Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1404 ggr
Lottar8
0

Blod från nosen

Mitt ena marsvin hade blod från ena näsborren, bara ytterst lite, o det har inte kommit mer heller.Kan det vara någon sjukdom, eller är det bara som non har rivit sig? Har köpt nytt hö, o det är pinnar o kottar i detSkrikandes

Har försökt sortera ut dem, men kan ha missat en vass pinne kanske?

Vad tror ni, sjukdom med blod från nosen eller? Hon verkar precis som vanligt.

Abico
0

Det kan vara så att h*n rivit sig.
Men min Sune nös blod för ett bra tag sedan, han var lite förkyld och det hände några gånger att det kom blod. Fick då svaret att han förmodligen haft sönder något litet blodkärl i nosen när han nös och hade sig. Helt ofarligt.

Hanna 

marsvin2008
0

What? pinnar och kottar i höet… de va de konstigaste jag hört på länge.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Cuyi
0

Nej, det är låter konstigt. Aldrig hört. Var det en gran nära fältet?

Lottar8
0

Nej, jag vet inte var de har hittat detta skumma hö någonstans, köpte det i djuraffären!

Ska aldrig köpa där igen iaf!!

Vad skönt att vi inte behöver åka till vet, det var ju bara ca 1x1 mm blod vid ena näsborren.

Någon som har tips på var man köper fint bra hö?

[Liinda]
0

från granngården eller någon bonde :)

tantnett
0

Säger detsamma som #2 och #3Förvånad

Har aldrig under mitt liv "och det är rätt långt" funnit barr och kottar i varken hö eller halm.

Men märker att marsvinen ofta ratar hö köpt i affären, och det är förståeligt för det varken luktar eller ser fräscht ut.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Abico
0

Jag tycker att du ska gå tillbaka med höet till djuraffären och kräv pengarna tillbaka, hö ska inte innehålla kottar och barr.

Hanna 

Lottar8
0

#7 Ja, det har du rätt i, det ska jag nog göra! Man ska inte behöva sortera i höet innan man ger det….