Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 1922 ggr
Sandra-B
0

Varulvsleken omgång 9

Det är en mycket orolig natt, de fruktade varulvarna har nått den lilla byn och de bybor som trots allt lyckats somna sover väldigt oroligt.

Vad ska hända med byn? Vilka går det att lita på? Det är några av de frågor byborna ställer sig till sig själva och till sina vänner, eller de som de tror är deras vänner.

I den här byn finns det nio goda invånare och tre onda.

Av de nio goda är en siare och en ängel och av de onda är en demon.

Det finns även tre neutrala roller som kan finnas på vilken sida som helst, det är Borgmästaren vars röst alltid väger dubbelt vid lynchning, Trollkarlen som var natt bestämmer vem en person måste rösta på under nästkommande dags lynchning samt Spionen som var natt får ett PM av LL där det står vem siaren väljer att sia, vem ängeln väljer att skydda samt vem trollkarlen bestämmer röstningen åt. Denne får dock inte veta vem som innehar specialrollerna.

Dessa neutrala roller kan kombineras med en eller flera andra specialroller.

Deltagarna denna omgång är:

1. FeliciaS
  2. Creation
  3. Abico
  4. Tindrar
  5. Petcrazy
  6. jejjas
  7. Inanna
  8. stormviskaren
  9. Moonlights
  10. Flodhasten
  11. jejjas (har ersatt CamillaS dag 3)
  12. Marv1n

Om man inte skriver i tråden på ett dygn finns risken att man blir utbytt, det på grund av de nya rollerna (främst trollkarlens befogenheter).

Vet man med sig att man inte kommer kunna vara inne och skriva så skicka ett PM till mig så löser det sig (om det är vid något enstaka tillfällen).

Har någon några frågor som riskerar att avslöja ens roll eller på något annat vis kan vara avslöjande så skicka ett PM till mig så lägger jag upp frågan i den andra tråden.

LYCKA TILL ALLA!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Nu är det natt. Deadline är vid midnatt.

Vi väntar på att varulvarna ska utse sitt offer, ängeln ska välja att beskydda någon, siaren ska sia, samt vem trollkarlen vill förtrolla (och vem denne måste rösta på) allting sker dolt, det vill säga privat till LL.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

*Låser nogrant dörren till min lilla stuga och låter nattens mörker sluta sig om huset. I stugan tänds ljus och några trevliga lampor, julmusiken hörs från de brusande högtalarna. Efter att ha satt upp julgardinerna tar jag fram min gulliga receptbok för att sätta igång med julbaket. Här ska göras lussekatter och pepparkakor! Men i julstämningens trevnad finns en olustig känsla djupt inom mig, jag har hört att de otäcka ulvarna från grannbyn har fått upp spåren på våran by…*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Inanna
0

*…har svårt att somna, ligger och vrider mig och lyssnar efter okända ljud utifrån…  Hoppas på vår bys goda krafter - att ängeln ska skydda rätt person och att siaren ska avslöja varulvarna innan de hinner ta någon oskyldig… Försöker somna om…*

Stormviskaren
0

*kommer hem efter en lång dags arbete och lägger mig i soffan med en paket glass och en sked.*

Abico
0

*Sitter och huttrar under ett gäng filtar, fasen vad kallt det är!
Böjer mig fram och blåser på glöden för att få den att flamma upp igen.."

Hanna 

Creation
1

*Lutar mig tillbaka i den mjuka fåtöljen och sveper filten tätare omkring mig. Jag vet inte om det är rädslan eller kylan jag ryser över, då varulvarna härjar denna frostiga natt. Trycker ner huvudet i min kopp varm choklad och slurpar i mig de sista dropparna. Med en stilla suck höjer jag blicken igen och blickar ut igenom fönstret upp mot den klara fullmånen. Vilka stackare var det som hade gått ett öde till mötes som bestod av osläckbar blodtörst, obegränsad hämndlystnad och olyckliga yl under de fruktade timmarna? Vem var det som när som helst skulle bli slukad av dessa mörka ulvaskuggor, dolda i djupa tillhåll?
Och framför allt: Vad kan jag göra för att stoppa dem?*

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tindrar
0

Suck, ulvarna är här, igen. Hoppas att siaren får oss att ta allihop!

moonlights
0

Suck är dem tillbaka igen

Sandra-B
0

Nattens mörker har legat tungt över den lilla byn och byborna vaknar långsamt efter att ha sovit mycket oroligt. De vaknar just som de första solstrålarna stiger på himmelen och börjar lysa upp byn.
Byborna kliver ur sina sängar och klär på sig sina kläder och öppnar långsamt sina dörrar, trots rädslan över varulvarna som ryktas vara i byn.
Byborna samlades på torget för en gemensam frukost som några av byborna hade tillagat tillsammans och visst var väl alla byborna där?
En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio… Tio!? Det är ju elva bybor i den lilla byn, vem är det som saknas frågade upprörda bybor både sig själva och varandra.
Det är Petcrazy som inte är här hördes plötsligt en röst och alla tittade sig omkring och snart instämde alla i att det var Petcrazy som saknades. Fort som bara den skyndade alla bybor sig bort till Petcrazys stuga som låg i utkanten av byn och de såg att hennes dörr inte var riktigt stängd. Försiktigt öppnade de dörren och fann hela stugan blodig. Inne i vardagsrummet, framför den öppna spisen fann de Petcrazys huvud, resten av kroppen var borta.

Petcrazy var en vanlig bybo och blev varulvarnas första offer, uppäten natt ett.

Nu är det dag. Deadline är vid midnatt.
Vi väntar på att byborna ska lyncha den bybo som de tror är varulv.
Borgmästarens röst är dubbelt värd men hon skriver sin röst precis som vanligt.
Trollkarlens "offer" har via PM från mig fått besked om vem hon måste rösta på men även hon röstar precis som vanligt.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Hu, så hemskt! Vila i frid Petcrazy :'(

Inanna
0

Usch, det är ju alltid lika svårt så här i början… Någon som har någon vettig gissning?

(Själv gjorde jag ju bort mig fullständigt i förra omgången, så jag vet inte om jag vågar lita på min intuition… )

Creation
0

Röstar redan nu, för ikväll kommer jag inte att vara här(fast det kan hända att jag eventuellt kikar in senare på eftermiddagen också).
Min vettiga gissning hamnar på dig, Inanna.
Du verkar väldigt nervös över alltihop. Kan inte sova(för att du vet att du vilken sekund som helst kommer ta din ulvaskepnad?), verkar väldigt orolig över röstningen likaså(för att du inte vill bli tagen på bar gärning?). Jag tror inte att din nervositet är över rädsla för ulvar, det känner jag på mig.

Så min röst faller på Inanna.

Tindrar
0

Vila i frid petcrazy:'(

Creation verkar säker på sin sak, men kan lika gärna vara trollkarlen som busat;/ Creation kan även vara siare, men avaktar min röst tills senare idag.

Inanna
0

Hoppsan! Här låter man 5-åringen låna datorn ett slag och när man kommer tillbaka är man plötsligt misstänkt!

Vad kan jag säga.

Det enda jag vet, är att jag är oskyldig. Att Creation misstänker mig gör ju faktiskt henne misstänkt.

Ändå är jag såpass osäker på vem som kan vara att jag gärna väntar och hör vad fler tror innan jag lägger min röst.

Creation
0

Jag är tvärsäker på att du är.

Stormviskaren
0

ååå nej inte min granne Petcrazy. :/

Här var de fult upp med att misstänka inanna. själv vet jag inte va ja ska tro. Min röst får vänta tills senare. Men creation värkar så säker på sin sak :/ Men Inanna säger ju att hon är bybo. hmm..

FeliciaS
0

(Varit på marsvinsutställning hela dagen…)

Vi började verkligen fundera var Petcrazy höll hus när hon inte kom till frukosten, och i vår panik sprang vi till stugan och befarade att det värsta hänt vår kompis…. Vilket det hade. Det är så hemskt! En stor, vacker bukett blommor på graven till denna oskylida bybo. Hoppas alla våra rosor kan ge lite frid i byn. Vi ska hämnas dig Petcrazy, lita på oss!

Det är som ni säger mycket svårt att avgöra redan nu vilka som kan vara ulvar… Creation eller Inanna verkar ju misstänkta båda två, jag vet faktiskt inte hur jag ska rösta ännu. Finns en hel hög som inte sagt någonting än, kanske har de något vettigt att komma med.

Mvh Felicia

Tindrar
0

#18 Heh, skulle Inanna säga "Du har rätt, jag är varulv!" ;P Creation kan haft trollkarls besök, eller så är hon siare. Jag har absolut ingen aning, men litar på Creation och lägger min röst på Inanna.

Inanna
0

Ja, inte förstår jag varför ni tror att jag är varulv. För att jag varit aktiv?

Hur som helst har ni fel.

Och eftersom ni så tydligt har fel, blir Creation väldigt misstänkt i mina ögon. Alltså röstar jag på Creation.

FeliciaS
0

Jag tror inte Creation är varulv… Möjligtvis siare faktiskt, hon verkar väldigt säker på sin sak. Inanna verkar mest skylla ifrån sig, så jag lägger min röst på Inanna! Hoppas nu hon är varulv och inte att Creation har lurat oss helt, då vet vi vem vi tar nästa lynch :)

Mvh Felicia

moonlights
0

Jag följer strömmen och röstar på Inanna.

Det är så svårt att peka ngn i början :S

Flodhasten
0

Jag röstar också på Inanna

marsv1n
0

Jag röstar på Inanna, creation hon verkar säker på sin sak. Om vi nu har fel vet vi troligen vem som är ulv…

Stormviskaren
0

Jag tror jag också litar på Creation och röstar på Inanna

marsv1n
0

Så kan man vara t.ex både borgmästare och ulv? Eller trollkarl och bybo?  Fattade inte riktigt… :S

FeliciaS
0

#27 Sådana frågor ska tas i infotråden! Men ja, t.ex. sådana roller kan man ha, ja.

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Ja, det kan man, man kan ha en som jag kallar det "neutral roll" samtidigt som man har en "god" eller "ond".

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

jag föjer gruptrycket Inanna får min röst

Sandra-B
0

Efter Petcrazys tragiska död har hela byn varit upprörd. De har frågat sig själva vem eller vilka av deras vänner kan vara skyldiga till detta ondskefulla dåd?
De bestämde efter en omröstning vem de ansåg vara ansvarig för Petcrazys död.
Byns ledare började gå runt och knacka på hos byns invånare och i samlad trupp gick hela byn hem till den de bestämt sig för att hänga.
När de var utanför hennes stuga gjorde ledaren tecken till dm att vara tysta och hela byn tystnade meddetsamma. De knackade på dörren och stugans ägarinna öppnade dörren och bad ledaren bad henne följa med bort till torget vilket hon gärna gjorde.
Väl på torget tog deras ledare till ordet och vände sig direkt till Inanna.
Byn har funnit dig ansvarig för Petcrazys död och därför dömer jag dig till döden genom hängning.
Inanna sa inte ett ljud när hon leddes upp på den stora scenen och snaran lades om hennes hals, inte heller lära marken försvann under hennes fötter on hon blev hängande i snaran.
Byborna höll andan, rädda för vad som skulle ske.

Byborna gjorde rätt i att vara rädda. Just när tystnaden kändes som tystast och byborna var säkra på att de begått ett väldigt misstag hördes ett konstigt ylande från skogen och samtidigt blev bybon som hängde framför deras ögon förvandlad till en varulv framför ögonen på dem.

Inanna var demonen.

Vi väntar på att varulvarna ska utse sitt offer, ängeln ska välja att beskydda någon, siaren ska sia, samt att trollkarlen ska förtrolla någon (och vem denne måste rösta på) allting sker dolt, det vill säga privat till LL.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Stormviskaren
0

JA  en varulv borta! Tack Creation att du ledde oss på rätt väg

Sandra-B
0

Förtydligande:

Borgmästaren får inte avslöja sin roll, det vill säga att hon får inte berätta att hon är borgmästare.

Trollkarlen får inte avslöja sin roll och den som trollkarlen förtrollar (tvingar att röta) får inte avslöja att hon varit under trollkarlens förtrollning.

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

Jippi! Tack Creation!

Tindrar
0

Ja! Men suckar ändå, om vi har otur så blir creation ulv;/

FeliciaS
0

Ja! Vi fick en varulv :) Nu måste vi dock lista ut vem som kan vara demon…

Mvh Felicia

moonlights
0

#36 Men Inanna var ju demonen

Inanna
0

Oskyldig

Men varför hängde ni mig…? Jag ville ju bara ÄTA UPP ER!

*moahahaha*

FeliciaS
0

#37 Hehe, vad fel det blev, jag menar självklart vem hon har demonat ;P

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Oj vad dålig aktivitet det var här då…

*Har stängt in mig i stugan och släckt ner. Grisarna mumsar hö i buren och utanför fönstret är det kolsvart. Inte ett ljud hörs i den mörka natten, och tacksam är jag för det - må det betyda att varulvarna inte får mätta sin hunger inatt. Kryper ner i sängen och börjar läsa på en bok, men släcker snart lampan och försöker få mig en blund. Drömmen börjar oroligt och jag vaknar plötsligt. Kastar en blick på klockan - 23:04. Somnar om igen, i hopp om att varulvarna faktiskt har lämnat vår by men med tanken om att det vore rätt otroligt…*

Mvh Felicia

Creation
0

Jag visste väl att jag hade rätt ;)
Kan informera om att jag inte blivit utvald till ny ulv. I och för sig kan jag personligen nästan påstå att det var ett ganska dumt drag från den onda sidan, men de har väl någon annan listig plan för sig istället. ;/ *rysa för tanken på vilka hemska dåd de kan ha i tankarna*
Jaja, jag klagar inte. :p Jag slapp hamna på de ondas sida och det är jag glad över.

Snälla ängel, beskydda mig nu ^^'

Sandra-B
0

Hemskt ledsen för fördröjningen med uppdaterandet, hände en de oväntade saker under dagen/kvällen så jag har inte kunnat tidigare.

Mörkret sänker sig snabbt över byn och byborna sitter samlade runt lägerelden och grillar korv i byns centrum.
Strax efter att den sista solstrålen försvunnit bryter byn upp och alla går tillbaka till sina stugor, eller nästan alla. Kvar i byn är varulvarna, lite grillad korv mättar knappast deras hunger, åtminstone inte om korven inte är gjord på färskt människokött.
En bybo hade dröjt sig kvar lite och såg byborna förvandlas till varulvar.
Hon lyckades precis dölja sitt skrik och bestämde sig för att snabbt meddela byns ledare men när hon skyndade sig till ledarens stuga blev hon upptäckt av ulvarna och de insåg att hon förmodligen kunde identifiera dem, varför skulle hon annars skynda mot ledarens hus?
Ulvarna hann snabbt upp henne och inom loppet av en sekund hade de rivit upp halspulsådern på den stackars bybon. Ulvarna var fulla av blod och de befann sig nästan precis utanför ledarens hus. De skyndade sig därifrån, de var ju tvungna att bli av med blodet.

På morgonen möttes byn av en förfärlig syn. Utanför bystugan där ledaren bodde låg jejjas blodiga kropp, eller det som fanns kvar av den. Blodiga spår ledde ner till sjön och de sju levande byborna följde dem genast. Nere vid sjön tog blodspåren slut men i vattenbrynet syntes fortfarande lite blod. Ulvarna hade såklart tvättat sig. Men om byborna bara hade tittat väldigt noga så hade de upptäckt att en av invånarna i byn inte hade lyckats tvätta bort allt blod…

jejjas var varulvarnas andra offer, natt två.

Trollkarlens "offer" har via PM från mig fått besked om vem hon måste rösta på.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Ja, vem är den skyldiga bybon? Såg någon annan vem som hade kvar blodspår på sig? Det gäller att lyncha rätt inatt - jag är säker på att vi kan lyckas få fast en varulv om alla hjälps åt att gnugga geniknölarna! ;) Känns som om det varit lite väl mycket oaktivitet bland (vissa av) deltagarna…

#41 Bra i så fall, då kanske du kan leda oss på rätt väg i lynchen ;) Om du nu lyckats sia någon varulv dvs, men du kanske bara vet en till bybo eller så…?

Mvh Felicia

marsv1n
0

Nej, stackars jejjas! Rynkar på näsan 

Vilka är dem skyldiga?

Creation
0

Jag har glott djupt in i min spåkula hela natten, i jakt på de onda skepnaderna som gömmer sig där ute, utan det resultatet jag sökte. Dock lyckades jag tyda abicos verkliga inre och hennes själ var ljus och ren. En person rentvådd än så länge.

Men snart ska jag banne mig finna våra avlidna vänners blodtörstiga mördare! ;(

Sandra-B
0

Precis som Felicia säger så är det en tråkig oaktivitet bland vissa av deltagarna (jag har blivit meddelad av någon så jag vet vad det beror på) men imorgon kommer jag att gallr alite och de som inte skrivit idag eller imorgon när jag börjar kommer att bli utbytta.

//Sandra, lekledare

**SMF 237 Sweet Dream's 

Abico
0

*Sitter och tvinner oroligt en hårtest mellan fingrarna, vem kan vara ulv - vilka av mina grannar spelar dubbelspel?*

Hanna 

Creation
0

*Muttrar lite för mig själv över att spåkulan inte funkar dagtid. Jag visste att jag inte skulle ha lyssnat på den där lurige försäljaren på marknaden!*

FeliciaS
0

*Sitter och grubblar för mig själv. Är irriterad över att två vänner fått dö helt i onödan och tänker bestämt att vi måste få fast de som är skyldiga till dessa brutala mord. Magkänslan säger en sak…, kanske får jag gå på det ändå.*

Om man ska lita på siaren är det följande invånare i vår by:

• FeliciaS - bybo
  • Creation - siare
  • Abico - bybo
  • Tindrar
  • stormviskaren
  • Moonlights
  • Flodhasten
  • CamillaS
  • Marsv1n

Vilka 3 är varulvar…?

Mvh Felicia

Abico
0

#49 - Hur kan du vara så säker på att Creation är siare?

Hanna 

FeliciaS
0

#50 Jag antog det bara, då hon hade rätt om Inanna. Men det var väl fel av mig, vill bara försöka lista ut vilka som är goda resp. onda… Men hon har kanske fel om dig, du kanske inte är bybo? Hon är varulv som ville skydda sig själv genom att visa att Inanna är demon (man får ju ändå en ny ulvkompis) och få byborna på sin sida. Och du är också varulv eftersom hon nu säger att du är bybo! 

Got it! Eller kanske inte… ;P Jag rör bara till det för mig (och antagligen alla andra), bäst att jag kryper till kojs och inte delar med mig av mina knepiga teorier. Jag vill inte direkt peka ut någon utan bevis.

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Knappt tre timmar till deadlie och ingen har röstat än!?

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Jag vill verkligen inte peka ut någon oskyldig. Men jag tror det var blodstänk på den ljuslila tröja som tillhörde Tindrar. Därför får hon min röst ikväll, snälla - må nu detta vara en varulv!

Mvh Felicia

Abico
0

#51 - Det skulle ju mycket väl kunna vara så att hon bara spelar med i den roll som hon "fått" av övriga bybor. Och det vore helt klart ett smart drag att peka ut sin demon vän för att få sitt eget namn rent, hon förlorar ju heller inget på det då demonen genast ersätts av en ny ulv. Och visst skulle jag då kunna vara henne ulv kompis, men varför skulle jag då komma in och förstöra den bild som alla bybor byggt upp omkring henne som siaren? En tanke bara :P

Hanna 

Stormviskaren
0

eftersom att ja själv inte tycker att jag har något motiv så lägger jag min röst på flodhasten pga att ja inte sett till henne på ett bra tag, kanske gömmer sig?

Creation
0

#54 "Men varför skulle jag då komma in och förstöra den bild som alla bybor byggt upp omkring henne som siaren?"
Du skulle lika gärna kunna säga det där bara för att rentvå ditt namn, ifall jag nu skulle vara ulv och du likaså. Jag vet nog vad du är kapabel att göra för ditt eget skinn. Tungan ute
Och eftersom att jag vet att du är god antar jag att det inte spelar någon roll för dig om jag vore ulv eller siare? Du offrar mig ändå för att det finns den minsta chans att jag är ond… kanske dags att byta taktik?

Du vet, det här kan pågå i evigheters evighet: att jag rentvår mitt namn genom att säga att du rentvår ditt namn för att jag försöker att rentvå mitt.. eh? Förstår du poängen? xD
Hur vi än gör kommer detta att bli en gissningslek. Vem som helst kan vara ulv här och vi får bara ta och göra vårt bästa för att få fast dem.
Siare var och förblev jag efter demonandet, genom gott och ont. Jag hoppas att alla godhjärtade bybor här kan förstå det utan att jag behöver försöka övertala er.

Abico
0

#56 - "Siare var och förblev jag efter demonandet" Även siare kan vara varulvar efter demonens framfart ;P

Hanna 

Abico
0

Jag röstar på Tindrar, uppfattade också fläckarna på hennes tröja.

Hanna 

Creation
0

Kan väl inte göra annat än lägga min röst också? Blundar och pekar på tindrar iså fall. =/ Har man två vittnesmål om blod på tröjan måste det väl betyda något skulle man tycka Obestämd

Sandra-B
0

Byborna visste inte riktigt vad de skulle göra, ytterligare en av deras kära vänner hade blivit slaktad, var är egentligen dagens samhälle på väg tänkte de och ännu viktigare, vilka var skyldiga till dessa hemska mord?

Byborna pratade om händelsen hela dagen och trots att de kanske inte var eniga egentligen bestämde de sig för att hålla en enad front utåt och därför tog byns ledare snabbt fram sitt gevär, riktade det mot Tindrar och frågade om hon hade några sista ord.
-Jag är helt oskyldig till alla dessa anklagelser sa hon men det brydde sig byns ledare inte om utan tryckte av och Tindrar dog samtidigt som kulan borrade sig in i hennes hjärna.

Ingenting hände, hade det inte varit för att man såg det lilla märket i pannan där kulan gått in skulle man kunna trott att Tindrar låg och sov.
Byborna hade dödat en av sina egna, hade de varit uppmärksamma hade de kunnat se hur glada och lättade några av byns invånare var.

Tindrar var en vanlig, god bybo.

Vi väntar på att varulvarna ska utse sitt offer, ängeln ska välja att beskydda någon, siaren ska sia, samt att trollkarlen ska förtrolla någon (och vem denne måste rösta på) allting sker dolt, det vill säga privat till LL.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

Ok, nu blir man rejält arg på sig själv. -.-'

Förlåt så mycket, tindrar! :'( R.I.P.

FeliciaS
0

Förlåt Tindrar, jag var så osäker och kände verkligen på mig att det var fel samtidigt som lite hopp fanns inom mig. Men vi har en bybo mindre att misstro som varulv. Vi ska hämnas dig och se till att varulvarna blir utan mat inatt! Sedan kommer vi upp de på spåren och lynchar en!

*Stänger in mig i stugan och deppar över mitt bidrag till Tindrars död. Bestämmer mig sedan för att gå ner till torget och köpa en bunt blommor, innan mörkret börjar ta sig mystiska skepnad denna natt.*

Mvh Felicia

Tindrar
0

Tack!:)xD

Creation
0

Bara hälften av alla som är med (typ) har skrivit något i tråden. Obestämd Hur blir det med andra hälften?

Sandra-B
0

Byborna blev räddare och räddare för var dag (eller rättare sagt för var natt) som går, risken att råka ut för varulvarnas hemska tänder ökar eterhand som andra bybor faller offer för deras käftar och efter lynchningarna, snart finns inga bybor kvar.
Den här natten snöade det väldigt och därför hade byborna samlats hemma hos sin ledare i bystugan, ingen vågade vara ensam denna natt.
Magen hos varulvarna kurrade men inga av byborna uppmärksammade det och strax innan solens första strålar skulle träffa byn bröt sällskapet upp och var och en gick hem till sig, de resonerade som så att natten var över och varulvarna hade inte synts till, kanske hade de gett upp och lämnat byn ifred?
En bybo bestämde sig för att gå ner till sjön för att ta ett morgondopp och det såg en av ulvarna från sitt fönster och sprang ifatt den inte ont anade bybon och tillsammans gick de ner mot sjön.
När bybon höll på att ta av sig sina kläder för att hoppa i sjön förvandlades den andra bybon till varulv och med ett vrål hoppade varulven på bybon som inte hann ana något innan hennes huvud var separerad från resten av kroppen och strax därpå var köttet på resten av kroppen uppätet.
Ulven smög sig ljudlöst tillbaka till byn och gick in i sin stuga och en stund senare gick de flesta bybor ner till sjön för att bada och hittade då resterna av sin vän monlights som fallit offer för ulvarna under natt tre och då blivit ulvarnas tredje offer.

Moonlights var en vanlig bybo

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Åh nej! Dem hemska varulvarna har tagit moonlights! Vem ska vi straffa för det?

• FeliciaS - bybo/varulv? Varför rösta vilt omkring sig på lynchningen?
  • Creation- siare/varulv?
  • Abico  - bybo/varulv?
  • stormviskaren  
  • Flodhasten
  • CamillaS
  • Marsv1n- bybo

Om creation är siare är abico bybo, och FeliciaS en varulv eller en misstänksam bybo. Om creation är en varulv är abico också det och feliciaS en vanlig bybo.

FeliciaS
0

Nej, inte lyckades ängeln skydda rätt bybo inatt igen… *snyft*
Vila i frid Moonlights, vid denna lynchen ska vi lyckas få fast en varulv! Jag lovar dig! Snälla siare… Berätta för oss om du har fått någon tur med din spåkula, och led oss på rätt väg.

#66 Om du tänker på våra tre neutrala roller kanske du förstår varför jag röstar som jag gör ;P Du däremot har inte ens röstat nu senast… Jag tycker du verkar rätt kall. Kanske inte vågar skriva mer för att bli avslöjad?

Mvh Felicia

Abico
0

Jag röstar på Marsv1n inatt.

Hanna 

Sandra-B
0

Tyvärr kan jag inte byta ut någon än eftersom ingn har anmält sitt intresse att överta en roll.

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Jag röstar också på Marsv1n. Jag tycker att hon verkar misstänkt med sin frånvaro och känslokalla sätt.

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

Jag röstar på Creation, hon verkar skumm.

Sandra-B
0

jejjas har nu ersatt CamillaS i leken.

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

jag har återupstå från det döda Skrattande

Jag följer strömen å röstar på  Marsv1n måtte det bara inte vara fel

Creation
0

Eftersom jag inte funnit ulvarna än kan jag inte göra annat än hålla med de övriga och rösta på marsv1n.

Sandra-B
0

Byborna visste inte riktigt vad de skulle tro om sina så kallade vänner nu när ungefär en tredjedel av byborna blivit uppätna. Vilka kan de lita på? Är grannen verkligen så god som hon vill ge skev av att vara? Frågorna är många men svaren är få.
Byborna bestämde sig iaf för att ge den varulvsmisstänkte en snabb död, de ville ha det överstökat så fort som möjligt, förhoppningsvis skulle de välja rätt denna gång.

Den här morgonen satt byn, eller det som var kvar av den, samlad nere på stranden.
Det var en fin dag och byborna hade det trevligt. Rätt vad det var började några av byborna prata om varulvarna och de kom snart överens om att Marsv1n måste vara ond och därför bestämde de att snabbt lyncha henne. Hon protesterade till anklagelserna, men förgäves. Byborna drog ner henne till sjön och gick ut en bit i vattnet och tryckte ner hennes huvud under vattenytan. Hon kämpade verkligen på, slog, rev, sparkade men helt förgäves. Efter någon minut var allt stilla men de höll ändå kvar henne under vattenytan några minuter till, bara för att vara helt säkra.
När de äntligen släppte kroppen flöt den upp till ytan, alla stod spända och väntade på att den skulle förvandlas till en varulvskropp.

Men förgäves. Hur länge de än stod och väntade hände ingenting och byborna blev tvungna att inse att de hade dödat en helt oskyldig bybo.
-Vi skulle ha lyssnat på henne, sa någon.
Dagen som hade varit fin fram tills nu blev plötsligt mycket dyster. Solen sken fortfarande, men med ett förebrående ljus. Nästa gång, om det blir en nästa gång, skulle de tänka extra noga och verkligen vara säkra på sin sak. Eller?

Stackars Marv1n var en oskyldig bybo.

**SMF 237 Sweet Dream's 

marsv1n
0

Stackars mig :( Men i en värld av varulvar är det svårt att lita på någon.

Sandra-B
0

Det finns fortfarande en ledig roll, vill du ta över den så säg till!

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

sitter i min stuga i godn roå målar en kruka

FeliciaS
0

Nej, var inte Marsv1n varulv!

*Helt förvirrad och chockad cyklar jag hem från kyrkogården, efter att ha lagt varsin stor julprydnad på samtliga gravar tillhörande våra kära bybor som gått så hemska öden till mötes. Inom mig finns en krypande känsla av förvåning - hur har vi inte lyckats få fast de skyldiga än? När jag kommer in i stugan stänger jag dörren om mig och låser, innan jag sätter på tv:n och ställer mig för att stryka mina nyinköpta julgardiner. Tankarna kretsar omkring i huvuet på mig och jag oroar mig starkt inför nattens oroliga mörker…*

Mvh Felicia

Creation
0

Varför missar vi alltid? :(
R.I.P. Marsv1n!

Bybor bara åker en efter en… hur många är kvar i byn numer?

FeliciaS
0

• FeliciaS
  • Creation
  • Abico
  • stormviskaren
  • Flodhasten
  • jejjas (har ersatt CamillaS dag 3)

Vi är alltså 6 st kvar i leken… (tror jag fått med/bort alla uteslutna) Hälften är onda och hälften goda (?). Flodhasten är dock väldigt oaktiv ;P

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Marv1n har nu ersatt Flodhasten.

Välkommen tillbakaFlört

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0
  • FeliciaS
  • Creation
  • Abico
  • stormviskaren
  • Marsv1n (ersättare för Flodhasten)
  • jejjas (ersättare för CamillaS)

Mvh Felicia

Sandra-B
0

Natten sänker sig långsamt över byn och de tre varulvarna är mycket försiktiga under nattens jakt, det krävs inte mycket av dem nu för att vinna!

I ögonvrån skymtar de en skugga, en person som inte verkar det minsta rädd för att vara ute ensam, mycket konstigt tycker ulvarna men tänker inte mer på det utan börjar stället följa eter bybon.

Just som de passerar skogen går månen i moln och det blir kolsvart, då passar ulvarna på och slänger sig över bybon.

I samma stund som deras käftar ska till att sluta sig om bybon kommer ett strålande ljussken ner från himmeln, det strålar klarare än något annat och deras käftar lyckas inte sluta sig om bybon.

Bybon säger inte så mycket utan tittar varulvarna i ögonen innan hon småleende går hem till sin stuga igen.

jejjas blev attackerad av varulvarna inatt men hade änglaskydd!

**SMF 237 Sweet Dream's 

[jejjas]
0

Tack ängen detta kunde ha slutat illa. hm vilka kan nu vara uvar som vill ha mig till midag?

FeliciaS
0

Åh, vilken tur vi har! Tack ängeln - du räddade oss! :)

Jejjas, du minns såg inte en skymt av vilka varulvarna kan ha varit?

Mvh Felicia

[jejjas]
0

nej såg inget alls har inte den blekaste vem det kan vara Rynkar på näsan

men för att rösta så tycker jag att Abico har läst dom flästa av hennes inlägg och ende av dom hon röstat på är oskyldiga bybor så Abico får min röst men kan så väll ha fel

FeliciaS
0

Jag tycker Jejjas idé verkar vettig och röstar också på Abico. Hoppas verkligen hon är varulv nu! :)

Mvh Felicia

Sandra-B
0

På grund av misstag från mig så flyttas deadline fram till imorgon vid midnatt ist!

**SMF 237 Sweet Dream's 

FeliciaS
0

Det irriterar mig lite att i princip alla är så oaktiva i leken…

Mvh Felicia

[jejjas]
0

ja det är faktist litte tråkigt Rynkar på näsan

Stormviskaren
0

hmm, ja detta 'är jobbigt men kanske är jejjas varulv och ängel?

FeliciaS
0

#93 Hrm, ja… Det klart. Jag känner mig så ovetande, bara jag slipper fatta fel beslut själv så är lättnaden lite ynka större. Ingen omgång som denna har varit så svår att veta vilka roller som deltagarna har. Kanske beror det på de neutrala rollerna, vad vet jag. Men det är också skoj när man inte kan lista ut så lätt, även om det är lite irriterande att inte säkert kunna veta att de goda segrar.

Mvh Felicia

Stormviskaren
0
  • FeliciaS  ulv?
  • Creation  ulv?
  • Abico ulv?
  • stormviskaren bybo
  • Marsv1n (ersättare för Flodhasten) ulv?
  • jejjas (ersättare för CamillaS) ulv och ängel?

så som man känner just nu, kan man ju inte lita på någon.

FeliciaS
0

#95 Hrm… Det är möjligt. Men, det är väl tre ulvar - inte är det fyra i alla fall ;P Jag tror inte Jejjas är ulv, hon blev ju nästan uppäten av ulvarna. Hur skulle den attacken kunnat fixas i så fall? Creation, Abico och Marsv1n skulle däremot kunna vara ulvar, det vet jag inte mycket om.

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

jo jag vet att de bara e 3 ulvar men ja har ju inget som tyder på att någon är oskyldig direkt. joooobbigt!!

Sandra-B
0

Bybon som var bortrest över helgen kom tillbaka och i utkanten av byn haffade byns invånare henne och drog med henne till torget för de misstänkte starkt att hon var en varulv!
Den stackars bybon protesterade förtvivlat men det var lönlöst, invånarna hade bestämt sig.

De ledde henne fram till till snaran och la den om hennes hals och hon kunde inget annat göra än att invänta döden.

Nacken bröts och bybon var död. Invånarna stod och hoppades att kroppen skulle förvandlas till en ulv, åtminstone minoriteten av byn men ingenting hände.
Iom att stackars Abico, som för övrigt var byns ende trollkarl, dog, dog även hela byn för nu var ulvarna flest!

FeliciaS var varulv samt en ond borgmästare
Stormviskaren var även hon varulv
Creation var siaren som blev förvandlad till varulv av den stygga demonen Inanna
Abico var trollkarl
jejjas tog över rollerna som ängel och spion
Marv!n var en totalt oskyldig bybo

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

Haha, jag är ganska bra på att manipulera antar jag. ;p Blev betrodd för att vara siare trots allt. Jippie!

Förlåt för att jag var oaktiv i spelet idag & igår. Igår tänkte jag att jag kunde skriva inlägg idag istället om mina funderingar osv. :p Men idag glömde jag det.

Håller med om att det blivit väldigt oaktivt nu här emot slutet av året, förmodar att det har och göra med att det är ganska fullt upp just den här årstiden. :) Själv har jag till mycket sent på kvällarna hållt på med skolarbeten och annat, sista spurten innan betygen skulle sättas(vilket de gjorde igår). Nu kommer det att bli mycket julfixande, så jag tycker att vi borde skjuta på nästa omgång till efter julen istället. Det vore bäst. :) Nu när listan ändå är så liten som 5 personer kort, finns det väl heller inget annat alternativ ändå?

Stormviskaren
0

oj ja glömde rösta :O aja. dumma Hanna som tvingade mig att rösta på massa folk!

Abico
0

Här åker man bort en helg och kommer hem lynchad, korkade bybor -.-' Jag som verkligen försökte sätta er på rätt personer, jag fick ju er demon dödad genom att sätta Creation på henne. Nåja ;)

Hanna 

Creation
0

#101 Haha, ja det var ett riktigt turdrag av dig, Hanna. :P Om du inte hade trollat mig hade jag säkert kollat någon helt annan än inanna. ;)

Abico
0

#102 - Tur då eller? Näe. Skicklighet! Du anar inte vad jag kan åstadkomma med mitt trollspö ^^

Hanna 

FeliciaS
0

Haha, det här gick ju bra :D

Mvh Felicia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.