Bokhyllebur och rumsrensfrågor
Hej!
Jag har precis hittat hit, vilket jag är väldigt glad över
. När jag bläddrade runt lite så dök det upp en massa frågor.
Dels läste jag om bokhylleburar… Jag har förstått att ni då lagt en hylla ner, men sen då? Blir den inte väldigt grund? Och vad har ni över som tak?
Nästa fråga - hur gör jag för att få mina smågrisar rumsrena? Jag har en kisslåda i buren som jag vid städning lagt lite "kisspån" i för att försöka få dem att förstå vad den är till för… Den används dock som vilolåda just nu…. Likaså när de är ute på golvet och springer - så både kissar de och pluttar titt som tätt. Jag hade tänkt att jag skulle ha buren öppen för "spring" hela tiden, men det blir lite jobbigt när de inte är rumsrena…
Hoppas ni kan hjälpa mig med mina funderingar…
//Anna
man brukar inte ha tak på bokhylleburar
Välkommen hit!
Det finns en artikel om hembyggda burar, den heter "Eget burbygge" och du hittar en länk i tråden "Glöm inte bort våra artiklar" eller om du klickar på Artiklar i menyn… :)
Ang. rumsrenhet så finns det mycket trådar om det redan på forumet. Använd sökfunktionen och sök på "rumsren" ^^,
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#2 fast just nu så funkar ju alldrig sök funktionen så då e de liiite svårt :P

Jag har lagt ut hopvikta fleecebitar där de brukar ligga och dåsa när de är ute och det verkar som om de kissar i filtarna också. Marsvinsbajset äter hunden upp, så det försvinner det med.
Jag har också en hund som älskar att städa efter marsvinen, alla kluttar försvinner snabbt. Har dock börjat fundera på om det skulle kunna vara ohälsosamt på något sätt för hunden? Men jag misstänker att det tvärtom är nyttigt. Har läst att hästlort i små mängder kan vara bra men att hundar kan bli tjocka av för mkt . Kaninkluttar äter hon dock inte, inte heller älgavföring. Däremot rådjursspillning och även harkluttar verkar smaka bra
. Förstår inte riktigt vad det är för skillnad men men…
Mina marsvin använder också kisslådan till att såva i och när jag ställer ut den i rummet för att kaninen ska kunna gå dit och kissa roar sig marsvinen med att riva ut sågspånen på golvet. Föredrar att torka golvet när de varit ute. 
#3 - Sökfunktionen fungerar utmärkt för mig ^^
Man måste bara veta vad man söker efter *s*
Hanna