Bilder på fluffiga, håriga CH-teddy Hera
Igår var det dags igen för en liten fotostund. Hera var på strålande humör och hade definitivt bestämt sig för att göra tvärtemot vad matte ville. Men med någorlunda bra tålamod och x antal självmordsförsök resulterade det i några fina bilder i alla fall. Någonting som är högst ovanligt med henne -.-'
Halloweens Cherchez alltså, CH-teddy goag/go/wh. På bilden 5 månader gammal och med en päls som ligger som den vill - hon har inte virvlar eller så ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Å vilken söt liten pälsboll
Hehe kul att du äntligen fick bra kort på henne ^^
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Tack ^^,
Oh ja, det var på tiden… Hon bara springer iväg hela tiden och försöker dyka nerför sängkanten.
Mvh Felicia
Söta Hera ^^
Hanna
meh hon är väll ingen teddy ? jag trodde hon var en lunka elr alpaca :P
#7 CH-teddy är hon, det har jag ju skrivit. CH-teddy är som en långhårig Teddy kan man säga, något förenklat. Pälsen är/ska vara 6-8 cm, mjukare (men fortfarande sträv) och krusig.
Hera har dock hyffsat mjuk päls, men domaren på senaste utställningen sa att det var därför att pälsen har växt så snabbt på längden att strävheten inte har hunnit med. Men hon har hyffsat mycket krus fortfarande, även om det var betydligt mer när hon var bebis.
Mvh Felicia
okii
Definitivt inte lunka *ler* Men ack så söööt!
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
#10 Nepp. Lunkarya är ju ett långhår och på dem växer pälsen… På CH-teddy växer inte pälsen ständigt. De är inget långhår utan strävhår, inom Guide då ;)
En bild på henne som liten - 3 månader precis.
Mvh Felicia

Tycker mycket om hennes färger samt tecken, jättefina bilder. "mot alla odds"? fniss.
Som du ju vet så skall jag med tiden ha denna ras. jag kärade ju ner mig totalt i dom på Landskronautställningen.
Fast jag skall ju inte bedriva någon uppfödning.
Men några utställningsexemplar samt någon eller några? mindre lyckade exemplar "även dom skall ha ett kärleksfullt hem" är varmt välkommna till mig med tiden.
Men för tillfället får det räcka med 6 marsvin samt 1 kanin.
Och jag har inte bråttom! vill ju ha mina nuvarande älsklingar så många år som möjligt.
Marsvin 4-ever
.
#12 Tack ^^, Javisst, agoutis är så fina så. Det råkar faktiskt vara så att CH-teddys som är agoutis har bäst päls utställningsmässigt. Men Heras uppfödare gillar inte agoutis, så hon fick komma till mig istället och det blev jag som fick äga det lilla monstret ;P
Men förutom undantaget Hera ska CH-teddysar vara lugna och okomplicerade *s*
Jag vill ha flera CH-teddysar, är fullkomligt kär i rasen! Men några ungar på henne vågar jag inte ta, även om de säkert skulle gå att få sålt hela bunten.
Mvh Felicia

En teori? rätta mig om jag har fel, är kanske att agoutis ligger närmast det vilda? därför är kanske dom pälsstråna något tjockare än på "våra" framavlade färgvarianter.
Kan förvisso inte förstå att en uppfödare "ratar" den färgen då ju det bör vara positivt gällande att få fram rätt "fluffighet"?
Men varför skall du inte avla på henne?
Förvisso är hon väl för gammal nu.
Marsvin 4-ever
.
Så söt :D Jag vet inte varför, men hon påminner om en liten bortskämd prinsessa x'D Men som sagt, hon är jätte fin :) Tkr om CH-Teddys ^^
Jisses, vilket fluff!
Som jag vill klappa den pälsen just nu!
Ch-teddys är så himla fina. :) Hoppas att de får riktig standard snart.
Kommer kanske till SM i sommar. Då vill jag utan tvekan känna på den där söta fluffbollen. ;)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#14 Javisst, så kan de absolut vara. Agouti har jag hört kallas viltfärgad… Några som ville köpa mina Coronetpojkar ville inte ha den ena eftersom han var "viltfärgad" (goldenagouti).
CH-teddys har tydligen en tendens att ge upp lätt vid sjukdom… Uppfödaren skrev bl.a. lite om det i MM sist, att de inte är lätta att rädda vid Toxicos. Nejdå, hon är inte för gammal - hon är 5,5 månad.
#15 Asså ^^, Ja, du har väl en golden eller något? *dåligt minne*
#16 Hon sitter ofta med framtassarna precis intill varandra sträcker på sig och blinkar några gånger för att se söt ut och charma matte ;P Vilket hon lyckas med totalt! <3
#17 Japps, visst är hon ljuvlig? Sist du fick känna på all päls var det inte i närheten så mycket :) Nog ska du komma till SM, om inte bara för att känna på min fina lilla mysboll *s*
De SKA bli en godkänd ras till år 2010. Hade hoppats på det detta året, men icke då :( Ska försöka jobba på att hon ska komma med på resultatlistorna över Bästa Guide i alla fall ;P
Går det lika bra som det gjort hittills är det bara att hoppas…
Mvh Felicia