Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 644 ggr
molntuss
0

Köpa marsvin under 18 år?

precis som rubriken: får man köpa marsvin om man är under 18 år? I typ zoofackhandeln?

Rafflan
0

Ja XD

molntuss
0

Utan att en förälder följer med?

Rafflan
0

Jepp :)

Iaf på alla djuraffärer där jag vart ;D

Emelie-E
0

Om jag inte minns helt fel. Så var det en djuraffär i kungälv som inte sålde djur till de under 18. Jag har för mig att jag var tvungen att visa leg när jag skulle köpa mina möss..
Just för att de inte ville att barn och ungdomar skulle komma hem med djur som föräldrarna inte visste om. De hade tydligen fått en del klagomål på sånt.

Sandra-B
0

3 § Underårig äge själv råda över vad han genom eget arbete förvärvat efter det han fyllt sexton år.

6 § Har underårig utan erforderligt samtycke ingått avtal, äge den, med vilken avtalet slöts, frånträda avtalet, så länge det ej blivit godkänt eller behörigen fullgjort. Visste han att avtalet slöts med underårig, må han dock ej, med mindre han hade anledning antaga att den underårige ägde behörighet att sluta avtalet, frånträda detta under den tid som vid dess ingående må hava blivit bestämd för godkännande eller eljest skäligen kunde beräknas åtgå därför. Ej må den, hos vilken underårig tagit tjänst eller annat arbete, frånträda avtalet härom, så länge detta fullgöres av den underårige.

Föräldrabalken 1949:381

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!