Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1013 ggr
jessi_twini
0

Lite allmänna frågor om nakenfisar ^^

Hur är det att ha skinnysar? Är det som vanliga marsvin fast utan päls? x) Dom ska väl ha samma föda och så? =)

Tänk på att skriva en utförlig rubrik så man genom den förstår trådens innehåll bättre. Det gör att vi får ett tydligare forum med bättre fungerande Sökfunktion. Jag har utökat din rubrik. /Felicia, medarbetare

MikaTela
0

Ja det är som att ha vanliga marsvin, fast dom äter mer för att hålla värme och hull uppe. :)

Fast min lilla skinny är mer social än mina övriga och han har mer påhitt, men det är nog individuellt från olika marsvin. :p

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

TRASAN
0

stormviskaren har en liten uppfödning på skinnisar så fråga henne! Hon har mycket vackra skinnisar :)

trocadero
0

Ja dom äter samma sorts mat men i lite större mängd, men individsskillnaden är stor.

Generellt är dom lite mer sociala och orädda och blir lättare tama än många andra marsvinsraser. 

Dom kan ju inte bo för kallt heller, utan måste bo i rumstemperatur.

FrokenLindgren
0

Hur känns dem att klappa? Jag har hört att Sphynxkatter känns som varma persikor ungefär. :)

FeliciaS
0

#4 Jag har klappat Skinnys två gånger bara, faktiskt. Jag trodde huden skulle vara varm och mjuk, men den var mer sträv ;P Haha, varma persikor!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#4 - Jag tycker att det är lite som varm bulldeg :P

Hanna 

Creation
0

#5 Beror väl på hur hårlösa de är? x) Den skinnyn jag klappat kändes som hanna beskriver, som varm bulldeg. Tycker att den grisen var jättelen. ;)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Crania
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0 Jag har tre skinnys, tre lakeland och en teddy och alla behandlas precis likadant. En sak som skiljer är att nakenfisarna hellre ligger på en bit wetbed (hundfäll) eller fleece istället för direkt i spånet eller höet, men det skulle jag också göra om jag var tvungen att välja…Tungan ute
Hos mig är det teddyn som äter mest, fast han väger 1480 gram också. Jag tycker heller inte att skinnysarna är mer framåt och sociala än dom andra, men det kan ju vara så att alla mina grisar är väldigt keliga.

#4 Det beror ju på om dom är överbehårade eller inte.
Jarco som är mest naken känns som en bulldeg (varm o gosig), jag tror att hans skinn är lite fetare än dom andras också. Elvis har lite hårstrån i nacken men är som en persika på resten av kroppen och Jeremiah är lite överbehårad i nacken och ner över skuldrorna så han är ju lite som att klappa en skäggig kind, fast med väldigt mjuka skäggstrån. Resten av kroppen är dock len som en bäbisrumpa.

jessi_twini
0

Ahaa okej :D Men då vet jag det ;) Just nu har jag faktiskt en nakenråtta ;D Jag kaanske skulle få två tycket skinnys marsvin men jag vet inte riktigt :P Jag har haft marsvin förut och dom är väldigt trevliga djur, Bara det att dom är väldigt pratglada x) Men det är gulligt när dom pratar =D