Varför kurrar mitt marsvin?
Mitt marsvin vibruerar när jag har henne famnen.. hon vibruerar lite och sen slutar hon och så vibruera hon osv.. Ibland börjar hon själv o i bland börjar hon när jag kliar o klapar henne.. Ibland prtar hon lite samtidigt.. Varför vibruerar hon?
Jag utökade din rubrik så vi får ett tydligare forum med en väl fungerande sökfunktion. /Felicia, Medarbetare på Marsvin.ifokus
vad är vibruera?

Vibrera 
Hon kurrar kanske? Läs artikeln om marsvinsspråk, vetja. :)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#2 tack för rättningen.. =D
det gör hon antagligen för att hon e rädd , det finns olika sårters kurr , det ena grovare gör dom oftast när dom är rädda . Det andra som knappt hörs gör dom när dom e glada

Det ljudet är ett må bra ljud och har ingenting med rädsla att göra. Detta ljud kan dom framföra i olika ljudnivåer: lägre och högre.
Hon trivs när du klappar henne.
Hanarna använder även detta ljud när dom uppvaktar honorna.
Marsvin 4-ever
.

Eventuellt en rättelse från tidigare inlägg #6.
Jag utgick från att du menar att hon "brummar" ger ljud ifrån sig?
Eller menar du att vibrerandet är att hon skakar i kroppen? Isåfall är hon ju rädd.
Marsvin 4-ever
.
Hon vibrerar o små pratar
De kan kurra av olika anledningar… Antingen för att de vill visa dominans, eller för att de hör något högt/irriterande ljud, bl.a. Jag tror mer på det sistnämnda. Eller menar du att hon skakar? I så fall är hon rädd.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#9 skakar skulle jag väll inte säja att hon gör utan ger i från sig vibaratjoner i mellan åt..
#10 Okej, då kurrar hon. Jag tror hon gör det för att hon hör irriterande/höga ljud, kan det vara möjligt tro? ;)
Bor hon ensam?
Mvh Felicia
#11 Kan nog va att hon är narvös för när jag sta med henne i knät förut så slapnade hon av men så fort min kille kom in så blev hon lite stirig.. men hon har blivit lugnare sen i går..
Tillfäligt bor hon ensam
(tror väl jag att hon blir stirrig om hon känner av vad han tycker om marsvin)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#14 hehe.. kanske..
Nu har hon blivit mycke mer avslapnad =)

Mitt ena marsvin kuttrar ibland det andra inte lika ofta men jag tycker det verkar som dom myser och mår bra när dom gör så :)
#16 Det finns många olika kurr, kutter osv :) Marsvinsspråk är svårt, men på 8 år har man fått en hel del uppfattning om saker och ting som stämmer in på hur marsvinen beteer sig ^^,
Mvh Felicia