Bråk? Bör jag oroa mig?
Fick ju hem min nya kille i måndags, dom har bott ihop sen dess utan problem. Men idag så hände nåt å dom börjadds slåss, det var under hyllplanet så såg ej va som hände. Men sen slutade dom hux flux och Sebbe sprang bort till andra änden av buren och båda lätt som om dom hackade tänderna.
Är det vanligt att marsvisn får sina små bråk? Bör jag oroa mig? Ska snart kolla dom för ev sår, ville bara låta dom lugna ner sig först :/
Kan säga att ända sen jag fick dom har dom ogillat att vara nära varandra förutom om dom blivit rädd pga nåt. Trott att dom ska bli mer kompisar med tiden liksom :/
//Orolig matte
Dom gör nog upp rangen! sålänge det inte blir ett blod bad så är det inget att oroa sig för.
Okey, för ingen av dom är dominant så i måndags slutade det med att Sebbe "parade" sig med Sammy. Inge bråk alls :/
Kollade dom nyss, inga sår. Sen gosa jag en stund med Sammy och när jag satte ner han trängde han in sig i det lilla huset som Sebbe vara i och så satt dom där utan att dom bråka :)
mm precis ^^ att dom bråkar ibland är för att den ''gammla'' ( alltså den du hade innan ) vill visa den nya att det är han som bestämmer och sålänge den nya sköter sig så bråkar dom inte :). Det e bara det att den gammle helt enkelt vill uppfostra den nya .
Är det vanligt med små bråk lite då och då även när dom vant sig med varandra?
Bör jag låte dom hålla på å bråka lite då och då så länge det inte går för långt?
#4 japp det e välldigt vanligt! ja du kan låta dom gå med varandra .. lite små sår kommer dom ju få men sålänge det inte blir ett blodbad så är det nog inga problem.
#5 okey, tack för ditt svar :D
#6 no problemo :)
Hade själv två hanar som bråkade då och då men det var inget farligt. Och jag lovar det låter värre en vad det e ! ;)
Lånar tråden.
Jag har två marsvins hanar den ena är snart 1år och den andra snart 1/2 år, men nu när ja kom hem (inte vart hemma under jul så syater min har matat dom) så såg ja att den som är 1år hade sår runt halsen och på ryggen.
Är de normalt? eller ska ja dela på dom?
#9 Hur beter de sig mot varandra? Bråkar de mycket?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
10# jag har aldrig sett dom bråka och de har bott till sammans sen september. Den äldsta "kurrar" väldigt mot den andra när den kommer nära. När ja har dom och grejar me dom är dom jätte snälla mot varandra.
jag har inte sät mina marsvin bråka
#11 Okej, det kan vara en ifrånsägelse från någon av marsvinen. Då tycker jag inte du behöver göra annat än att se till att såret läker bra :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus