Tokrolig marsvinsmobbing :-)
Måste bara få berätta en tokrolig grej ang marsvin som mobbar sina burkamrater.
Min lilla Gloria verkar accepterad av sina två äldre tanter, men ibland bithscar Agnes sig och snor all mat först och Signe burkar ställa sig framför Gloria både när de vankas mat och när hon ligger i nått hörn och vilar så jag antar att de kan ses som "mobbing"
Till det roliga: När Anges eller Signe ligger under en hängkorg som finns i två hörn så brukar Gloria hoppa in i dem och göra massa popcornskutt därinne så man kan nog säga att hon ger igen fast på sitt eget busiga barnsliga sätt.
Och ibland när hon får någon godsak före de andra så kurar hon ihop sig som en igelkott och då hinner hon snaska i sig ganska mycket innan tanterna hittar var hon har godsaken för dem ser den inte och måste lukta sig till den för vad är egentligen fram och bak… *skrattar*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Haha ^^ Gloria verkar vara en smart en ;)
När lilla Tilda kom hit och sattes med mini-lunkan så var hon otroligt taskig och lät inte Irma äta eller röra sig från sitt hörn det minsta.
Så Tilda sattes med bitchiga Greta och dom tog genast ut varandra fullständigt *s* Tilda var väldigt på i början men när hon insåg att Greta nog ändå var något större (typ. ett år ;) och kunde ge igen rätt bra så började hon skrika allt vad hon kunde så att matte kom och räddade henne, effektivt - ohja.
Hanna
Gapskrattar! fy fabian va marsvin kan vara roliga, och underskattade är jag helt säker på.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#2 - Haha, ja ;) Vad är tv när man har fyra burar fulla med marsvin?
Mina småpojkar har kommit på att om man ställer sig på varandra så kommer man snabbare upp till matte som håller i maten, problemet är att båda två vill vara överst - så det blir mest en stor lurvig hög ;D
Hanna
Haha, javisst är marsvin roliga :) Alla (nästan) adjektiv i världen skulle nog passa på dessa små knepiga varelser ;P
Och nog är de underskattade! Tror faktiskt jag startade en tråd om det för ett tag sedan… ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus