Utställning i Västerås 13 december
Någon mer än jag som ska dit nu på lördag? =)
Jag tar bara med mig min lilla Nellie på 2 månader som kommer finnas till salu, och ska hämta hem en skinny hona.
Hade utställningen vart nästa helg så hade jag kommit för då ska jag nog ner dit ändå :) hade gärna viljat gå då jag ej vart på någon utställning förr.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Jepp, jag ska dit. Ska ställa fyra grisar.
Luneas Crepes Suzette, 3 mån, crested lemonagouti/cream dalmatiner i pet
Luneas Gizelle, 3,5 mån, crested saffron i ras
Luneas Elodie, 6 mån, self saffron i ras och pet
Mr No Name vom Eidertal aka "Nonne", 21 mån, self buff i ras
Ska bli himla kul med utställning igen. :-) Det blir årets sista för min del.

Jag ska dit med 3 av mina grisar! :)
Heartbreaks Loveheart, 12 mån, alpaca black, i klippt långhår
Heartbreaks Rainheart, 10 mån, texel himalaya, i pet
Heartbreaks Heart Of Angel, 4,5 mån, alpaca white/goldenagouti, i ras

#3 Glömde skriva att Heart of Angel ska ställas i uppfödargrupp också!
Jag ska dit :)
Rospiggens Barbeque i pet
Luneas Sparkle i pet
Imargos Vaccerrezza, lakeland i ost
och troligtvis Rospiggens Holger, skinny i ras

Jag kommer =) Ska ställa 3 grisar
Selfjunioren JumJums Fates Warning
SCh JumJums Grace i pet och i grupp (english crested
JumJums Ella i pet, vit virveldam.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Kommer oxå! Tar med:
Idefix Exakt, texel som jag hoppas på ett sista cert på, så att hon blir champion.
Idefix Cubic Zirconia, sheltie som är ganska rejält sliten men hon får hänga på ändå.
Heartplace's Okura, nonself creamagouti i pet. :)
Ska få hem min Ridgeback hona därifrån :D
Jag har anmält och tänkte komma men jag är jädrigt sjuk så jag hoppas verkligen jag hinner bli lite friskare tills imorgon och isåfall ställer jag:
* Happy Days Alva Aftonbris en Black/White Alpacka hona i ras och pet
* Countrystyles Edelweiis en Peruan hona i pet

Ni som kommer, kommer att bli bjudna på århundradets luciatåg kan jag lova 
Hej!
Jag tänkte att jag kanske skulle ta mig till utställningen och titta, men skulle någon kunna tala om vart i Västerås den kommer hållas? Har kikat runt lite, men inte hittat uppgifter om plats och tid.

#10 Jajemän! Har ev raggat upp en till deltagare. :-)
# 11 Badelunda bygdegård heter stället. Om du kollar efter Badelunda kyrka på eniro så hittar du rätt, det ligger precis bredvid tydligen.
Hoppsan, det låg långt bort. Undrar om det går några bussar..

Mina resultat från dagen…
JumJums Fates Warning, self PE golden juniorhona, BIRjr, Cert, ingen placering i BISfinalen.
JumJums Ella, petclass 90p silver och BISpet 2!
SCh JumJums Grace, 91p i petclass 6/6 i sin klass
Uppfödargruppen med SCh JumJums Grace, SCh JumJums Jaguar och JumJums Yohannes, english crested PE golden placerade sej 3/8
Så jag fick med mej 2 fina rosetter hem 
Grattis.

Mina resultat:
Heartbreaks Heart Of Angel, BIRjr-r, 90 p och cert
Heartbreaks Rainheart, 91 p i pet och 4/6 i sin klass
Heartbreaks Loveheart, bästa klippta långhår 2
Heart of Angel var även med i bästa uppfödargrupp.
Jag hade 3 grisar med mig dit, men åkte hem med 4 st och en liten mus ;) Nytillskottet (marsvinet) är en söt liten peruankille i silveragouti/white.

Mina resultat blev helt klart godkända. :-)
Luneas Gizelle, crested saffron, 3,5 mån, 89p, cert och BIR-jr, hon stod kvar bland de sista i juniorfinalen men fick tyvärr ingen placering (det vara bara 4 placeringar) Lillstumpan var sååå duktig den här gången! Sist var hon ju som ett yrväder men nu stod hon som ett ljus både under bedömning och på finalbordet. Mattes lilla stjärna. :-)
Luneas Elodie, self saffron, 6 mån, poänglöst för utländsk domare, cert. I pet vann hon sin klass, fick silverkort och blev Bästa pet 10. :-)
Mr No Name vom Eidertal, self buff, 21 mån, poänglöst med ganska bra kritik, dock inget cert, tror att han föll lite på sin dåliga hållning. Nonne ville inte alls visa upp sig och la sig ner på plattan med framkroppen… Hmm… Platträning är det som gäller där.
Luneas Crepes Suzette, crested lemonagouti/cream dalmatiner, 3 mån, ställdes i pet, vann sin klass (1/10 !!), fick silverkort och blev inte mindre än Bästa pet 3! Har aldrig varit med om att en junior placerar sig så högt i petfinalen tror jag. :-) Hon charmade iaf in sig med sitt söta tryne, och så satt hon som ett litet ljus under bedömning, jättekul! :-)
Vi åkte innan stora finalen hade varit men nyss fick jag rapport om att en annan Lunea-gris, nämligen SCh GP Luneas Belle, blev BIS 8 i rasfinalen! Verkligen jätteroligt! Även GP Luneas Sahrami placerade sig i petfinalen. Det gick bra för Luneas idag. :-D
Och för mig kunde det inte gått mycket bättre. :)
Idefix Cubic Zirconia fick äntligen sitt första cert. Tidigare har hon haft så löjligt hård konkurrens, men nu lossnade det. Så nu får hon nog följa med till Kistamässan också.
Idefix Exakt blev färdig champion och fick dessutom sluta året med att vinna BIS. Sååå roligt!
I pet gick det sådär. Genomgående bra kritik och 90p, men 2/3 i klassen.
En jättemysig utställning för övrigt. Förutom att det fick så bra, så var det en rolig final. Jätteroligt att höra motiveringarna och hur de båda domarna har gjort för att komma överrens om vilka djur som skulle placeras. De placerade först djuren var för sig och jämförde sen sina listor. Tydligen var de extremt överrens och behövde bara kompromissa om två av tio djur. Topp tre var de tydligen fullständigt överrens om, så det kändes ju kul!
Åh, vad kul att det gick så bra för er alla :D Jättegrattis!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Wow, det verkar ha gått suveränt för alla av er härifrån som var där. =) Jättekul! Stort grattis till er alla! :D
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Grattis! :D
Helena
Mina resultat var 92 poäng för Happy Days Alva Aftonbris i Petclass och i Ras blev hon tyvärr diskvalificerad för att hon blivit tuggad och det hade inte jag märkt :/ Men hon sa iallafall att det var ett väldigt fint djur så jag är nöjd ändå :)
Countrystyles Edelweiis fick 91 poäng i Petclass så där är jag också nöjd :)