Sära på dom ?
Jag skrev en sån här tråd tidigare men kan inte hitta den. My och Nezza jagar bort Saga .. Hon får inte ens äta hö .. vad ska jag göra ? ska jag sära på dem ?
elin
Putt
Asså, beror på, är dom helt hemska mot henne hela tiden och bara är på och jagar så fort hon kommer nära dom så tycker jag de. Jobbigt för henne ju att tvingas vara beredd på att fly hela tiden :(
#2 mm jag håller med! Det är som att dom mobbar min lilla tös :( Dom två får liksom ligga i höt och äta men hon får inte ens va i närheten :/..
Hon får ligga ensam längst bort i buren :(

Skaffa en ny kompis till henne och en ny bur. Så kan hon också sitta och mumsa på hö med en ny kompis. 

Sådan här psykning är nästan värre än regelrätta slagsmål.
Har det pågått hela tiden sen du satte ihop dom så lär det nog fortgå.
Två förslag har jag:
1.Jag hade delat på dom och skaffat en kompis till Saga.
2. En annan lösning är förvisso att om du har möjlighet att dela av buren så att Saga kan ha en fri zoon så kan dom kanske träffas på frigång "golvrastning" där funkar det kanske utan mobbning? och med tiden kanske dom kan fungera tillsammans i buren.
Marsvin 4-ever
.
#5 jag har faktist en bur som bara står och skräåar på vinden ^^ .. #6Det har pågått nästan sen hon flytta hit bara att det inte var sååå jobbigt då. .. Jag har en bokhyllebur som jag kan sätta en bräda mellan då kan ju hon bo på andra sidan ^^
skräpar ska de stå :P
Ska jag sära på dom nu då och se ifall det funkar eller ?
Jag tyckler det, du kanske kan ha burarna brevid varandra?
Vet ej om jag ska ta den andra buren eller bara sätta en planka mellan bokhylleburen som dom bor i nu
ja, lättast är ju att sätta in en planka ;)
precis ^^
Sen kanske du kan bygge en avdelning med galler under jul lovet så hon fortfarande kan se och prata med dom andra tjejerna? ;)
Mm jag har bestämt att jag ska pröva en dag till iaf så får jag se annars får jag väll sära på dom
Jag tycker bara så synd om saga för ifall jag måste sära på dom vet inte jag ifall jag kan skaffa ett till svin

Jag hade nog först provat med att dela av buren. Ta en planka så länge om du inte har något passande galler?
Bäst är nog sen med tiden ett galler så att dom ändå har kontakt med varandra. Förhoppningsvis kanske det med tiden kan lösa sig med att dom kan bli vänner.
Sen skulle jag vilja höra med er erfarna läsare av denna tråd vad ni anser om min teori, att man eventuellt provar att skifta en tid så man låter med jämna mellanrum Saga gå med dom andra en och en i buren? Dom kanske inte mobbar så hårt om dom är en och en?
Marsvin 4-ever
.
åh gud vilken ångest jag har nu :-(.. Dom e på henne hela tiden! hon får inte vara i närheten utav dom utan dom jagar in henne i huset
#17 Ja det kan absolut fungera. Bara för att nått marsvin inte gillar sin/sina burkamrater helt plötsligt eller i början betyder inte att dom för alltid kommer att ogilla dom eller ogillar alla andra marsvin. Vissa marsvin kan faktiskt ibland behöva komma ifrån varandra ett litet tag för att sedan utan problem kunna fungera ihop senare.
Däremot ska man inte sära på marsvin, speciellt inte hanar, som går bra ihop utan anledning för att sedan tro att dom ska kunna gå ihop igen.
Endel marsvin kan faktiskt tycka att små ungar/ungdjur är jobbiga. Och då kan man ha ett galler i mellan eller nått (förutsatt att buren är tillräckligt stor) så att dom har sällskap av varandra men har sin egen bur. För att då och då se om dom kommer överens bättre.
min ''bur'' är 171x60
Nu har dom legat tillsammans ett tag-