Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 540 ggr
Kiddoo
0

Idag har vi..

Här tänkte jag att vi kunde skriva vad vi gjort om dagen. Vad man själv gjort, vad man gjort med marsvinen, ja allt! Så kanske det inspirerar till fler inlägg, mer prat och mer info Skrattande 

Idag har vi här hemma gjort ett fåtal saker, eftersom klockan bara är runt 15.00 nu. Men jag skriver ner mer sen!

Imorse så klev jag upp 07.00, började skolan 09.20. Under den tiden duschade jag, åt frukost och gjorde mig iordning, sen så gjorde jag iordning lite gröt, morötter, och en näve persilja åt Melvis och Blondie. Och eftersom det var en timme kvar innan jag skulle cykla, lekte jag med mina grisar Flört Dom uppskattade grönsakerna, och när dom käkat upp allt utom morötterna, så ville dom kela, så jag tog upp både och borstade, sen så la jag in dom i buren.

Nyligen, så kom jag hem 14.00. Då la jag upp grönsaker och lite melon, sen så sitter jag och kollar på film nu. Skriver i kväll vad som hänt mer sen Skrattande

Diana61
0

OK, vad har jag gjort med grisarna idag. Well, JAg har inte gjort så mycket mer än vaknat, käkat frukost och gav grisarna salladskol och morötter och fyllde upp med torrfodret. Hälsade på alla och gosade med dom och lät dom få äta ifred. Jag har hela dagen varit och rivit tapeter i gästrummet för att så fort som möjligt få rummet färdigt tills den 8:e december, då vi får besök från England.

När jag käkade lunch så gick jag ut och klipte några grenar från äppelträden och gav till grisarna till deras stora förtjusning. Efter det så vart jag tvungen att duscha efter allt tapetrivande.

Sitter här nu med en kopp te och min man har just kommit hem, så det är dags att göra middag snart.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Idag har vi; Jag gick i skolan från 08.00 till 16.00, kom hem 17.00 för skolan ligger en bit bort. När jag kom hem tjöt grisarna av lycka! Då fick dom en näve persilja var, en morot var och lite tomater utan tjärnor och geggan :) och nu ska dom få lite gröt :D Sen har dom varit ute ungefär en timme idag. Och nu ligger dom och sover bredvid varandra :)

dreamiz
0

Idag har vi: upp kl 5.15 för att göra mig iordning, sen mat till alla djuren, ut med hunden, till jobbet, hem, ut med hunden, äta, vila, ut med hunden, skura burar o mata djuren o ha dom ute (just nu rastar råttorna i köket). Marsvinen har redan satt i sig kvällsmaten, fast har ju lite pellets, morot o massa hö kvar. De verkar ha busat av sig o ligger nu o vilar. Om ett par timmar blir det ut med hunden igen o sen sängen för en ny dag imorgon…

Kiddoo
0

(#3. 5.15?! Måste vart jobbigt att kliva upp då!)

Idag har vi: klev upp 7.30, mamma kom upp, fick veta att en nära och kär i släkten gått bort, grät nästan ögonen ur mig! Som en liten tröst så ville både marsvinen gosa med mejj, så dom kröp upp bredvid mejj i sängen och kollade på tv, dom var pussglada och fick mejj på lite bättre humör. Upp från sängen och marsvinen in i buren, ny frukost åt dom, och idag blev dom översköljda med godis, massa sallad och gurka! Efter att dom ätit upp det så fick dom vara ute på golvet medans jag skurade ren buren och gjorde nytt, jätte fint blev det! Sen la jag in 3 morötter, borta med vinden. Och efter det fick dom lite broccoli. Sen så har dom varit inne i buren sen dess, och ska ut nu igen en timme. Senare ska dom få gröt. Hela dagen har gått ut på att få nånting annat att tänka på, ögonen är alldeles svulna Ledsen nyss var jag på stor affären med mamma, moster och morbror, morbor ville att jag skulle ha nånting annat att tänka på, mamma också, så morbror köpte en film till mejj, tacksam tacksam! Jag fick filme Monsters Inc, som jag tycker är hyper bra, det borde få mejj på andra tankar ett tag.