Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 600 ggr
Rafflan
0

Intresse koll på ridgeback?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar planerna på allvarFlört

Løvetannen`s Believe it or not
golden agouit/golden/whit
e: Løvetannen`s Belico
u: Marshas Elin
(har ridgeback, rex och alpaca bakåt)

**
Sammy the lucky one**
lemon agouit/whit
e: okänd
u: okänd
(har ridgeback och långhårigt bakåt)

Dom kan få ridgeback, rex, alpaca & blandras.

Skulle vilja veta om någon vill skriva upp sig på en intresse lista efter dessa 2 snyggingar?

Ungarna kommer kosta mellan 50-250:- beronde på hur bra dom blir enligt ras standraden.

OBS: Bara för man skriver upp sig på intresse listan måste man inte köpa en unge ;)

Bor i Kungsör med transport möjlighet till Eskilstuna, Köping, Arboga & Örebro ;)

ElinLi
0

Jag kan vara intresserad :)  vart bor du ifall man vill köpa nån ? :)

Rafflan
0

#1 Bor i Kungsör med transport möjlighet till Eskilstuna, Köping, Arboga & Örebro ;)

Är det en ridgeback du tänker på då eller? ;)

ElinLi
0

jaa ok ¨^^aa en men jag e inte säker på om jag vill ha .

Rafflan
0

#3 du har alltid rätt att tacka nej eller ta bort dig från listan när som helst ;)

Crazzysazza
0

jag är nog ev. iontresserad av en hona

Rafflan
0

#5 okey ;)

parsley
0

Tycker iofs att du kan ta mer än 50 kr för ett marsvin av "petkvalitet". Petkvalitet = i det här fallet en unge som fötts i en ridgeback kull utan att vara ridgeback.

Rafflan
0

#7 Det beroe helt på, ett virvel troll kommer ju bli billigare då man inte vill ha virvel på ridgeback så det är lite delad mening om man vill använda en sån i vidare ridgeback avel eller ej ;)

Men det är inte ens säkert att någon unge kommer kosta 50:- ;)

Creation
0

#8 Ja, men bara för att den inte kan användas i avel kan den väl kosta lite ändå? 50kr är ju nästan gratis. ^^' Tror aldrig att jag skulle sälja ett marsvin för mindre än 200kr. Men det är väl delad mening gällande det också ;P

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cavia
0

Enligt Svenska Marsvinsföreningens rekommendationer, bör man inte sälja ett marsvin för billigare än 150:-. Tycker det är bra, för då får alla djur lite bättre standard, oavsett om det är rasrent eller inte…

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Rafflan
0

#9 Som det står i #8 Inte ens säkert att någon kommer gå för 50 kr, alla kanske gör för 250 kr. Ingen som vet innan jag fått kullen. Det beror ju på en massa olika faktorer. I mitt fall är inte priset det viktiga utan ett seriöst och bra hem… alla marsvin är värda lika mycket <3

Binajis
0

Du vet redan att jag är intresserad :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Rafflan
0

jepp ;)