tycker ni det e okej ?
Jag har bestämt mig för att sätta marsvinen i en 120 buren istället för bokhyllan .. den tar för stor plats och är för opraktisk för oss .. Men tycker ni det e okej att dom får bo i en 120 ? jag menar de e ju inte så stor plats men jag ska spara ihop pengar till en 140 ( fyller år snart så då kan jag ju köpa en ) ,
elin
Hur många marsvin har du då som ska gå i 120 buren?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
3 :(
Jag tycker att det är okej, jag har 3 marsvin i 120 bur. Har två sånna burar med 3st i varje och det har gått bra hittills :)
Fast de brukar få komma ut och springa på golvet också men mina damer gillar det ej, de vill hellre vara i buren än springa runt på golvet :P
Fast har de bott i en stor bur så kanske de inte gillar att flytta tillbaka till en liten, det tyckte inte ett av mina förra marsvin när jag hade en hemmabyggd bur och sen fick de bo i en 120s plastbur man köper.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#3 oki hehe :P , mm men jag hoppas att det kommer funka och så ska jag så fort som möjligt köpa en större .
Det är ju förstås mycket bättre för dem att bo i en bokhyllebur, det går ju knappt att jämföra. Men har ni inte plats är det väl inte mycket mer att göra än låta marsvinen få flytta till gallerbur. Ni kan ju ha en byrå/bänk under buren så den kommer upp en bit från golvet och ha förvaring under. Då tar den inte så mycket plats :)
Visst är det okej att ha 3 marsvin i en 120*60 cm bur, men jag tycker det är lite på gränsen. Beror också på hur mycket marsvinen får vara utanför buren.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#5 jag har den ovanför kaninens bur :), mjoo det e mycket omt om plats just nu . jag ska försöka släppa ut dom minst varannan dag

Jag tycker att det är för litet. Visst kan det fungera som ett akut alternativ bara en kort tid, men är det en längre tid det handlar om, ja då tycker jag att du borde kunna låna utav någon och köpa dina marsvin en större bur.
Risken finns ju, när djur vistas på litet utrymme, att dom börjar bråka efter ett tag. Vet av egen erfarenhet då pojkvännen haft tre marsvin i en 120 bur, efter bara ett par timmar hade dom rykt ihop och skadat varandra ganska rejält. Blev djupa sår och dom blödde.
Bättre o ta det säkra före det osäkra och försöka fixa en större bur så snabbt som möjligt. Enligt min åsikt är det bara en nödlösning att ha tre djur i en 120 bur. Det kan bli för trångt för dom, och dom kan börja bråka.
jag känner tyvär ingen som har marsvin .. har haft dom där i nåra timmar nu och inget bårk hitils , dom verkar lyckligare ( jag låvar de värkar så ) . Dom står liksom på kanten å tittar ut ( dom kunde ju ej det i bokhylleburen ) och så sträcker man fram munnen och då får man pussar . ska somsakt så fort som möjligt köpa en större
Jag tycker det är okej med tre marsvin i en 120s bur. Det hade jag och de va inga problem. Men nu gör jag tvärtom och flyttar in marsvinen i varsin bokhyllebur istället. *hihi*
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"