Saknar marsvin :(
Halihallå!
jag har blivit medlem här nu.
Har varit marsvinslös i ett halvår snart, för första gången på 15 år.
Men nu går jag i väntans tider! min mor har just satt ihop en hona och hane(bilden), så vi hoppas ungar. Går det vägen så ska jag få två st.
Om inte tycke uppstår där eller om det inte blir två av samma kön, finns det någon som planerar ungar här framöver?
Det är inte bara jag som saknar marsvinen, Bengt min tax är tokig i marsvin. Innan mina gam-marsvin dog passade han dom. När dom va lös vaktade han och tvättade. När folk kom på besök skulle han alltid visa dom :)
För några veckor sen fick jag för mej att kolla på filmklipp med marsvin på datorn, när bengt hörde ljuden av marsvin blev han få förvirrad. Gick runt datorn och letade, kollade på skärmen och vände på huvudet. de va så sött^^

Välkommen hit!
Jag tror att de flesta uppfödare har mer eller mindre kullar planerade alltid, därmed inte sagt att det alltid går någon hona med hane eller att det alltid finns honor som är dräktiga eller små ungar, men planerna finns där nog alltid:-)
Jag har till exempel en teddykull på gång, hoppas på ungar i januari, sen ska jag sätta min self black hona med hane under våren/försommaren och til sensommaren/hösten har jag ytterligare fler teddykullar planerade, dock inte så att de finns på min hemsida än.
//Sandra, Medarbetare på marsvin.ifokus
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Ojdå! jag som hört att det är så svårt att få tag på marsvin!
fast det kanske beror på var man bor.. jag kommer från örnsköldsvik och kommer flytta tillbaka dit till sommaren också.
Kanske finns mer uppfödare sönder ut?
kolla på blocket :) och omplaceringshem ^^
http://www.infoom.se/mysite/index.php?user=1210
Jag bor utanför Östersund och föder upp i liten skala. Mest lunkaryor. Har oxo en kompis som satte in annons idag på 2 honor på 4 mån som kommer från mig, jättetama och gosiga!
Hör av dig vid intresse!

Ja, det är nog inte så många uppfödare norröver, tyvärr.
Hihi, min farfar bor utanför Örnsköldsvik;-P
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Ahaa… fast det är ingen brådska. Ska ju först kolla om mammas marsvin fattar tycke om varandra :)
Skulle bara kolla om det är någon som har planer, kanske just satt ihop ett par eller så
http://www.infoom.se/mysite/index.php?user=1210
Mina kullar föds from idag och till mitten av januari, de 2 som är dräktiga nu! Kolla min adress ovan om du vill se dem sen!
Eller pma mig!
Ja det låter ju intressant. hör av mej om det inte blir nåt hos mor :)
Jag får förhoppningsvis också bebbar, i februari. Nonself golden roan väntas :) Fast då bor jag neråt, runt Borås/ Göteborg. Transport går ju alltid att ordna iof.
Hanna