Agnes päls är blå kring nosen
*Orolig* När jag steg upp för ett tag sedan och skulle ge tjejerna sina gurksnuttar med potatismjöl på så såg jag att Agnes är BLÅ på nosen,i pälsen alltså ja de är sant!
Igårkväll hade min man henne i famnen och då var hon inte blå, sen har hon varit i sin bur hela natten och där finns inget som kan färga av sig. Jag har frågat min man och dotter om de rört henne imorse men jag har inte fått svar än.
Jag undrar om det kan vara nån "kemisk" reaktion på gurkan och potatismjölet, men det låter skumt…
Vad kan det annars vara? Nån sjukdom, om jag var orolig igår för att hon (eller vem de nu är) bajsar löst så kan ni ju tänka er hur Chockad jag blev när jag såg nosen idag…
*Flytta gärna tråden om den är under fel rubrik*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Det ser ju ut till att sitta i pälsen. Nosspegeln har ju normalfärg.
Prova att tvätta av det med grön såpa så ser du om det är "fast".
Marsvin 4-ever
.
Nämen agnes då ^^, Min My här hemma har oxå varit blå precos där men jag lät det vara och det gick bort efter nåra dagar

Nu har jag "lekt" lite detektiv en stund. 
Du har visst det något blått i din bur. 
Kolla din hängmatta. 
Marsvin 4-ever
.
#3 haha vad smart :D tyg som ej tvättats innan användning färgar ju av sig :D
#3 Tänkte också på det, så jag tog bort imorse och satte dit en julröd. Blir hon nu Rudolf istället så vet jag helt säkert vem "boven" är. :-)
#4 Alla tyger tvättas innan de används till marsvinen just för att det finns så många medel som inte är nyttiga varken för människor eller djur. :-)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
jaha ok ^^

Jo men vissa färger kan ju även efterfälla och det ser ju ut att överenstämma med den blåa kulören.
Har du tvättat nosen?
Marsvin 4-ever
.
#7 Nej jag har inte tvättat nosen men ska t a en våtservett och försöka…
Jag undrar hur fasen hon har lyckats gnida nosen mot hängmattan så hon blev så där blå….
#8 nån låg i hängmattan och hon puttade på denna underifrån och puff så blev det en blå nos och förhoppningsvis enligt hennes förhoppningar en tom hängmatta! ;)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
hi hi ser lite kul ut med blå nos ;)
Prova att tvätta den och se om det går bort iaf. :)
Det har blivit lite svagare färg´av sig själv nu så jag antar att de inte va någe farligt
Det sitter bara i pälsen, kan jag lova. Det är inget farligt utan måste ha varit tyget som färgat av sig. Min ena lillgris mage var helt grön efter att hon sprungit omkring i inhägnaden, jag undrade hur det kom sig och kom på att underlaget (vaxduken) är grön. Och visst färgar inte en vaxduk av sig om man bara blöter den? Precis.
Marsvin kan vara lite svårförstådda, och vem har sagt att allt har en naturlig förklaring - inte gällande marsvin i alla fall. För dem är inget omöjligt ;P haha
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#12 tack för dina lugnande ord *hihi* Svårfärstådda och underförstådda… Men ack så HÄRLIGA! (och ja det "skriker" jag gärna ut)
Åh, hon ser ju ut som jag efter att ha käkat blåbär! Bra att vi fick lite upplysning om vad det var ^^
Helena