Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 610 ggr
[Lynx76]
0

Vad är Bella för ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån som kan säga vad Bella är av för ras? Tjejen jag köpte henne av hade ingen aning.

Olofsberg
0

Jag gissar på Lakeland. Om hon är en Lakeland ska hon ha sträv päls som ligger ner.

[Lynx76]
0

pälsen känns inte så sträv men det kanske den blir sen? Den är tjock och nästan lite lockig.

Stormviskaren
0

blandras skulle jag mer tro på, hur gammal är hon?

[Lynx76]
0

född 24e oktober

Olofsberg
0

Om hon inte är lakeland är hon någ bland ras som stormviskaren sa, men mallen vilka raser? Tungan ute

Abico
0

Jag tycker att hon ser semilånghårig ut (så att hon kommer få lite halvlång päls), något långhårigt djur finns nog bakåt skulle jag tro.

Hanna 

MikaTela
0

#1 För att vara lakeland bör hon ha skinny nånstans i sin närmaste stam alltså borde ju förra ägaren veta om att hon är det!

Jag skulle tro hon är en blandras med något. Jag själv känner att har man ett renrasigt djur så vet man om det!

Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se

Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!

Blogg: http://mikatela.blogspot.com

[Lynx76]
0

Det kanske man vet om man har lite mer erfarenhet, även vi nya måste väl få ställa frågor eller? Tänkte att hon nog är blandras men tänkte höra ändå eftersom förra ägaren inte visste. Ingen anledning att vara spydig tkr jag.

MikaTela
0

#8 Öh… ursäkta att mitt inlägg uppfattades spydigt, absolut inte min mening! Även jag har varit ny på marsvin och förstår att man frågar och undrar.

Om du kollar en gång till så svarade jag första personen ang hon trodde hon var lakeland, detta pga lakeland inte är så vanlig ras som bara råkar dyka upp utan det krävs att det är skinny bakom.

Det med renrasig… äsch varför sitter jag här och förklarar mig när jag svarade i ren välmening och blev anklagad att vara spydig, och har gaddarna ut mot mig!

Nej fy, vet inte om jag orkar hänga kvar här på iFokus med allt jävla konfliktsökande. Alla vänder allt så att det blir ett bråk, just för att kunna anklaga den att vara dum! Och jag har lagt ner tid på det här forumet och allt! Tur det finns några få ögonstenar iaf!

[Lynx76]
0

Trots att jag är ny här har jag redan märkt att ganska många är just spydiga mot de som inte vet så mkt och kanske ställer "dumma" frågor. Jag var väl lite för snabb att döma där. Ber om ursäkt.

MikaTela
0

#10 Det stämmer att vi har såna här tyvärr och jag tycker lika illa om dom (eller snarare deras attityd) som nybörjarna gör!

Jag själv hade kunnat vara en av dom som dom hoppade på för allt möjligt då jag bara haft marsvin 1 år och redan har uppfödning, dock så utgår ju alla ifrån olika håll, det får man aldrig glömma. Och ingen gillar att få negativ kritik, det är bättre man går in med en glad attityd och tipsar om det rätta! :) Finns ingen anledning att vara elak mot någon!