Bildbomb - fixat i burarna
Killarnas bur från vänster frammifrån sett. Tidigare hade killarna hyllplan som gick hel vägen över men nu sågade vi av dem så de blev bara hälften så långa och satte dem 3 cm längre ner. :-)
Toaletten som är ett av de sämsta köpen vi gjort blev en höhylla/höhållare/höbädd. :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Hos tjejerna har jag också gjort om lite… trähuset tog jag ut för att få mer spring/gåplats. En nätkorg blev höhållare/höhus/höbädd…
Tolatten är kvar eftersom åtminstone två av dem använder den ibland.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Från andra sidan… Den lilla höbollen hängde jag upp där för att sprida ut ifall de vill va ifred och äta.. tänker mest på lillan fast hon får äta för "tanterna". Ingen mobbing än inte *peppar peppar*

Gud så sött. 
Din nya hona är ju helt underbar!
Åh, vad fint de har i burarna :) Önskar att jag också kunde sätta upp hängmatta eller något i taket, men det är helt plant (träskiva) så det funkar inte riktigt ^^,
Hoppar tjejorna upp i den röda "nätkorgen"?
Jättesöta grisar!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jättetjusigt blev det! :)
#8 - För borra och sätt upp små fästöglor?
Hanna
#7 Tack jag har också upptäckt det! Igår kunde jag inte låta bli henne så hon fck gosa i famnen flera gånger (de andra fick också gos) Hon låg helt still i min famn medan jag kliade hennes och såg på tv i över 3 minuter

(jag menar inte att de är lång gostid utan att hon kunde ligga still fast hon är bebis)
#8 Men de borde inte alls vara svårt, vet inte hur det ser ut för dig men att hänga upp små krokar taket/på brädan borde funka lättare än man kan tro från början. Hoppar gör dem inte direkt eftesom korgen hänger mindre än 1 dm från spånet på botten. De mer ålar sig in, vet inte om lillan har varit däri men båda stortjejerna mumsar för glatta livet. Det var verkligen n bra idé av mig för de är första gången som de äter nästan lika mkt som killarn, tidigare har de mest sovit och på höet. Fast just nu ligger Signe därinne och sover.
Oj nu hade jag för bråttom, tog förgivet att du menade den med hö i och glömde som bort den andra. Den andra hoppar de upp i eller klättrar på "pinnbron" Men jag ska hänga den också lite längre ner sen.

#9 Ja, men helst skulle jag ha ett hela datorrummet som bur med massa marsvin i fast då blir det orättvist mot för killarna för de kan ju inte gå med honorna precis.

Men va mysigt du ordnat! Nu fick jag en massa ideér här på hur man göra! :-D
Mycket smart med "hökorgen".
Måste in till Ikea om nån vecka när jag är i Kalmar och införskaffa!
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#13 Jag köpte den röda på DollarStore för 10kr det är tre våningar och jag klippte av den så det blev tre men en slängdes visst. :-)
Jag tänker börja sy egna tillbehör (sovkorgar/tunnlar/hängmattor osv), säg till om nån är intresserad att köpa billigt…
#14 är nog samma som ikea har, har en sån i duschen men vill inte offra den då jag inte har nån hylla åt schampo och så. :p
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
#15 Ja de finns ju öveallt nuförtiden sånna där närkorgar, tre st får man ut för de är ofta trevånigar på dem. :-)
#10 Nja, det borde kanske gå… Men då får krokarna vara såpass korta att de inte kommer ut på andra sidan (träskivan är botten till övervåningen) *s* Ska klura på idén… Mina lekfulla grisar hade nog uppskattat en hängmatta ;)
Du kan se en bild på min bur i artikeln "Eget burbygge", så förstår du hur jag menar (min förklaring var ju inte den bästa) ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

så söta bilder :)