet och släcker alla lampor så man inte drar hit ulvarna*
*Har varit hemma hela dagen, p.g.a ett äckligt virus… Har försökt hålla ögonen öppna och tänkeverksamheten igång, men har tyvärr inte sett minsta glimt av något som kan vara en vettig idé till vilka de tre ulvarna är. Tar en kopp te och några degestivekex, innan jag slår en signal till grannen för att prata lite vettigheter*
Mvh Felicia
Deadline ändras till klockan 22.30 idag.
Hanna
*sätter mig med en stor kpp the och pissen i knät ska se på desperata*

Hu så svååårt! Här sitter man och vet precis ingenting och så kommer någon att bli dödad! Ja, FeliciaS, det är bara att hoppas att siaren får syn på någon att tipsa om och att ängeln lyckas skydda nästa varulsvoffer… Men i det här läget kan man nästan inte säga nåt, tycker jag…
Eftersom Petcrazy pekade ut FeliciaS borde hon ju vara bybo. Och om man ändå tänker sig att Jejjas och Stormviskaren också är bybor… Å andra sidan har väl varulvarna sett ut en ny kompanjon i och med att demonen försvann?
Det kan ju då vara vem som helst!!!
Suck.
Någon som tänker klarare? Eller ska man vänta med spekulationer till nästa dag (för tänk om man gissar rätt och varulvarna därför passar på och käkar upp en?!).

I byns utkant stod två varulvar, sida vid sida och såg ner mot den svagt upplysta byn. Om någon av de bybor som satt förskrämda i sina stugor skulle se upp mot kullen skulle dom kunna urskilja de stora lurviga silhuetterna mot den mörkt blå himlen. Men byborna tycktes göra allt för att hålla sig långt borta från fönster och dörrar som möjligt.
I en av stugorna satt byns siare och skakade förtvivlat på huvudet medan hon såg in i de korn blå lågorna i den öppna spisen. Trots många försök att tyda de snirklande rökslingorna som steg mot taket så kunde hon inte få fram någonting. Då och då tyckte hon sig kunna se månens vitglödande sken därinne men så försvann det snabbt igen. Hon tog upp en stor näve av det svarta pulvret som hon hade i en skinnpung vid midjan och slängde in det i elden som genast flammade upp. Och där bland lågorna kunde hon se två mörka varelser som snabbt strök fram genom byn, buskiga svansar högt i luften. Det krafsade till på stugdörren.
Byns siare flämtade till och kastade snabbt den yllefilt som hon hade kring axlarna in i elden i ett desperat försök att kväva den genast. Elden slocknade.
Utanför stugan stannade en av ulvarna upp. Hon kände lukten av rädsla och gick fram till stugdörren för att gå in. Men den alfahonans varnande morrande avbröt henne.
_"Stanna inte upp, vi har vårt mål. Fokusera."
_Rollerna är:
1 Ängel
1 Siare
2 Varulvar
6 Bybor
2. Tindrar
3. Moonlights
5. CamillaS
6. VictoriaB
7. jejjas
9. Inanna
10. Creation
11. Flodhasten
12. Stormviskaren
Hanna
Det är dag.
Vi väntar på att byborna ska peka ut en varulv att hänga.
Deadline onsdag kl. 21.00
Hanna

Jaha, det där blev man ju verkligen inte så mycket klokare av!??
Varulvarna vet vem siaren är men väljer att inte döda henne??
Jag förstår ingenting.
Eller betyder det att varulvarna är totalt frånvarande?
???
skydda änglen siaren? Hanna?
Hihi, sug på den ni ;)
Hanna
Jippie, ingen varulvsmassaker! :)
Men nu är frågan vilka ulvarna kan vara…

Ja, det kan man verkligen undra. Själv har jag ingen aning.
Flodhästen och VictoriaB tycks ju inte ha varit inne - kan de vara varulvar? Och att det är därför ingen blev dödad?
Vad tror ni andra?
???

Moonlights tycks inte heller ha varit inne. Varulv???

Bara jag här?
går med i dom banorna är även litte misstänksam mot Creation men ändå tveksam men Flodhästen och viktoriab har ju inte alls varit aktiva alls i tråden. Jag tror Creation är ulv hon får min röst i kväll. måtte det nu inte vara fel..
Jag tror verkligen att Jejjas är god, att hon vet någonting (siare?)… Litar på henne helt och röstar på Creation.
Mvh Felicia

OK, jag tror på er och röstar på Creation! Hoppas vi är rätt ute!
Men fattar ni varför ingen blev dödad förra natten? Och varför skrev Abico att varulvarna dödade demonen? Och varför har ingen blivit förvandlad till varulv???
#58 Jag tror ängeln skyddade siaren helt enkelt ;) Det andra verkar helknäppt, men hon har ju inte avslöjat nått (lite omvägar och oklart). Någon varulvsbannad måste det väl ändå finnas? Oavsett vad har vi rätt att få reda på det.
Så Hanna, let us know! ;P
Mvh Felicia
jag tror Siaren har blivit förvandlad till ulv och de var det som hände i natt, vad tror ni?

Jag tror inte att Ängeln skyddade Siaren - det borde vi väl fått veta i så fall?
Men som du säger borde vi också fått veta att någon blivit varulvsbannad. Om nu någon blivit det?
#60 Hrm, det är iofs möjligt… Då kan Jejjas alltså ha lett oss på fel väg? Tänk om Creation är oskyldig!?
#61 Sant. Vi borde fått veta det. Fast jag tycker Hanna är rätt oklar ändå ;P
Ändra min röst? Inte ändra? Ändra? Inte ändra? Hrm. Har jejjas fel vet vi vem vi tar härnäst!
Mvh Felicia

Svårt, svårt! Men vi får chansa. Synd att Creation inte är inne och säger nåt!
Det ser ut som att jag åker nu då? ;( Alltid åker jag när jag är oskyldig. -.-
Personligen skulle jag nog rösta på någon av de lite oaktivare. Jag har varit aktiv den senaste tiden, right? Varför skulle jag då inte välja offer? :/
CamillaS har varit lite frånvarande och moonlights och victoriab är även de möjliga ulvar. Denna gång röstar jag på moonlights, men har de övriga i åtanke.
Kan fullt och ärligt säga att jag inte har den minsta aning om vem som valdes ut till ny varulv… kan vara jejjas, eftersom att hon kan vara siaren? Kan vara inanna eller FeliciaS, för att de varit så aktiva? Har noll koll… sannolikt vore ju jejjas, men vågar inte gissa på henne heller om jag med det råkar rösta ut en viktig roll.
Hoppas verkligen att ni kan ändra era åsikter och låta en stackars bybo leva. ;( Ännu en komplett gissning på mig från en (eventuell) siares sida. >.< Är jag verkligen så misstänkt hela tiden?!

OK, Creation, jag tror dig och ändrar mig lägger min röst på Moonlights istället!
Har inte misstänkt dig tidigare, så!
Denna dag samlades byborna tidigt i borgmästarens stuga. Allesammans slog dom sig ner runt det stora bordet och tog för sig av bullarna som FeliciaS bakat. Ord mötte ord och man var inte helt eniga om vem som skulle kunna vara god och vem som skulle kunna vara ond. Vilka av ögonen runt bordet var så ärliga och vänliga som dom såg ut?
En av byborna reste sig upp för att hämta mer av den heta äpplesaften som stod på ett av sidoborden.
"Kan du hälla upp lite till mig också?" hojtade Inanna från sin plats längst ner vid bordet och sträckte fram sin mugg. Med ett stadigt tag om saftkannan började bybon så gå ner längs med bordet för att ge sin granne lite saft. Plötsligt sträcktes det ut en fot framför henne. Handlöst föll så bybon mot golvet, saftkannan for ur händerna på henne och den heta saften stänkte ner hela Creations ansikte. Med ett vrål av smärta for Creation upp från stolen som vältes omkull med ett brak. Utan att se någonting - med händerna för ansiktet. Backade hon bakåt, mot det öppna fönstret. Då hon kände att hon var på väg utför slet hon tag i närmsta person. Men inte ens det kunde hindra det som komma skulle.
Och innan någon hann reagera hade hon trillat över fönsterkanten och rakt ner i borgmästarens trädgårdsland. Flera runt bordet skrek till av fasa och alla störtade så fram mot fönstret för att se ner. Där nere låg Creations kropp, i en onaturlig vinkel och med långa vita tänder i en sista morrning. Strax intill henne låg Moonlights och badade i sitt eget blod.
Rollerna är:
1 Ängel
1 Siare
2 Varulvar
5 Bybor
2. Tindrar
3. Moonlights - dödad bybo dag 2
5. CamillaS
6. VictoriaB
7. jejjas
9. Inanna
10. Creation - dödad varulv dag 2
11. Flodhasten
12. Stormviskare
Hanna
Det är natt.
Varulven ska välja ett offer, siaren ska sia och ängeln ska skydda.
Deadline 22.00 torsdag kväll,
Hanna
Moahahahahah! >;D Jag manipulerade er nästan där.
Drog i alla fall ner någon med mig i fallet,
så någon nytta var jag till för mina varulvsfränder åtminstone.
Kom igen, varulvar! Kom igen!
Jag tycker att det är mycket trist att så många är frånvarande i tråden. Jag försöker byta ut er mot aktiva spelare som vill komma in i leken men som missat anmälningstiden men det är inte lätt när ni inte svarar på pm! Därför kommer jag att byta ut oaktiva spelare mot aktiva inatt, oavsett om förste spelaren är med på det eller inte. på fyra dagar så är det faktiskt inte mer än rätt att man ska ha skrivit minst ett ord i tråden.
Till undrande bybor, ni hade ihjäl varulvsdemonen - jag förstår inte vad som är svårt att förstå ;) Kanske är en av er ulv? Som röstade ut en av sina vänner? Eller så var varulvsdemonen en förrädare som ulvarna snabbt ville bli av med?
Hanna
Jippi rätt igen å va jag är bra på att gissa. Stackars Moonlights hadde på kän att du va helt oskylig R.I.P 
Ja Creation var en ulv, då är inte siaren misstänkt för mig längre. hmm. Vila i frid oskyldiga moonligths

Usch så lättlurad jag är!! Förlåt, kära Moonlights, jag trodde faktiskt på Creation. Skulle jag inte ha gjort!

Som tur var var ni andra inte lika lättlurade! Har vi en eller två varulvar kvar?
Vad tror ni om alla som Creation räknar upp som möjliga varulvar? Kan man utesluta dem som oskyldiga?

Suck, missade lynchningen då veckan i skolan är hemsk;/ Ussa ussa. Nu ska jag fixa läxorna & duscha. Glad över vår lynchning, dock synd att moonlights dog;( Jejjas är antagligen god, men konstigt ifall hon skulle ha lynchat sin konstigt, men blir misstänksam mot Abicos när hon skrev "Stanna inte upp, vi har vårt mål. Fokusera." Ja. Fungerar om det menar något stort.
**Rollerna är:
**1 Ängel
1 Siare
2 Varulvar
5 Bybor
**Deltagare:
**sandra-b - uppäten bybo natt 1
Petcrazy - försvunnen varulvsdemon dag 1
Moonlights - dödad bybo dag 2
Creation - dödad varulv dag 2
FeliciaS
Tindrar
jejjas
Inanna
Stormviskare
Marsv1n _(ersättare)
_sandra-b (ersättare)Creation _(ersättare)
_Raderade spelare:
CamillaS
VictoriaB
Flodhasten
"Döda" roller är ersatta med fräscha spelare. Nu hoppas vi på ännu mer aktivitet i tråden :)
Hanna

:-D Äntligen levande igen!
**SMF 237 Sweet Dream's
Det var inte länge jag var död ;P Hejar inte längre på ulvarna btw ^^' De får sköta sig själva nu.
hmm ah nu kom de nya spelare in :) Hoppas på mer aktivitet då.
jag hoppade av sjävmant orkade inte mer och glömde hela tiden bort deadlinen. :/
Det finns en viss risk att jag blir lite sen ikväll, ska iväg på öppethus på ett gymnasium.. Men jag tror att jag är hemma i tid igen :)
Hanna
Kom igen nu ulvar
Jaja gjorde ju så gott du kunde Creation 

Nytt folk i spelet, bra - om det inte betyder att någon bybo dör inatt…!
*Sitter nu här trött å hängig efftar att ha varit och härjat på stan med mamma. har lust att lägga mig brevid katten och sova Tror nog jar gör det , ska bara spring till köket å hämta några kakor*
Yes! Vi lyckades! :D Tur att jag inte ändrade min röst *ler* Attans Inanna… Du skulle litat på mig och Jejjas! Vila i frid kära Moonlights, du var inte värd en så brutal död *grina*
Nu gäller det att ängeln skyddar rätt person inatt och att varulvarna har oturen på sin sida! Utplåna ulvarna! Länge leve bybor :)
#76 Som om vi kan lita på dig din lögnhals… hihi ^^,
Mvh Felicia
Plusgraderna var ett faktum, all den vita snön var borta och hela byn var en enda lervälling. Trots bristen på snö och kyla så sken det juleljus i stugornas fönster och någon hade till och med bemödat sig att hänga en riskrans på dörren.
I skydd av mörkret var två varulvar på väg in i byn på tysta tassar. Trots att dom såg riktigt kraftiga ut under all päls så lämnade deras tassar inte så mycket som ett spår efter sig i leran.
FeliciaS var den enda bybon som vågat sig ut denna natt, hon hade fått slut på mjöl mitt under sitt pepparkaksbak och blivit tvungen att rusa över halva byn för att ta sig till en vänlig granne som gått med på att låna ut ett par deciliter.
Då varulvarna såg den ensamma bybon komma springande tvekade dom inte en sekund. Hungern drev dom framåt. Med ett par viga språng fällde dom FeliciaS som en grupp lejon fäller en antilop. Påsen med mjöl for upp i luften och spreds över marken som ett tunt lager snö.
Det var lukten av rök som väckte byborna i den sena natten. Hela FeliciaS stuga stod i brand. Om man haft dagens polisutrustning så kunde man ha fastställt att det var från den rejält uppvärmda ugnen som elden startade. Dessvärre hade man inte detta utan allt man kände var den svaga doften av ingefära och kryddnejlikor.
Det var först fram i gryningen, när elden släckts och stugan bara var en svart sothög, som man upptäckte den vita cirkeln en bra bit från FeliciaS stuga. Det var en ganska vacker om än makaber syn mitt i allt det bruna geggiga. Ty mitt i det vita hade någon gjort en brun snöängel. Ett par fot från ängeln började blodspåren. En särskilt modig (eller korkad?) bybo gav sig av för att följa spåren men fann att dom slutade i den snåriga skogen där en knotig benbit fanns med rejäla bitmärken i. Här slutade ock spåren och bybon tog sitt förnuft till fånga och återvände till den någorlunda trygga byn.
Rollerna är:1 Ängel
1 Siare
2 Varulvar
4 Bybor
Deltagare:sandra-b - uppäten bybo natt 1
FeliciaS - dödad bybo natt 3
Tindrar
jejjas
Inanna
Stormviskare
Marsv1n (ersättare)sandra-b (ersättare)Creation (ersättare)
Hanna
Det är dag.
Vi väntar på att byborna ska peka ut de skyldige till nattens mord. Deadline fredag kl. 22.00
Hanna
Fy sjutton… >.< Hann inte skriva ut förteckningen över alla deltagare och vilka roller jag tror de har…
*svävar oroligt omkring uppe i himlen och ser ner på er bybor och försöker intala er om vad jag sagt… glöm inte vad jag sagt… lita på mig, varulvarna måtte ju valt mig eftersom de sett mig som ett hot*
Mvh Felicia

Nej, inte Felicia
Varför skulle hon tvunget baka pepparkakor mitt i natten…?
*Jag är inne i min stuga, håller på att städa marsvinens burar, måste ju göra adventfint till dem. I alla fönster utom två brinner adventsljusstakarna och snart kommer det brinna ljus/stjärna i de två också.
Jag har misstankar mot åtminstone en bybo, ska fundera på det här under tiden jag städar klart burarna vilket jag ska gå och fortsätta med nu.*
**SMF 237 Sweet Dream's

Ånej, Inte FeliciaS! Kändes som om hon hade koll!
För känns det ganska säkert att vi måste söka varulvarna bland de nyinsatta: Marsv1n och/eller sandra-b och/ellerCreation.
Men en av dem är antagligen oskyldig. Någon som är säker på något?

Jag är säker på mig själv
och jag är en vanlig hederlig bybo, igen:-)
Och eftersom Creation var vaulv innan och är med igen nu så borde hon gissningsvis vara varulv igen, borde ju veta identiteten på ulvarna tycker jag…
Jag är inte helt säker men jag tror att jag gissar på att Creation är ulv på grund av ovannämnda slutledning.
Är misstänksam mot Tindrar också, hon har hållt en låg profil denna omgång vilket hon brukar göra när hon är ond.
**SMF 237 Sweet Dream's

Vad säger jejjas?
Ja Gsningarna är många men är nästan säker på att tindrar är oskyldig bybo. Men Creation on kan ioförsig vara ulv igen mend det är svårt detta. får gå på magkänslan och lägga min röst på creation och bara hoppas pätt hon är ulv. men som sakt det är svårt.

OK, antingen vilseleder sandra-b oss eller så är creation varulv… Svårt, svårt!

Någon fler teori?
Väldigt tyst från många trots ersättarna… Vad säger Mars1vin? Creation? Tindrar? Stormviskare?

OK. Jag följer strömmen och lägger också min röst på Creation. Hoppas det blir rätt nu, att hon verkligen är varulv igen!
Men -.-' Så fort man åker in i leken tas man ut igen.
Kan ju berätta av erfarenhet från mina uschliga ondskefulla dagar(som är över nu) att en av de som åkte var ulv(ofc, annars hade jag ju inte fått komma med in i leken igen) och då är förmodligen en av de som åkte in igen också ulv. Om inte lekledaren har utsett nån helt annan bybo till ulv, det kan vi ju inte veta? :/
Jag är inte ulv, så det vore väldigt dumdristigt att göra en så total gissning på mig! :(
Själv tycker jag sandra-b var lite snabb med att anklaga oskyldiga mig så min röst faller på henne.
Jag följer strömmen och röstar på creation.
Har ingen aning vem som er ulv o_o
Knappt ett ord bytte byborna med varandra denna dag, kanske hade man lärt sig läxan att ingen var att lita på?
Vid middagstid gick ett meddelande ut; Samling på torget klockan två för avrättning av ulven Creation skulle ske.
Byborna radade upp sig runt giljotinen som ställts upp på ett podium i torgets mitt. Det låg ett slags skräckblandad förtjusning över folkmassan. Äntligen skulle man få hämnas alla oskyldiga bybors död!
"Jag är oskyldig! Jag är oskyldig! Ni måste tro mig! Jag är oskyldig!" Creation vrålade för allt vad hon var värd men hennes skrik fick ingen som helst respons. Byborna stod där med marmorlika ansiktsuttryck.
Då det diagonala bladet föll gick det en susning genom åskådarna. En dov duns hördes. Men ingen päls for ut från Creations kropp och inga knivskarpa tänder avslöjades.
1 Siare
2 Varulvar
3 Bybor
Creation (ersättare) - avrättad bybo dag 3
Tindrar
jejjas
Inanna
Stormviskare
Marsv1n (ersättare)sandra-b (ersättare)
Hanna
Det är natt.
Varulvarna ska välja sin middag, siaren ska sia och ängeln ska skydda.
Deadline 22.00 lördag kväll.
Hanna
Ajabaja grannar… -.-'
Mvh Felicia

Var Creation bara bybo!?
Var helt säker på att hon var ulv eftersom hon fått komma tillbaka i leken igen…
Går tydligen inte att lita på något här
Är verkligen jätteledsen för att jag tog täten i detta fruktansvärda misstag men jag var så säker
**SMF 237 Sweet Dream's

Ja detta är hemskt. Men jag trodde nog att FeliciaS syftade på att hon misstänkte Creation när hon skrev att vi skulle minnas vad hon sagt…
Förlåt Creation! Men du hade ju lurat mig förut!
Nu har vi ändå lite ledtrådar. Att antingen sandra-b eller mars1vn är varulv (men inte båda). Jejjas verkar oskyldig liksom tindrar liksom jag själv. Alltså finns bara Stormviskare kvar att misstänka.
Och då är hon den varulvsbannade bybon.
Hm.
Sandra-b kan ju mycket väl vara varulv - hon gick ut så starkt med att misstänka Creation.
Sandra-b och Stormviskare.
Det är vad jag tror.
Ingen litar på mig vid rätt tillfällen xD När jag var ulv misslyckades jag med att manipulera alla och när jag var bybo tog inga mina ord för sanning. ;P Det här går inte så bra för mig.

Men visst är det något konstigt… Creation måste ju ha varit med och utsett vem som skulle bli varulvsbannad? Och då måste hon ju ha vetat exakt vem som var varulv/varulvsbannad av jejjas/ tindrar eller stormviskare…
Mycket mystiskt.
(Ja, nu pratar jag med mig själv igen!)

Just för att Creations borde veta vilka de andra ulvarnaär trodde jag att hon var ulv, men det slutsatsen gick tydligen inte att dra:-(
Håller med om att Stormviskaren är misstänkt *hmm* undrar vilka det kan vara.-/
**SMF 237 Sweet Dream's
#103 - Jag lottade fram varulvsdemonens offer eftersom jag inte fick svar från denne. Precis osm jag lottade ut alla de andra inaktiva rollerna :)
Hanna
å nej inte Creation också :/ jag heter stormviskaren inte stormviskare XD
Tindrar skriver ju ingenting? Brukar de inte vara så att hon inte skriver något när hon är ulv?
Jejjas är ju ganska tyst också? tror ni hon blev utlottad till varulv från varulvsdemonen?

Å jag hoppas verkligen inte att Jejjas har gått och blivit varulv, känns som den ende jag riktigt litar på i det här läget, men tänk om jag misstagit mig även på henne…!!!
Förlåt stormviskaren, visste inte riktigt vad du hette… Men du verkar lite misstänkt i mina ögon… Å andra sidan om sandra-b misstänker dig också (är inte hon varulv?) så borde ju inte du vara det? Är det i så fall Sandra-b och Mars1vin som är varulvarna?
Vem vet? Siarren?
Åh, skulle vilja hjälpa just nu, men så har man ju dött xP
Dead men tell no tales.
Det var två ganska muntra men ack så fokuserade varulvar som cirkulerade runt byn denna natt. Med listiga knep hade de minskat byns invånarantal drastiskt de senaste nätterna.
Kyrkoklockan slog ett par dystra slag, klockan var tio. Ulvarna satte så fart mot by, deras hjärtslag hamrade i takt med klockorna.
I utkanten av byn vandrade en ensam människa, fram och tillbaka. Hon hade en stor schal virad runt huvudet och mumlade på en lång ramsa.
"Väck med bestar, monster, faror
Låt dom tas av skogens snaror
Ingen man ur huset vandra
för att skydda några andra
Mätta hungrig varulvsmage
klarar inte ens den svage
Dödsfall dugga tätt så tätt
dödande är ett enda bett
Därför skydda oss o store
Väck med bestar, monster, faror…"
Båda varulvarna for med full kraft in i den skyddande formeln. Hela byn var omgiven av den. Trots att varulvarna sökte i timtal runt byn så kunde de inte komma in, byn var skyddad av större krafter. Någon av byns trollkunniga måtte ha varit framme.
1 Siare
2 Varulvar
3 Bybor
Creation (ersättare) - avrättad bybo dag 3
Tindrar
jejjas
Inanna
Stormviskare
Hanna
Det är dag.
Vi väntar på att byborna ska ska peka ut vilka av deras till synes vänliga grannar som bär på mörkare väsen. Deadline söndag kl. 22.00
Hanna

Piuuh! *lättnadens suck* - ingen blev dräpt inatt! Verkar som om Ängeln skyddade vår by?
Ju mer jag tänker på det, desto troligare verkar det att Stormviskaren har rätt. Jejjas har bytt karaktär…
Eftersom hon numera är så tyst har jag börjat tro att hon är varulv. Tidigare verkade det ju som om hon var siaren - men nu säjer hon just ingenting… Med denna teori blir stormviskaren oskyldig, Medan sandra-b eller Mars1vin är varulv.
Min röst inför natten landar på jejjas.

Ingen som tänker säga bu eller bä?
har många mistankar men creation va ju oskyldig bybo så i kväll faller min röst på sandra-b hon va väldigt snabb på att peaut creatin. har en väldigt stark känslapå sandra-b
Siaren hjälp oss!
Följ nu inte varulvens dåliga hänvisning! Lyncha inte …
Mvh Felicia
Är helt säker på sandra-b som jag sa innan hon får min röst hon vilse lede os på creason och fick oss att lyncha henne fast hon va oskyldig vem skulle inte göra så om inte en ulv?

Hm. Det enda jag vet är att den som är siare har blivit varulvsbannad. Och jag har fått uppfattningen att det måste vara jejjas.
Varför? Jo, hon ledde oss till lynchningen av både Petcrazy och Creation. Men där tog det slut på riktiga spådomar.
Varför då siaren? Jo, genom enkel matematik. Läs innantill ovan, rollerma är 1 Ängel, 1 Siare, 2 Varulvar och 3 Bybor.
Dvs 7 roller.
Men OBS! bara 6 kvarvarande spelare. Med andra ord måste någon sitta på två roller. Och man kan inte vara både bybo och varulv.
Nu måste jag dessvärre avslöja något. Jag är Ängeln. Det var jag som skyddade byn (eller rättare sagt mig själv) förra natten.
Och jag vet att jag inte är varulv. (Då hade jag ju inte behövt skydda mig själv!!!)
Alltså måste det vara siaren som har en dubbelroll. Och jag tror att det är jejjas.
Efter att ha tänkt länge på det, så tror jag på vad inanna säger och lägger min röst på Jejjas
Jag lovar jag är helt oskyldig ni gör ett stort mistag om ni tar mig

Ja, risken är ju förstås att jag inte har koll på vem som är siare - men vem skulle det vara om det inte är jejjas?
Snälla jag är hur oskyldig som häls lovar att jag inte leder er fel följer bara min magkänsla

Någon som har en idé vem som skulle vara siare om inte Jejjas är det?
#117 Haha, insåg just att vi kunde ha räknat ut att hanna var den sista ulven för länge sen i förra omgången, om vi tänkt på ditt sätt ;P Smart. Då avskräcks säkert framtida varulvsdemoner från att välja siare/ängel som ny ulv i framtiden.
#122 Haha, din magkänsla är hunger efter bybo… *fniss*
Mvh Felicia
#129 nej det är den inte den är ute efter ulvarna så dom inte utplånar denna by med. jag lovar är till 100% oskyldig till allt snälla skona mig 

Om det inte är för sent lägger jag min röst på Jejjas, tycker hon beter sig skumt.
**SMF 237 Sweet Dream's
Tårarna rann inte längre längs jejjas kinder fastän ögonen ännu var röda och svullna. Byborna spottade föraktfullt på marken framför henne då hon fördes fram till galgen.
"Förrädare!" fräste någon och sträckte ut ett ben för att fälla henne.
Snaran av kraftigt rep lades runt hennes bara hals. jejjas tog ett djupt andetag och såg ut över sina grannar, sina vänner. En och en mötte hon deras ögon, de flesta slog ner blicken och koncentrerade sig hårt på marken.
"Jag kommer aldrig att förlåta er…" sa hon tillsist högt och tydligt.
Repet spändes, Jejjas kämpade inte emot.
Alla byborna stod som på nålar, när skulle pälsen skjuta ut - tänderna växa fram? Men ingenting hände…
Siarens sista ord ringde i allas öron _… aldrig att förlåta er…
_Rollerna är:1 Ängel
2 Varulvar
3 Bybor
Creation (ersättare) _- avrättad bybo dag 3
_jejjas - hängd siare dag 4
Tindrar
Inanna
Stormviskare
Hanna

Jag var säker på att Creation blivit ulv igen efterrsom hon var det tidigare i samma omgång, tycker det var logiskt och det tyckte beviserligen de flesta eftersom det var hon som blev lynchad.
Sen att jag var modig (eller dum?) och la första rösten (vilket någon alltid måste…) och berättade min teori vilket var fel denna gången, det betyder inte att jag är ond.-(
**SMF 237 Sweet Dream's
Det är natt.
Varulvarna ska välja sin middag och ängeln ska skydda.
Deadline 21.00 måndag kväll.
Hanna
Nej vi tog fel :/ vila i frid Siaren, hur ska vi nu överleva? :O

????
Nej nu lägger jag ner! Detta går ju inte att räkna ut!
På följande personer: Tindrar, Inanna, Stormviskare. Marsv1n (ersättare) och sandra-b (ersättare) ska sex roller fördelas.
Då måste någon inneha dubbla roller, eller hur Abico?
Och det går väl inte att vara både bybo och varulv?
2 Varulvar
3 Bybor
Jag får väl fortsätta att skydda mig själv - det går ju inte att lita på något!
Jag vet att det är försent att be om ursäkt - men förlåt mig ändå, jejjas - medge att mitt resonemang var vattentätt.

Vår siare.
Ja, det var en bra slutledning. Kan Hanna ha råkat skriva fel?
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag har tänkt som så att en av byborna blivit varulvsförbannad, och alltså fortfarande är bybo i grunden.. Men jag får be om ursäkt, borde naturligtvis dragit av en av byborna från listan.
Hanna
Haha, vilket spel ;P "Tur" att jag inte är med längre.
Mvh Felicia

Hm… Vem ska man skydda? Sig själv eller någon av byborna? Undrar vem varulvarna tror att jag ska skydda (då gäller det att ta den!) - antagligen… Men det ska jag väl inte skriva här…

Dvs då gäller det att inte skydda den som de tror att jag ska skydda, för då dräper de ju någon annan… Om ni fattar…
Morgonen var fylld av dimma och det var mörkt i byn trots att det börjat ljusna.
Morgonen gick mot förmiddag och trots att byborna började söka sig utåt för att samtala lite, ta itu med sina sysslor och köpa mat så var de idag en färre.
Mars1n hade under natten fått besök av två lurviga bestar, hon vaknade knappt när de kom in i rummet och mörkret som omslöt henne sedan de huggit henne i strupen var inte mörkare än det som redan innan omslutit henne.
2 Varulvar
1 Bybo
Marsv1n (ersättare) - Uppäten bybo natt 5
Tindrar
Inanna
Stormviskaren
sandra-b (ersättare)
Hanna
Det är dag.
Vi väntar på att byborna ska hänga en ulv. Deadline tisdag kl. 22.00
Hanna

Ja, vad kan man säga.
Min röst går till sandra-b.
Nej inte Marsv1n också! Hur ska detta gå för vår by!?

Jag lägger min röst på Inanna.
**SMF 237 Sweet Dream's

Nej men kära sandra-b, du vet ju att jag är oskyldig…! Hur kan du vilja mig något ont..?

Kom igen, tindrar, var är du??!
Jag lägger även jag min röst på Inanna.
Förlåt om jag snackar mitt i men det går inte längre. Det finns 3 pers kvar och 1 är bybo och två är varulv. Mna vet ju att Inanna är ängel så vilka är varulv xD (förlåt men spelet är ju ändå slut nu )
#149 Precis, hur ska det sluta liksom? Spelet är över.
Mvh Felicia
Det var inte ens en hemlighet längre, byborna visste vilka varulvarna var. Men där fanns inte mycket dom kunde göra med den informationen.
Varulvarna hade övertaget.
Strax innan gryning stegade två personer runt i byn, brinnande facklor i händerna och månens ljus i ögonen. Med lätta, estetiska rörelser svepte dom eld på halmtak efter halmtak. Sedan tog dom ett par steg ut ur byn och ställde sig för att beskåda eldspelet. Skrik hördes ifrån några av stugorna men efter en stund dog dessa ut.
Sandra-b och Stormviskaren log nöjt mot varandra, dom hade lyckats. I ett spång kom dom i sina lurviga pälsar och sedan rusade dom tillsammans in i skogen, på jakt efter en ny by.
Rollerna är:
2 Varulvar
Marsv1n (ersättare) - Uppäten bybo natt 5
Tindrar - Utrotad bybo dag 5
Inanna - Utrotad bybo dag 5
Stormviskaren - Segrande Varulv
sandra-b (ersättare) - Segrande Varulv
Hanna
Sådär, då var det äntligen slut ;)
Tveksamt om jag ger mig på att hålla i en lek någon mer gång - det känns inte som om det blev succsé direkt *s*
Men det var kul :) Tack för medverkan.
Hanna
hahahah yey <3 man var ju inte varulv från början men ja :P

JIPPIE!
Inte för att jag heller var ulv från start men det var kul att få vinna!
Klart att du ska vara LL igen Hanna, tyckte deu skötte det bra!
Önskar bara att de som anmäler sig är mer aktiva.
Och ja, jag erkänner att jag själv inte heller varit jätteaktiv.
**SMF 237 Sweet Dream's

*Buu
alla bybor döda… Tindrar hjälpte mig inte att dräpa en ulv!*
Jag erkänner, jag har varit väldigt aktiv… Inte för att det ledde till något bra för bybornas del (jag började tyvärr resonera alltför mycket och drog för stora växlar på något som jag trodde var logiskt…), men so what, det var ändå kul att vara med!