Låna ut en hane?
Jag skulle vilja ta en kull men kan/vill ej utöka flocken permanent ännu. Finns det möjligheter att låna en hane för pet avel?
Var bor du?
vad är ditt mål med kullen ?

#5 En mycket onödig kommentar.
Marsvin 4-ever
.
#6 är den väll inte ? isånna fall onödig på vilket sätt ? Den var varken elak eller så. Jag sa bara det jag tror.
#7 Håller med tantnett, den var onödig. Likaså min, men nummer 3 skrev att två hanar fanns och du svarade att ingen skulle låna ut en hane… bla bla.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#8 vem har skrivit att två hanar fanns ? *kolla igenom tråden* jag ser ingen… men min dator är ganska konstig just nu jag får stänga av och på då och se ..
Jo nu står det det .. Ojj pinsamt
förlåt 
Kan nån Medarbetare ta bort mitt inlägg nr #5 ? *skämms*
Mitt mål e sund pet avel friska djur. Jag bor i sthlm.
Jag har en hona på 6månader och dom ska väll få sin första kull innan 1års ålder. Annars är det inge smart att avla på dom efter den åldern.
Ni får gärna rätta mig om jag har fel. Man är väll nybörjare alltid i början,men vill lära mig allt
#12 Okk det stämmer. Tänk på oxå att när honan e dräktig så måste hon få i sig mycket mer mat och mer c-vitamin, Hon behöver ha det lungt. vad är det för raser du hade tänkt föda upp ?
jag gillar nonself marsvin… och virvel… sen gillar jag även de långhåriga, Ja det e så svårt då jag e rätt ny på detta.
Men man hittar nog det som passar mig så småningom
Jag ger dom em massa grönt nu och nångång i veckan får dom c vitamin insprutat i munnen. Dom dricker dåligt med vatten så c vitamin där i känns som bortkastade pengar
#14 ok, Men om du ger dom se vitaminsrika grönsaker såsom vitkål och persilja så behöver dom inget insprutat i munnen :).
#15 ok bra att veta… Fick föresten en bur med massa saker från nån som förlorat sina grisar och den innehöll c-vitamin tabletter tuggisar e det ngt bra?
Sen har jag för mig att man inte ska ge dom så mkt godis såsom dropps, krokettter eller hur?
#16 , Hmm du kan ju ge dom det och se ifall dom tycker om det ^^ jag menar det e ju bättre det än att bara slänga dom :P. Nae godis är inte sååå bra då det inehåller mycket fett. Jag brukar ge mina godis endast på julafton / nyår / och så,
finns det nån som kan tänka sig låna ut hane? gärna i sthlms området

Jag har en hel drös med hanar ^^ Men har du någon bild på honan?
Jag kanske ska till stockholm framöver efter julafton… o sen ska jag även vara i södertälje i 4 veckor efter nyår.
#16 Det ända de behöver är vatten, fri tillgång på hö hela tiden (absolut inte i höhäck!), grönsaker morgon och kväll (broccoli, grön- och vitkål, gul paprika, persilja, morötter, palsternacka, persiljerot, rotselleri, bladselleri m.m - se artikeln "Handla rätt till marsvinen") samt något kraftfoder (ex. havre och kornkross). Marsvin som växer, är dräktiga/digivande samt svåra att hålla i vikt kan få viss pellets, Lottie eller Oxbow etc. Inte sådan i lösvikt från djuraffärer. Även kligröt är bra.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
*putt*
putt