Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1626 ggr
ElinLi
0

Hur ska jag få upp intresset ?

Mitt intresse för svinen samt alla andra djur har börjat gå ner rejält! Jag orkar liksom inte bry mig om dom… Visst de e jättekul och mysigt att kela med dom men sen e dom bara jobbiga .. Hur ska jag göra för att få upp mitt intresse igen ?

(hoppas ingen tycker illa om mig via den här tråden )

elin

Rafflan
0

hm, kanske börja ställa ut?

Abico
0

Ställa ut kan väl vara en idé?
Sen har du väl kanin också? Kaninhoppning?
Någon aktivitet som du gör med djuren kan absolut höja intresset :)

Hanna 

marsvin2008
0

hmm… kanske som de andra skriver, ställa ut? På vilket/vilka sätt är dem jobbiga?

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

ElinLi
0

Mjoo jag har funderat på att ställa ut vanessa iaf , för hon har ju stamtavla. #3 de e det jag ej vet , jag tycker bara att dom en anmält jobbiga ibland, :(

Abico
0

#4 - Petutställning kan du ju ställa i oavsett om dom har stamtavla eller inte :) Pet är dessutom roligare om man inte själv föder upp eller har kanondjur tycker jag ^^ I Ras kan man ju inte göra mycket år resultatet, ett dåligt rastypiskt djur är och förblir ju dåligt oavsett hur mycket du putsar på det. I Pet så får du ju resultat efter hur marsvinen sköts om :)

Hanna 

Fiona
0

Jag har också att samma problem förut men då gick jag med i SMF och började ställa i PET, vilket verkligen har gett mig intresset tillbaka, ett större intresse till och med.

Jag hade även samma problem med min kanin, men det fanns ingen hoppklubb här i närheten och hon har lite udda temperament så jag skulle inte kunna ställa henne i PET heller. Men då får man ändra tankesätt, det är jag som har valt att skaffa kanin och inte kaninen som har valt mig, vilket gör att jag har ansvar.

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

ElinLi
0

Oki, Vet ni hur man blir medlem i smf ? mamma har lovat att jag ska få bli det.

Denna kommentar har tagits bort.
Abico
0

#7 - Gå in på SMF's hemsida och se under bli medlem :)

Hanna 

ElinLi
0

okidoki^^

emelie92
0

Intresset för marsvin brukar alltid sjunka på vintern för mig, vet inte om det är så för andra? men börja ställa ut marsvinen på utställningar! :)

marsvin2008
0

Jag har också gått med i SMF :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

CamillaS
0

Kan bara hålla med dom andra, det är jätte kul att ställa ut, så börja med det! ^^

ElinLi
0

joo jag har funderat på det , men jag e så osäker .. mamma ska fixa så att jag får gå med men endå .. jag tror själcv oxå att mitt intresse skulle bli mkt bättre om jag fick ställa ut men vad ska jag göra sålänge ? jag känner mig elak .. jag försöker gosa så mkt som möjligt för dom är ju underbara när man gosar :)

CamillaS
0

#14 Det är bara att fråga om du undrar nåt inför utställningen. :)
Kan du inte typ börja träna med dom, lär dom tricks och sånna saker, t.ex stå på bakbenen, rulla en boll, komma när du ropar, snurra runt m.m :)

ElinLi
0

#15 hihi tack :) , joo jag hade tänkt se ifall det går att lära dom ngt kul :D

Fiona
0

Det finns nog en artikel här någonstans om olika trick man kan lära dom :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg