Långhårsraser
Hej!
Jag är väldigt förtjust i fyra långhåriga raser (lunka, merino, texel, coronet) men jag har inget intresse för utställning.
Jag tycker om att hålla på och pyssla med pälsen, borsta och så vidare. Men som sagt är jag inte speciellt intresserad av utställning, rulla upp pälsar och liknande.
Är det onödigt att jag skaffar ett långhårigt marsvin som jag kommer klippa? Jag älskar pälsen men är inte intresserad av att rulla upp den. Jag tycker om kropparna och utseendet på de långhåriga.
Det är absolut inte onödigt! :) Klart man kan ha långhåriga kelgrisar också. Det har många(däribland jag). Alla långhår måste ju ändå klippas efter ett år och ställs inte ut mer därefter. ;) Och man brukar bara ställa ut de som är väldigt rastypiska, långt ifrån alla långhår.
Jag har två coroneter, Cinnober och Dianthus, och planerar definitivt att skaffa fler långhår(merino <3) i framtiden.
Cinnober
Dianthus
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Klart du kan ha långhår ändå, så länge pälsen hålls fräsch och ren - dvs. genom att du klipper den :) Jag har haft 2 långhår (Coronet resp. Sheltie) och en utav dem är det mest speciella marsvin jag haft. Båda lugna, snälla och väldigt mysiga marsvin. Om du vill ställa ut men inte rulla kan du ställa dem i klassen Klippt Långhår ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Halloj!!!
Jag har en fin LunkaryaShelitie hona (färg: White/Black/Golden) som är på parning med en Lunkarya pet hane (färg: White/Silver agouti).
Finns inom skåne.
Mvh Nanna!!!
#4 Snälla, undvik mer än ett (1) utropstecken då det uppfattas som skrik och irriterande på ett internetforum. Tack! :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

# 5 He he…, dålig på det, gillar att använda ! och ?.
#0 var bor du? jag har just nu 2 underbara bebiskillar som är till salu om ca 3 veckor, lunkarya.
Givetvis ska du skaffa det -j ag har 10 stycken och jag ställer inte ut, de är ljuvliga! Jag klipper bara vid behov alltså om det blir för kissigt i pälsen eller liknande!