Utställning i Rävlanda 6 december 2008
Den 6 december är det dags för den årliga julshowen i Rävlanda (västra). Vilka härifrån är det som planerar att åka dit?
Hanna
om jag fixar skjuts kommer jag :P
Jag ska självklart dit!=)
Med följer:
- SCH Imargos Elektra, self de. golden, 27 mån - Deltar i pet & julpokalen pet.
- SCH GP Starlight's Strawberry Girl, satin de. golden, 17 mån - Deltar i ras & julpokalen ras.
- Jerona's Golden Star, eng. crested de. golden, 5,5 mån - Deltar i ras & pet.
- Starlight's Pretty In Pink, eng. crested pe. golden, 4,5 mån - Deltar i ras, pet, julpokalen ras & julpokalen pet.
Hade också tänkt försöka få ihop något skoj till maskeraden…..=P
Ja, jag ska också dit ^^ Vilka som ska med är jag dock inte säker på ännu… Något till maskerade tänkte jag försöka knåpa ihop också :P
Hanna
#3 Tilda hoppas jag att få se där.=P
Det gick ju jätte bra för henne senast, men denna gången ska hon ha ett märke i guld istället!;)
#4 - Tilda ska självklart med ^^ Jag blir lika glad oavsett vilken färg märket har *s* Men kan Vincent ta cert så ska det ju inte vara några problem för Tilda ;)
Hanna
Jag skall dit om jag har något att ställa ;P
Jag ska dit om jag fixar skjuts (ja, det verkar hellöjligt - bor ju 20 min därifrån)…
Hade tänkt ställa Hera (då 4 mån) i Guide och Pet på både i de vanliga klasserna och julpokalen, Frideborg (4,5 mån) i Pet på båda två också :) Sedan har jag tänkt ut maskeradutstyrsel till Frideborg också, ska fortsätta jobba på idén ;) Fortfarande 2 juniorer alltså *ler stort*, jag som tänkte helfel att Frideborg redan skulle vara senior (5,5 mån) då ;P
#1 Hoppas hoppas hoppas!
#2 Vad skoj! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#7 - Vi kan säkert plocka upp en Felicia om det skulle krisa :P
Jag funderar i mängder på vilka som ska med härifrån… Donken tänker jag inte anmäla för han får svamp så fort jag anmäler honom till en utställning ;P Vincent, Tilda, Greta och Wilma ska garanterat med åtminstone, klasser är lite osäkert. Irma hade varit kul att ställa men hon är så klen…
Hanna
#8 Hehe (A) Vore ju jättesnällt, om jag inte lyckas få med pappa.
Haha, ja, stackars Donkens matte ;) Hans ursäkt för att slippa utställningar, helt klart. Irma kan du lätt göda upp med havremust och solhavre om hon får det 4-5 gånger/vecka ^^, Go for it! Annars kan du ta med henne så får hon bo hos mig på gödningsläger ;P
Mvh Felicia
#9 - Nu har jag ju 0 koll på hur man kör till Rävlanda ;P Men det är ju bortåt ditt håll så *s*
Donken har det utmärkt där *grr* Jag garanterar att han sitter och kör upp rumpan i vattenflaskan så att det blir duktigt blött och svampvänligt i pälsen precis innan utställning.
Irma totalratar mina kladdiga röror XD
Hanna

Havremust är väl någon slags välling som folk åt förr i tiden, men vad är solhavre? Antar att det finns i livsmedelsaffären.
#11 - Solhavre eller Havremjölk är i grunden havreflingor och vatten som blandas och mals till rinnande form. Själv använder jag bara solhavre i matlagning istället för mjölk eftersom jag är allergisk mot mjölk :) Mycket uppskattat bland grisarna är det också ^^
Hanna
#10 Jag har noll koll på hur man kör från Alingsås till Rävlanda, men från Borås och Göteborg ^^, Och givetvis hemifrån mig då. Haha, de gör han säkert ;P Jaså gör hon? Hrm… Det gör iofs Saga med, men jag ger inte upp och tvingar i henne det. Alltså via pipett, 3 st små rör fulla på 1 h…
#11 Ja, läst om att det gör susen på tunna grisar i MM så jag har själv det hemma till Saga.
Mvh Felicia
#13 - Jepp, jag skulle blanda till havremusten med solhavre häromdagen - det blev ren cement XD Och min plastspruta är på rymmen *grr*
Hanna
#14 Haha, ta inte mer än 1 msk havremust till minst 3 msk solhavre ;P
Mvh Felicia

Rävlanda ligger mellan Borås och Göteborg vid riksväg 40, närmare Borås än Göteborg.
Ska man åka från Alingsås så är närmaste vägen via Ödenäs- Hindås tror jag, dvs Boråsvägen till Lygnared och sedan Ödenäs- Hindås-Rävlanda.
#13 Det är en sak att tvångsmata ett marsvin som är sjukt/dåligt och det handlar om att marsvinet dör/ blir sämre om det inte får i sig någon mat.
Men att tvinga i ett marsvin något de inte tycker om bara för att man själv vill att det går upp lite i vikt, tycker jag är helt fel, hon är väl inte jätte undernärd?
#17 Javisst, bara för att man själv tycker det så är det en sak - men om det är bättre för marsvinet är det en annan. Saga (som jag har här hemma) är väääldigt mager (vandrande skelett) och extramatar inte jag henne går hon inte upp något i vikt. Tvångsmata är väl att ta i, men hon äter inte självmant utan jag gör det med pipett. Men det är ju inte precis så att jag trycker upp den i munnen och trycker i henne massa ;P
Mvh Felicia
*putt*
"Snart" går anmälningstiden ut! ;)
Mvh Felicia
Vilka kommer? Skriv upp er på listan! ;)
FeliciaS (Felicia) m. Cherchez - Guide, Pet, Julpokalen Guide, samt Frideborg - Pet, Julpokalen Pet och maskerad! :)
?
Mvh Felicia

Hade varit riktigt kul att gå, har aldrig varit på en utställning förut. Ska faktiskt ner till Gbg då, pappa fyller år. Tror att jag ska försöka gå för att se hur det går till. Tyvärr har jag ingen jag kan ställa ut bara…
#21 Det är jätteskoj att bara vara på en utställning och titta också ;) Det finns alltid fina till salu-djur dessutom ^^, Varför har du ingen du kan ställa ut?
Mvh Felicia
#22 - Jättekul att bara titta på är det väl inte ^^ Jag skulle inte stå ut en hel dag med att bara gå runt och titta på *s* Men en stund är ju kul :P
Hanna
Jag måste verkligen sätta mig och anmäla snart inser jag, det lär väl bli på sista dagen - mycket nära deadline *s*
Irma, Sune och Donken följer garanterat inte med… Eller helt garanterat är det inte med Irma ;P Och Donken skulle ju kunna funka.. Ja, ni hör ju >.< Jag har 0 koll helt enkelt.
Hanna
#23 Jo, det tyckte jag när jag aldrig varit på en uställning förut ^^, Inte en hel dag såklart - men vem är där bara för att titta på en hel utställningsdag (ca 6-7 h)?
#24 Men Hanna, lilla Irma skulle ju vara med i Julshowen… (A) Hon kan ju alltid klä ut sig till snöboll om du inte vill ställa henne ^^,
Mvh Felicia

#22 Har 2 st marsvin, den ena är ett omplaceringsdjur, osäker på ålder och ras. Den andra är en sheltiehona på snart 4 år. Hon har visserligen stamtavla men har aldrig ställt ut förut och henne trimmar och klipper jag titt som tätt. Jag har nog ingen chans.
Men jag tänker försöka komma och titta på.
#26 Men i Petclass kan alla grisar delta :)
Mvh Felicia

Kanske, ska ta och fundera lite på det. :)
Missa nu inte sista anmälningsdag på tisdag :P
Själv sitter jag fortfarande och kan inte bestämma mig för vilka som ska med ;)
Hanna
Jag skickade precis iväg anmälan! :) Klasserna blir följande.
- Hera (CH-teddy) - Guide, Pet, Julpokalen Guide
- Frideborg (Crested) - Pet, Julpokalen Pet (+ maskeraden)
Mvh Felicia
Sådär, då har jag fyllt i hela anmälan *pust* Är inte helt hundra på hur det eg. ser ut för jag är så trött *s* Därför vågar jag inte heller skicka iväg den idag, bäst att vänta till imorgon och se vad jag eg. har fyllt i ;)
Hanna

hmm anmälningstiden går ut i morgon och de börjar verklgen bli panik?:O, precis som vanligt är jag ute i sista laget! har kollat på tåg&buss tider och kommer inte till Rävlanda förens halv 11 , alldles försent för Petklassen antar jag?! så är de någon som kan ta med mig från gbg till rävlanda ? Jag åker från floby så borås skulle också kunna funka sålänge de går några bra tåg. Så snabba svar tack om de är någon man kan få lift med! Är ju sista uts för detta år och har bara vart med på två , så är riktigt riktigt sugen ! :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Fiona, du måste ha klickat 6 (!) gånger på "Skicka kommentar" för det är 6 st publicerade inlägg som är likadana, men jag har tagit bort 5 st… ;P
Mvh Felicia
Anmäl för säkerhets skull så kan du mejla Petra (som har hand om anmälningarna) och be att få listan på vilka som anmält :) Stor chans att det löser sig då i alla fall. Och om det inte skulle göra det är det inte så mycket "bortslösade" (de går till något bra) pengar iaf.
Mvh Felicia

#38 jag märkte detta med! men min dator är så himla seg så då kan de bli lite för mycket ibland x). Ja jag ska nog göra så får prata med mamma i morgon bitti så, men jag ställer bara i en klass+maskeraden i sådana fall för min ekonomi ligger minus himla mycket! Men frågan är vilken klass som är roligast den "vanliga petklassen" eller den där Julpokalerna grejset?! de blir pet iallafall men vilken av dom tror ni är roligaste ,eller kvittare det ?(:
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
#40 - Den vanliga Pet klassen är ju den oficiella där du kan få silverkort, den andra är ju inoff. och då finns det ingen chans till silverkot :) Själv har jag prioriterat bort Julpokalen en del eftersom pengarna inte räckte till och jag i första hand vill ställa officiellt :)
Hanna
Sådär, då har jag anmält. Följande får följa med;
Vincent (rex) 13,5 mån - ras, pet, Jp. pet
Tilda (self) 7 mån - ras, pet, Jp. ras
Wilma (nonself) 59,5 mån - pet
Donken (kortklippt teddy) 16 mån - pet
Greta (teddyssinier) 21,5 mån - pet
Så får vi se om jag får ihop något maskeradbidrag också ^^
Hanna
#42 Yeay, nu blir jag glad *tummen upp*
Mvh Felicia
#43 - Haha, jag gick efter dina råd tillsist ändå ;) Vincent är lite strävare i pälsen idag faktiskt *s*
Hanna

Igår anmälde jag i alla fall. Jag anmälde till den inoffec. petklassen, eftersom den va billigast. Men så verkade ju den offec. roligare så i mailet där jag anmälde undrade jag om de gick att byta (jag hade redan betalt). Så får väl se hur de blir med det! Och skjutsen får jag ordna med sen också. Har kommit på en bra ide till maskeraden också, eller jag tror i alla fall att den kommer bli bra :) (y) Får hoppas att allt löser sig nu bara! Hur många här inne är de som ska dit nu då ?
Jenny
#44 Ja, där ser du ^^,
#45 Vad skoj! :) Men hur mycket är 35 kr? ;P
Mvh Felicia
- FeliciaS (Felicia) m. Cherchez - Guide, Pet, Julpokalen Guide, samt Frideborg - Pet, Julpokalen Pet och maskerad! :)
Mvh Felicia
- FeliciaS (Felicia) m. Cherchez - Guide, Pet, Julpokalen Guide, samt Frideborg - Pet, Julpokalen Pet och maskerad! :)
- Abico (Hanna) m. Caviecares Vincent(pet,ras,jp.pet), Caviecares El Dorado(pet), Marwins Vilhelmina(pet), Greta(pet), Starlight's Sweet Miss Blue(pet,ras,jp.ras)
Hanna

#46 haha för mkt när man är bankrutt och har ett lån till morfar på 1000 kr ;P
- FeliciaS (Felicia) m. Cherchez - Guide, Pet, Julpokalen Guide, samt Frideborg _- Pet, Julpokalen Pet och maskerad! :)
_ - Abico (Hanna) m. Caviecares Vincent (pet, ras, jp.pet), Caviecares ElDorado (pet), Marwins Vilhelmina (pet), Starlight's Sweet Miss Blue (pet, ras, jp.ras)
- Fiona (Jenny) m. Kålan - _Inoff. eller off. Pet samt maskerad
_
Jag hade inte fått någon bekräftan och kollade upp detta , och de visade sig att jag hade skrivit fel i en bokstav i adressen! >< mailade henne nu igen så får vi hoppas att de löser sig!
Jenny

så där ja nu har anmälninge löst sig. jag ska vara med i den off. pet klassen (: nu är de bara transporten dit som måste fixas !
Jenny
#50 Okej, vad bra :) Du kan ju kolla upp uppfödare i närheten av dig och fråga om de ska dit.
Mvh Felicia

#51 problemet är att jag inte känner till några uppfödare här omkring -_- , men frågade hon Petra om hon visset någon som jag kunde åka med så vi får väl se (:
Jenny
Vilka fler kommer?
Parsley, Starlighst, Stormviskaren, Jejjas, Kjamtessa…?
Mvh Felicia
#54 - Starlights Anna kommer inte ner tror jag, så var det sist jag hörde av henne :P Och Stormviskaren Anna skulle sjunga på lördag - trots att jag försökt övertala henne att ta det på söndagen istället ;)
Hanna
Idag har jag börjat trimma Vincent och Tilda åtminstone samt fila på Wilma och Gretas tassar :P Bäst att börja i god tid ;)
Hanna
Nä, tyvärr så blir det inget Rävlanda för mig pga. flera olika anledningar…
#58 - Haha ;) Men det blir ju skönt att slippa sitta still *s*
Eller också kommer alla på samma gång och sedan sitter du där ändå och har inget vettigt för dig ;)
Själv har jag nio klasser, fast det blir nog till att stryka en av grisarna så då blir det bara åtta :P
Hanna
#60 - Vad bra :)
Själv tar jag med syrran samt hyr in Felicia som medhjälpare ;)
Hanna
#61 Toppen! =)
Jag har *tänka* 6 klasser… 3 för Hera och 3 för Frideborg, fast en av de är maskerad och är inte 100% säker på det ännu. De är i samma åldersklass så jag hoppas verkligen inte att Guideklassen är samtidigt som Petten…
#57 Vad tråkigt =/
#61 Hehe, det är jag allt skyldig dig sen Borås ^^,
Mvh Felicia
#63 - Fast jag har ju inga juniorer så jag kan säkert hjälpa till om det kör ihop sig :P Systeryster står till ditt förfogande också ;)
Hanna
#64 Okej, gärna, men jag får se till att gengällda dig, annars blir inte samvetet det bästa ;P Det som är jobbigt är att jag vill ställa Frideborg i Pet (med tanke på sist) och givetvis Hera i hennes klasser.
Mvh Felicia

Hmm jag maildade petra den 21 och ar fortfarande inte fått något svar.. Men på något sätt ska jag väl ta mig dit och de blir 2 klasser för mig, officielpet & maskerad (:
Jenny
#66 Jag har mejlat henne en del (min ena gris uppfödare) och ibland svarar hon jättefort, ibland dröjer det ett par dagar och det har hänt att jag inte fått svar alls ;) Du kan ju ringa.
Mvh Felicia
Bara en vecka kvar! ;)
Mvh Felicia
Mindre än en vecka kvar nu! ;) Hur går det med era förberedelser? Själv har jag inte gjort mycket till förberedelser. Klippt klorna, smörjer tassarna regelbundet… Frideborg ska badas på torsdag då jag även kommer rensa öron och finputsa på klorna samt rengöra Heras "släp" om det skulle behövas.
Mvh Felicia
Fick bekräftelsen tidigare ikväll :)
Hanna

Fick också bekräftelsen förut idag :) Och hon visste nog inga som skulle åka här omkring ifrån >< men de löser sig väl! Har inte börjat med så mycket förberedelser än , ska börja smörja tassarna nu & så har jag börjat lite på dräkten :)
Jenny

Sådrä ja! Morfar kunde ställa upp och skjutsa
eller så länge de inte är för halt ute. Bara tre dagar kvar nu, vad ha ni börjt med för förberedelser ? Jag har inte gjort så mycket än, bara klippt klorna, smörjat tassarna & börjat på dräkten. Sen på fredag blir de att bada, göra rent öron, ögon osv & packa!
Jenny
#72 Vad bra :D Då får vi se till att träffas, stod ju precis intill varann på en utställning en gång… Tror jag kommer ihåg hur du ser ut ;)
Mina förberedelser kommer imorgon, då ska här skrubbas grisar och kissiga magar för "glatta" livet ;P
Mvh Felicia
Jag har hållt på med förberedelserna sedan förra torsdagen, men är lååångt ifrån klar >.<'
Donken ska strykas från sin klass, svamp monster -.-
Imorgon börjar lite badning och sedan fortsätter nog tassvården långt in på fredag natten.
Lite trimmning till får jag nog ta även om jag knappt vågar ta mer på Tilda nu :P Men rexen ska få en lite snyggare frisyr.
#73 - Felicia, du behövde inte skjuts eller?
Hanna
Jag är klar med förberedelserna nu… Finputsar lite på tassarna och öronen imorgon, orkar verkligen inte mer nu. Jag är riktigt nöjd med Frideborgs kropp, päls (blev så fin efter badet!), tassar och öron men Hera var rena vildingen när jag skulle rengöra öronen, så det får bli mer imorgon.
#74 Jag och mamma tycker att det är så onödigt att ni som åker ända från Alingsås ska behöva köra en omväg för att plocka upp mig som bor 20 minuter från utställningen. För oss räcker det med att åka strax efter åtta, och mamma ville få upp pappa i tid för att kunna storstäda lite här hemma. Så han får lov till att skjutsa ;) Så det behövs inte, vi träffas där istället ^^,
Mvh Felicia
NU ska jag sätta igång med förbereldeserna för lördagen, har fyra grisar som ska badas och en hel del tassar att fixa med ännu >.<
Misstänker att jag får skjuta på lite till imorgon.. Lär få sitta uppe hela natten ändå sedan mellan fredag och lördag ;) Men vad gör man inte, min uppsats börjar se bättre ut så jag hoppas på att kunna höja mig i Historia nu. Med dåliga betyg åker grisarna ut, det är väl lite av ett krav här hemma ^^'
#75 - Okej :)
Hanna

Bara för att jag är så obotligt nyfiken skulle jag gärna vilja veta tid, plats (adress om möjligt) och vad som står på schemat :)
Man vet aldrig om vi kanske dyker upp - inte för att ställa ut utan bara för att se hur det går till och titta på en massa söta små och stora grisar :)
Tack på förhand..
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
#77 - Incheck är vid 8.15 - 9.00 men om du kommer vid 11 eller senare på eftermiddagen när utställningen är igång så är det mycket roligare och mer att titta på :)
Under dagen körs både de officiella ras och pet klasserna och samtidigt Julpokalen som är inofficiell för utställare upp till 20 år. Så går även julmaskeraden under dagen, den kan absolut vara kul att se på :P Och så är det lunch mitt i där någongång.
Det hålls i Rävlanda. Jag har inte bekräftelsen på den här datorn, men kan skicka vägbeskrivning senare om du vill.
Hanna
#77 - "**Vägbeskrivning
**Riksväg 40 från Göteborg eller Borås. Tag av Grandalsmotet (Hindås), sväng mot Rävlanda. I första rondellen håll höger och kör över järnvägen. Vid kyrkan håll till vänster, kör över 2 trafikhinder och efter 100 m ligger Föreningsgården på vänster sida, stor vit byggnad. (För er som kommer från Borås! Kör inte av vid Statoil utan fortsätt till Grandalsmotet"
Hanna
#77 Rävlanda föreningsgård är det, i Rävlanda som ligger mitt emellan Göteborg och Borås ;)
Mvh Felicia

#79 & #80
Men då vet jag ju var det är :) Rävlanda är inte stort, men om man inte vet om det är inne i byn eller om det är på någon bondgård utanför runtomkring så kan det lätt bli väldigt fel ^^
Jag ska prata med sambon och se om han vill åka på en liten utflykt :)
--------------
Emma - medarbetare på Bichon.iFokus
Oj, oj, oj ;D
Nu är mitt maskerad bidrag färdigt, ojojoj XD
Stackars stackars de marsvin som måste gå igenom Hannas galna pyntning *s* Inte blev det snyggt heller 
Haha, men jag måste säga att jag är rätt nöjd *s* För att se resultatet gäller det att dyka upp imorgon, förutsatt att jag inte glömmer alla grejer hemma och får på grisarna pyntet ;)
Nu är det bäst att fortsätta greja, bara halva listan kvar nu ;)
Hanna
#82 Fota konstverket sen, vettja ;D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#83 - Redan gjort :P Hojta på msn så får du förhandsgranska det hela ;)
Hanna
Hur har det gått för er som ställt ut idag? =)

Är också nyfiken! :-) Särskilt på "min" Frideborgs resultat. Felicia??
Det gick bra för mig och grisarna (Hanna får svara för sig, men jag tycker inte det gick så dåligt)! :)
För 4 mån gamla CH-teddyhonan Halloweens Cherchez gick det bäst i Guide idag. I Julpokalen (inoff.) blev hon slagen av kullbrorsan och i den officiella klassen blev hon Bästa Guide och BIR igen! :D
I Pet Class gick det okej, 90p och plats 6 av 10.
Guidestandard, CH-teddy (officiell klass)
Kroppsform 13/15 - _Trevlig kropp och typ
_Öron 8/10 - Lite lätta, bubbliga
Ögon 9/10 - Mycket bra
Pälsriktning 13/15 - God runt om
Pälskvalitet 22/25 - Fin krusig bärighet, full
Pälstäthet 13/15 - Ganska bra runt om, under utveckling
Kondition/presentation 10/10
88/100 p, placering 1 av 5
Luneas Frideborg (4,5 mån, Cr. saffronhonan) ställdes i Pet och Maskeraden. Även för henne gick det bäst i den officiella klassen ;)
Pet Class (officiell)
Kropp & sundhet 22/25 - _Bra storlek, biffig!
_Temperament 13/15 - _Pigg, vaken, pratig
_Päls & hud 13/15 - Ren, mjuk
Ögon 9/10 - _Fina ögon
_Öron 9/10 - Rena
Tassar 9/10 - _Välklippta klor, mjuka tassar
_Kondition/presentation 15/15 - _Bra presenterad
_90/100 p, placering 2 av 10 - Silverkort & Bästa Pet Junior 3
Väl hemma igen med två stora juliga rosetter (+ en för maskeraden där Frideborg var ängel och kom delad 3:e plats med övriga) och påsar med mat. Hera fick även HP för någonting i Pet Class (förstod inte vad)…
Köpte också en hängmatta i julklapp till grisarna! En lyckad dag, alltså trots att bommarna vid järnvägen inte kunde flytta på sig så vi fick GÅ i mörkret och kylan, typ en kvart till bilen. Men marsvinen klarade det i alla fall. Men det var kallt och tungt, inte sant Hanna? ;P
Mvh Felicia
#86 Är så glad för hennes Silverkort och att hon gick till final :D
Mvh Felicia
#87 Grattis! =)
Ååå nu blev jag jätte nyfiken på hur det gått för Hanna!;P
Kom nyss hem och är totalt slut efter dagen ^^
Avslutet blev ju ett litet äventyr också, eller vad säger du Felicia? ;)
Fick iaf. stryka Donken så jag ställde Vincent, Wilma, Tilda och Greta.
Vincent gick skitdåligt idag i både ras och pet, man kan ju inte vara på topp jämt - vi får ta igen den nästa gång. 84p i ras 1/1 (Han låg på 87p sist och då såg han hemsk ut och gick ännu sämre än idag ^^'). I Julpokalen Pet blev han 3/3 med 89p och i officiell pet blev han 5/5 med 88p.
Wilma gick bra mycket bättre än jag vågat hoppats på, hon har fått en så väldigt benig rumpa de senaste dagarna.. Slutade 2/2 i petten med 89p.
Greta gick också bättre än jag vågat hoppats på i pet, 3/6 med 90p.
Tilda gick väl sådär i ras (Matte måste träna mer på trimmningen ;)) men med tanke på att det är andra gången jag visar self i ras så är jag nöjd. 87p 2/2. I julpokalen ras blev hon BIR.
Petten gick kanon, precis som jag hoppats, silverkort, 1/12 och 90 poäng. BIS Pet 9 (tror det var 9, rosetten har inte levererats ännu ^^).
Sedan kom Wilma, Greta och Tilda till min stora förvåning tvåa i maskeraden :P
Hanna

#87 Oh, grattis! Vad roligt att det gick bättre för Frideborg den här gången. :-) Och grattis till heras guideresultat, jättebra med 88 poäng ju!

#87 Vad var Frideborg utklädd till i maskeraden? Bild?
Får ju inte glömma att nämna att Tilda fick följa med Annica hem för att träffa pojkar, åtminstone en iaf. :) Det sved allt lite att lämna bort lillan, kommer sakna henne enormt nu när hon är borta i flera veckor.
Hanna
#91 Tackar tackar :) Ja, det var verkligen dags för henne att visa upp att hon är en vinnare inte bara här hemma ;P Hera fick 88p sist i Guide också, det är kul att det går så bra för henne ^^,
#92 Just nu sover Frideborg djupt i huset, så jag kan inte sätta på dressen och knäppa några kort på lillan, men Hanna kanske kan lägga in en bild? (A) Observera att jag gjorde allt igår och inte förrän då bestämde vad hon skulle vara, så den är inte superstajlad direkt ;P
Mvh Felicia
#94 Ah - tack! Innan jag ens skickade inlägget fanns där en bild ^^,
Bedömningen i maskeraden kanske är lite kul att lägga in…
Utklädnad 9/10 - Julängel
Temperament 10/10 - Änglalik
Kvalitet på dräkt 9/10 - Perfekt passform
Fyndighet 10/10 - Urgullig
Likhet m. djur & dräkt 9/10 - Ljuv som en ängel
Slutsumma 47/50 p
Mvh Felicia
#90 Grattis! Bis pet 9 var verkligen inte illa!;P

Grattis!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Grattis:)
#97 - Nä, verkligen inte :P Hon stod ju mot bra mycket större pettar i finalen men trots sina sju månader så gick det :) Domarna påpekade att "Den här honan kommer bli riktigt farlig när hon blir äldre". Gosh, hon är redan farlig - bet mig i läppen imorse *s*
Hanna

#94 Jättegrattis till dig också Hanna! En BIS-placering är alltid roligt! :-) Spännande med bebisar så småningom ockås. Blir det den första kullen som föds hos dig?
#101 - Tack :D
Nej, jag har haft tre blandras kullar här tidigare dock var bara två planerade, den tredje kom som en "bonus" när jag köpte en hona från djuraffären *hrm* Det är väldigt många år sedan nu och sista gången slutade det väl mindre bra då honan toxade när ungarna var ett par dagar gamla.
Hanna
#102 Men i de tankarna ska det inte tänkas nu. Snart kommer Tilda hem till matte igen, glad, frisk och kry med bebisar i magen ;) Sedan kommer det säkert gå som en dans, ett par fina ungar och en go mamma.
Mvh Felicia
#103 - Positivt tänkande är bra :P
Hanna
#104 Självklart ^^, Kan behöva sånt själv…
Mvh Felicia