Tips på inreda buren!
Jag har tittar runt här lite nu och inser att mina nyförskaffade grisar har nog en ganska tråkig bur. Så jag undrar vad upp skattar era? vad ska man satsa på? Hängmattor, är det någon som har mått på dom? Hur viga är marsvin, hUR högt upp ska man sätta en bräda som utkiks plats o så?

min bur består av ett hus med matskål och vattenflaska uppepå, jättesmart om man har trångt med utrymme, sedan har jag en tunnel, stenar som är byggda som en två-stegstrappa, med upppgång på båda sidor, oxå en stor tuss hö i ena hörnet, det uppskattar dom mest! :D
Du kan ju alltid köpa hängmatta på IKEA, en barnstols dyna, eller en stolsdyna på barnavdelningen, vet inte riktigt hur jag ska formulera det ^^
den är grön med gräs aktigt tyg, som marsvin inte brukar repa upp. bara en liten förvarning: mina är lite höjdrädda och drar hellre ner den på marken och myser, men det har funkat för andra så det är ju bara att prova!
en planka sätter jag upp så att marvinen kan vara både över och under, ca 15 cm upp och (minst) 2 decimeter i från sida till sida
Om man då har plankan 15 cm upp…behöver man någon sorts trappa eller kan marsvinen hoppa upp själva?
Och ska hängmattan sitta i samma höjd som plankan eller behöver den sitta lägre ner?
#2 - Marsvinen hoppar utan problem 15 cm upp :)
Hanna
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
mina grisar älskar sina tunnlar, som är "NÖJE" en behållare i tyg typ från ikea, som jag klippt av botten på. dom säljs i trepack.
dom älskar även att ha en papperspåse i buren. brukar fylla den med hö o sen är dom supernöjda =D