bur med hylla
Jag får lite dubbla bud om vad som gäller . Kan man ha en sån hylla med ramp upp till marsvin?
risken med att ramla och göra sig illa?
Ja du kan ha ett högre plan med en ramp upp men då bör du ha skyddande sidor både på gången och på hyllan (åtminstone 25 cm tycker jag) så att dom inte trillar ur.
Hanna
Jag har haft sån bur och de trillade aldrig av hyllan, det enda mitt klumpiga marsvin gjorde var att snava ner för trappen så hon vågade inte gå upp mer (varav jag ej har den kvar)
Men min kompis har en sån bur och haft det i flera år och ingen av alla hennes marsvin har ramlat ner. Men vill duvara säker så gör någon slags kant, man kanske kan ha staket så de kan se igenom :P se nog trevligare ut än stora tråkiga väggar.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag har en tvåvåningsbur (förr tre) med ramp mellan våningarna. Jag har endast så dom har stöd på ena kanten men öppet andra, inga har ramlat ner hittills och jag har haft 7 olika individer i den totalt!
Bilden är gammal men där syns ramperna tydligt.
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
Jag har en tvåvåningsbur jag med, marsvinen skuttar (snarare skjuter iväg som kanonkulor) uppför den flera gånger i timmen… Den är dock varken brant eller särskilt lång, av trä med "blomsterpinnar" som halkskydd ;)
Rampen har skydd på sidorna så marsvinen kan omöjligt trilla ner. (Se bild i artikeln "Eget burbygge")
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus