Kan ett marsvin ha två flockar?
Hej hopp! 
Har en liten fråga….
Är det möjligt för ett marsvin att gå med två olika marsvin? Alltså, Låt oss säga… A och B går i en bur medans C går ensam, B går inte så gärna ihop med andra marsvin och jag vill inte låta C gå ensam. Kan därför A gå med C några timmar varje dag som sällskap? Eller är det stressande för dem?
Kan gärna förklara närmare och berätta varför jag frågar om någon är intresserad av att veta.
Ville inte skriva ett monsterlångt meddelande som ingen orkar läsa… 
Det bästa är väl att skaffa en kompis till C så att denne slipper gå själv. Det kan ju gå jättebra att ha dom ihop stundtals men risken är att B inte uppskattar att A luktar annat marsvin och då kan dom ryka ihop. I värsta fall kan det sluta med att du har B ensam ändå om denne inte går ihop med A längre.
Hanna
Tack för svaret men tyvärr finns det ingen möjlighet att skaffa ett nytt marsvin…
Har övervägt att omplacera Lillen (som är C) men eftersom han är ganska bitig av sig (milt sagt) skulle det nog vara mer eller mindre omöjligt… Har vid tidigare tillfälle haft Zack (A) och Lillen (C) ihop, när jag försöke tussa ihop dem till en enda flock, tyckte inte att Zeke (B) var speciellt arg emot Zack (A) då eftersom Lillen (C) inte är så mycket för dedär med rivirmarkering medans Zack (A) är det… Så Zeke (B) kände bara av Zacks (A) lukt som han är van vid… Vore det stressande att försöka i alla fall? 
Försöka går väl, det kan funka super :)
Hanna