Mamma ger inte med sig!
Jag är sur på mamma just nu, hon ger inte med sig! Jag vill köpa en 120bur, men mamma tycker det blir för jobbigt. Brukar inte tjat, eller be om något men nu vill jag det! Får väl samla ihop för egna pengar då.. eller ska jag fortsätta tjata och argumentera varför vi borde ha en större bur? (Just nu har vi 100x50)
Tja det beror väl på hur många marsvin du har kan jag tänka och hur stora dem är måsta du nog också ta med i beräkningen. Jag tycker den du har nu räcker till 2 vuxna marsvin.
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Varför tycker hon att det blir för jobbigt för? ;P
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#1 Har bara ett marsvin just nu, men ska såklart ha ett till. Jag tycker också att det räcker men vill att dom ska ha stor yta att röra på sig :) Sen skriver alla att dom rekommenderar en 120 bur..
#2 Jag vet inte :P Tror hon menar städningen, men den sköter jag hand om så.. hm. jag vet inte >'<
Om hon menar städningen så kan du berätta att ju större bur, desto mer sällan behöver man städa. :)
#4 Haha, jag är nog lite knäpp, har inte tänk på det :P Ska säga det , absolut! Tack (:
#5 eller så om du har möjlgihet tar du dina egna pengar, köper en 120 bur och tar hem den, vad ska hon göra då liksom?
(precis så ska jag göra med min 120 bur jag ska köpa ^^,)
Tala om för din mamma att ni också kan sälja nuvarande buren sen, på så sätt får ni ju igen lite för kostnaden av den större och det blir inte lika dyrt.
Vad gör 20 cm på längden och 10 cm på bredden för skillnad för henne? ;P
Lägg ut den gamla buren på annons så får du igen pengar. Bäst är väl att hitta en 120-bur begagnad, då blir det inte lika dyrt :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus