Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 2860 ggr
FeliciaS
0

Varulvsleken omgång 10

Bergen sågs i fjärran och bland kullarna i de norra delarna av Selfdalen låg den lilla byn. Byn var såpass liten att den speglades i den stora sjön som glänste  och glittrade i landskapet. En liten, men vacker idyll. Inte konstigt att just dessa människor velat flytta till byn, de är mer än lyckliga över att få bo i ett såpass vackert landskap. I flera årtionden har släktingar levt på denna fridfulla plats av jorden, och fridfullt har det alltid varit. Men en mörk vinterkväll i början av januari tog byns rykte en annan form. Händelsen inträffade vid midnatt, på byns årliga slädfärd på Satinberget. Ett stort sken från fullmånen visade sig och fyra bybor var plötsligt försvunna. Rädda och vilseledda fick de resterande hitta tillbaka till byn själva, i nattens mörka dunkel. De visste inte vad som hade hänt då, om de bara visste vilka faror som nu låg över byn. Bara någon dag senare ryktades det om varulvar. Kunde det vara möjligt? undrade någon och fick plötsligt upp tankar i huvudet…

Goda roller: 3 bybor, 1 siare och 1 ängel
Onda roller: 3 varulvar och 1 varulvsdemon
Neutrala roller: 1 borgmästare, 1 trollkarl och 1 spion

Observera att dessa neutrala roller är kombinerade med en eller flera andra specialroller! Man är alltså inte bara trollkarl, spion eller borgmästare.

Deltagarna denna omgång är:

1. sandra-b
  2. moonlights
  3. Inanna
  4. Creation
  5. Flodhasten
  6. jejjas
  7. Jensa90
  8. Stormviskaren
  9. Cuyi

Om man inte skriver i tråden på ett dygn finns risken att man blir utbytt, det på grund av de nya rollerna (främst trollkarlens befogenheter). Därför är det viktigt att man meddelar mig om man vet att man kommer vara borta!

Har någon några frågor som riskerar att avslöja ens roll eller på något annat vis kan vara avslöjande så skicka ett PM till mig så lägger jag upp frågan i den andra tråden.

LYCKA TILL!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

FeliciaS
0

Det är natt.

Nästa deadline: fredag 21:30

Vi väntar på att…

• varulvarna ska utse sitt offer,
  • ängeln ska välja någon att skydda,
  • siaren ska välja någon att sia,
  • trollkarlen ska förtrolla någon och välja vem denne ska rösta på i nästa lynch.

Allting sker dolt, det vill säga privat till lekledaren (mig)!

Mvh Felicia

[jejjas]
0
# siter i min ensamhet med några härliga äple ljus och en kopp the, är det värkligen sant att ulvarna tagit sig till våran by?
Sandra-B
0

Jag sitter inne i min varma stuga, kylan försöker ta sig genom väggarna och lyckas delvis.

Oron ligger och pyr inom mig, rädd för vad det är som pågår i byn, eller snarare vad det är som är på väg att hända.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Cuyi
0

Åh :D Nu är jag tillbaka i leken igen.. lägne sedan! det här blir kul :)

Åhnej! Har varulvarna tagit sig hit igen :( Ack ack. Jag får skydda mig, men hur? Kanske kan jag skaffa några stora hundar..

Flodhasten
0

Sitter i min stuga alldeles för rädd för att ens gå ut med hunden.

Inanna
0

Sitter intill julgranen som vi fortfarande har kvar. Den lyser varmt och tryggt men jag har hört att därute smyger varulvarna omkring… Ska jag kanske släcka granen inatt så att de tror att ingen är hemma…? Men de kanske kan lukta sig till mig!

Ber till ängeln att skydda rätt person inatt!

Creation
0

Dricker lite söt, varm choklad - det brukar alltid hjälpa i kylan. Ska ju åtminstone inte behöva darra för något annat än rädslan för varulvarna…Obestämd

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Varulvarna var ute på sin första jakt. Desperata över att alla invånare i byn hållit sig inne av ryktet för dem, hittade de ingen människa utomhus denna kalla januarinatt. Vinden tog tag i deras pälsar när de äntligen såg ett ljus i ett fönster. Med magarna kurrandes omringade de den röda lilla stugan. En av ulvarna tvekade, det var ju hennes pålitliga granne! Men blodtörsten kom tillbaka och samtidigt som vinden tog fart på allvar gav de signalen till varandra att det var dags. Nu skulle de slå till. Försiktigt smet en utav dem in genom bakdörren som stod på glänt, medan en annan slet upp ytterdörren.
"Vem där?" hördes en skrämd röst. Något mer hördes inte från den människans mun, varulvarna kastade sig över henne i oron om att bli upptäckta, flockledaren tog täten och högg offret i nacken. Sedan släpade de henne till skogsbrynet och tog några tuggor av kroppen. I gryningen bestämde sig en utav byborna att ta en promenad trots allt, mörkret var ju nästan borta. Hon gick den vanliga rundan, men när de kom till slutet av den mysiga skogsstigen fick hunden upp ett spår och drog iväg. Bybon blev orolig och sprang efter sin hund. Några meter framför henne stod hunden och nosade på någonting. Bybon smög sig fram och såg en förskräcklig syn. Där låg Creation död, med kroppen delvis sönderbiten och nacken bruten. Bybon skrek förtvivlat till och insåg sanningen - varulvarna hade kommit till byn. Det var inte längre ett rykte. Och byns enda siare var död…

Återstående deltagare:

• sandra-b
  • moonlights
  • Inanna
  • Creation - död siare natt 1
  • Flodhasten
  • jejjas
  • Jensa90
  • Stormviskaren
  • Cuyi

Mvh Felicia

Creation
0

Sk*t också.
Om jag nu får säga det. ^^'

FeliciaS
0

Det är dag.

Nästa deadline: Lördag 21:30

Vi väntar på att byborna ska komma fram till en skyldig för nattens varulvsdåd och lägga sin röst på den bybo de tror är varulv. Borgmästarens röst är dubbelt värd, men denna skriver sin röst precis som vanligt. Trollkarlens "offer" har via PM från mig fått besked om vem hon måste rösta på, men även hon röstar precis som vanligt.

Mvh Felicia

Inanna
0

Ååå nej, inte vår siare! Vila i frid Creation, vi hade behövt ha dig kvar…!

Gråter

Cuyi
0

Nej vad synd GråterJa, vi skulle vekrligen ha behövt ha dig kvar!
Vila i frid Creation!

Nu sitter jag här och biter av mig naglarna, ska jag kanske köpa dom stora hundarna som livvakter..? Min lilla stuga räcker inte som skydd :(

Stormviskaren
0

Nej inte vår siare.  Vi behövde ju verkligen dig för att klara det här!

Jag har faktiskt mina funderingar några men inget jag kan komma med nu.

[jejjas]
0

nej nej nej inte siare inget bra för våran by Rynkar på näsan

Sandra-B
0

Nej!
Hur kan vår siare vara död, hur ska vår by klara sig nu?
Känns definitivt som om vi ligger i underläge mot dem nu…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Creation
0

*spökar* Tungan ute

Cuyi
0

*ryser*
Creation är för spökig (a)

Påväg för att köpa dom stora hundar jag tjatat om, dom ska allt vakta mig!

FeliciaS
0

Fyra timmar kvar till deadline! Någon måste vara först ut med att lägga sin röst ;)

Mvh Felicia

[jejjas]
0

det är svårt så här i början men måste ju röstapå någon jag tror inanna är en ulv

[jejjas]
0

det är svårt så här i början men måste ju röstapå någon jag tror inanna är en ulv

Glömde att det skule vara feta bokstäver Skäms

Cuyi
0

Hm, jag har inga större misstankar mot någon :/
Lägger min röst på Flodhasten
Hon har inte närvarat vid Creations begravning, eller sörjt. Och hon har inte varit så synlig.

Inanna
0

Hm… Ja, verkligen jättesvårt… Vem som helst kan vara, jag får gissa. Vet bara att jag själv inte är varulv.

• sandra-b - varit inne båda dagarna, känns ganska neutral?
  • moonlights  - helt tyst: skumt?
  • Inanna - bybo
  • Flodhasten - tyst idag??
  • jejjas - misstänker mig! Men hon vet ju lika lite som jag, förstås. Eller försöker hon sprida falska rykten?
  • Jensa90 - helt tyst: misstänkt?
  • Stormviskaren - har funderingar, men är ju inte siare.
  • Cuyi - känns rätt aktiv, men vad betyder det?

Det är ju flera som ligger ganska lågt - kanske någon av dem?

Å så svårt! Jag chansar och lägger min röst på Flodhasten. Måtte det nu vara rätt!

FeliciaS
0

Kvällen har tagit sin skepnad, mörkret har lagt sig och byn är lugn och stilla. Inga varulvar är ute på jakt denna kväll. Beslutsamma möts en liten skara bybor, som bestämt utanför timmerstugan där deras offer bor. Lite osäkra men förväntansfulla tar de steget upp på trappan och en utav dem knackar på dörren. Dörren öppnas utav en något misstänksam bybo.
"He-hej" börjar hon, "vad vill ni?" fortsätter hon sedan lite lugnare när hon insett att det bara är sina grannar.
"Vi vet att du är skyldig!" utropar en utav dem.
"Du är varulv" säger en annan och pekar mot henne. Starka blickar som inte säger annat än hat riktas mot den stackars bybon som snart därpå blir medtagen till skogsbrynet vid sjön.
"Det var halshuggning va?" vill en utav dem försäkra sig om. Någon nickar och den oroliga bybon blir allt räddare. Hon förstår att de menar allvar och försöker slita sig från deras grepp. Men det är omöjligt. Två minuter senare ligger kroppen på marken. De resterannde invånarna tittar förväntansfullt på liket. Inget händer. Allt är tyst. Ett ögonblick senare tar en gloria form ovan likets huvud och några snyft hörs i den lilla folkskaran. Det är sant - Flodhasten har lynchats. Byns ängel är död!

Återstående deltagare:

• sandra-b
  • moonlights
  • Inanna
  • Flodhasten - lynchad ängel kväll 2
  • jejjas
  • Jensa90
  • Stormviskaren
  • Cuyi

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Det är natt.

Nästa deadline: söndag 21:30

Vi väntar på att…

• trollkarlen ska förtrolla någon och välja vem denne ska rösta på i nästa lynch.

Mvh Felicia

Creation
0

wups, det går visst inget vidare för byborna just nu Förvånad

moonlights
0

åå nej inte våran ängel vem ska skydda oss nu?

Sandra-B
0

Nej, inte vår ängel också:-(

Prata om att vara i underläga nu:-S

**SMF 237 Sweet Dream's 

Inanna
0

Ånej! FÖRLÅT, Flodhasten, så hemskt att jag la min röst på dig! Jag visste verkligen inte vad jag skulle tro. Hoppas nu att det går bättre nästa gång…!

FeliciaS
0

Roller som kommer ersättas av andra medlemmar är just nu:

• Jensa90, p.g.a oaktivitet i leken!

Ersättare meddelas snarast!

Mvh Felicia

Cuyi
0

NEJ NEJ! Förlåt!
Nu ligger vi verkligen i underläge..
Vila i frid Flodhasten Gråter

FeliciaS
0

Med modet uppe och humöret på hög nivå var det dags för varulvarna att samlas för jakt. Den här gången var de fulla av mod och självförtroende när de närmade sig den lilla stuggruppen i utkanten av byn. De visste att en utav invånarna hade åkt på lång semester - hennes stuga var alltså tom, den resterande var en utav ulvarnas egen och den sista tillhörde en vänlig själ som alltid ställde upp för alla i byn, hon var smart och visste mer än ens varulvarna kunde ana. De kände hotet och offret var utan tvivel. Hungern satt som en plåga i magen och de slet upp den lilla dörren. Flockledaren fick fort vittringen på människokött och gick med snabba steg in i vardagsrummet där de såg den ensamma bybon framför tv:n. Efter kom en utav de andra ulvarna, och plötsligt hörde människan något. Hon vände sig hastigt om och blev skräckslagen. Inte ett ord hann lämna hennes läppar innan varulvarna hade slängt sig över henne och slet vilt i hennes kropp.

På morgonen gick en annan bybo mot andra sidan av byn. Förvånat såg hon att dörren till sin väns stuga var öppen, men hon klev in ändå. "Hallå? Är du hemma?" undade hon förvirrat. Inget svar kom. Hon gick raka vägen in i hallen och möttes av jordiga hundspår på det vanligtvis rena hallgolvet. "Skulle du inte med och handla?" undrade hon men insåg lika snart att varulvarna hade besökt sin kompis stuga. På mattan framför tv:n låg den sönderslitna kroppen av Stormviskaren.

Återstående deltagare:

• sandra-b
  • moonlights
  • Inanna
  • jejjas
  • Jensa90 - ersatt av Mellanbyns
  • Stormviskaren - död bybo och spion natt 3
  • Cuyi

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Det är dag.

Nästa deadline: Måndag 21:00

Vi väntar på att byborna ska komma fram till en skyldig för nattens varulvsdåd och lägga sin röst på den bybo de tror är varulv. Borgmästarens röst är dubbelt värd, men denna skriver sin röst precis som vanligt. Trollkarlens "offer" har via PM från mig fått besked om vem hon måste rösta på, men även hon röstar precis som vanligt.

Mvh Felicia

Stormviskaren
0

suck. lycka till ni andra nu :)

mellanbyns
0

Ny i leken :)

*Vem är det som är varulv i vår lilla by? Jag har mina funderingar, men väntar nog ett tag till med att rösta… Vila i frid ni stackars bybor som hamat i vaulvarnas käftar!*

Sandra-B
0

Jag har absolut noll koll på vem jag ska rösta på idag men eftertsom jag ska iväg nu och inte kommer hem förrän efter deadline så måste jag rösta på någon…

Blundar, snurrar och pekar på moonlights.
Hon har ju inte direkt varit aktiv i leken om man säger så, kan kanske vara rätt val.

**SMF 237 Sweet Dream's 

moonlights
0

Det enda jag kan säga är att jag är en bybo till 100 %.
Har varit in och kollat flera ggr men inte skrivit men ska bli bättre på det men jag har ingen aning om vem som kan var varulv.

[jejjas]
0

har inga derekta teorier men tror Inanna är ulv så hon får min röst

Cuyi
0

vila i frid stormviskaren.. vi hade behövt dig! Gråter _
Teorier:_**
sandra-b** - Aktiv, men betyder det något? Hon kan lika gärna vara en ulv..
moonlights - Otroligt oaktiv, är det för att hon har haft möte med ulvarna och vilat efter att ha ätit upp någon..?
Inanna - Lade sin röst på Flodhasten, som var oskyldig..
jejjas - Har inga teorier? Rätt aktiv..  sörjer inte (?)
Mellanbyns - Vet knappt något om henne/honom..
Cuyi - Bybo.

Jaha.. min röst står mellan jejjas elr Inanna… bäst å oledoffa..
Rösten fall på jejjas

Hoppas verkligen att oledoffningen var sann! Annars ligger vi riktigt illa till Rynkar på näsanSkrikandes

mellanbyns
0

min röst få falla på moonlights, har inte varit så aktiv och att man säger att man är bybo brukar inte alltid betyda att det stämmer, dessutom måste jag ju rösta på någon.

mellanbyns
0

kanske ska skriva i fet stil vem jag röstar på… röstar som sagt på moonlights

FeliciaS
0

Byn var mörk och stilla. Dess invånare var bestämda och fast beslutna att ta död på en varulv ikväll, nästan alla utom offret själv var samlade. Vad alla inte visste var att det var helt delade meningar om vilken bybo som skulle få dö… Men majoritetsbeslutet var en överrenskommelse, och om yttligare en god dog visste de sanna själarna vem som skulle bli nästa offer. Eller var de så kloka verkligen - hade de underskattat varulvarna totalt?
I samlad klunga traskade de ner i byns centrum och till den mörka, halvt öde stugan. Om någon var hemma var det delade meningar om, men de bankade hårt på dörren. Inuti stugan satt en skraj bybo, som nyligen vaknat upp från sina hemska mardrömmar. Hon vågade omöjligt öppna, men en försiktig titt genom gardinen kunde inte skada. I trädgården stod en klunga bybor med facklor i händerna, de såg varken glada eller arga ut. "Äsch, så många bybor är omöjligt varulvar" tänkte hon och gick till dörren. Det var inte ett välkomnande ord hon fick från sina grannar - en snabb smäll med en fackla i huvudet och hon svimmade. Några hade tänt eld på lövhögen i skottkärran och kört in den i vedboden - oturligt nog hade stackarn krattat ihop löven sedan hösten… Tillsammans bar de in den avsvimmade bybon och la henne i den brinnande vedboden, just som hon höll på att vakna upp. Spänt stod de och beskådade den vackra elden, men som egentligen var fullkomligt fruktansvärd. Den lilla boden hade snart brunnit upp helt och framför dem fanns kol och en stor hög av aska. Och människoben. De väntade på att vargsjälen skulle lämna den stackars kroppen. I minuter stod de och blev alltmer oroliga. De enades om att tiden var kommen - yttligare en bybo var dödad. Moonlights var helt oskyldig till varulvarnas dåd…

Återstående deltagare:

• sandra-b
  • moonlights - död bybo kväll 4
  • Inanna
  • jejjas
  • Jensa90 - ersatt av Mellanbyns
  • Stormviskaren - död bybo och spion natt 3
  • Cuyi

Mvh Felicia

FeliciaS
0

Det är natt.

Nästa deadline: tisdag 21:30

Vi väntar på att…

Mvh Felicia

moonlights
0

Jag sa ju att jag var en bybo till 100% SkrikandesTungan ute

Cuyi
0

Det här börjar bli läskigt :(

Vila i frid Moonlights Gråter *Sitter och biter av mig naglarna, av nervösheten inför natten.. kommer varulvarna komma till mig*

[jejjas]
0

´nej detta går värkligen inte bra denna gången Rynkar på näsan hur ska vi överleva sitter uppkrupen i sången med en kopp the och funderar

FeliciaS
0

Varulvarna har återigen stämt träff, den här gången vid den vackra lilla ån som slingrar sig längs byns vackra naturstigar. I en mycket välskött liten stuga sitter en ensam och orolig bybo och känner sig väldigt övergiven och orolig i byn. Hon är inte medveten om att otrygga uvlar smyger runt hennes stuga, utan sitter spänt och funderar på vad som ska hända härnäst. Hennes kompisar har försvunnit fort bara sådär, uppätna av hemska varulvar och sedan genom misslyckade försök att få död på en varulv. *huh* Hon ryser och bestämmer sig för att försöka sova en blund, drömma sig bort till en stilla plats. En sådan Selfdalen en gång var… Tekoppen orkar hon bara inte diska, utan lämnar den framför sig på soffbordet, reser sig och går in mot sitt sovrum. I hallen möts hon, till sin stora förvåning, av fyra blodtörstiga monster med en girigt uttryck och de burriga svansarna når ända ner på golvet. I samma sekund inser hon att hon är mycket illa ute, hon har ingen som helst chans nu. Mer än så hinner inte Jejjas tänka, för minuten där på är hon inte i livet, utan ligger död och söndertuggad på hallgolvet. Med ens inser varulvarna att de utplånat hela den lilla byn, mätta bestämmer de sig för att fortsätta sin jakt på annat håll…

**Leken är över! Varulvarna har åter segrat!

**Så här var rollerna fördelade:

• sandra-b - varulv
  • moonlights - bybo
  • Inanna - varulv, borgmästare 
  • Creation - siare
  • Flodhasten - ängel
  • jejjas - bybo, trollkarl
  • Jensa90/Mellanbyns - varulv
  • Stormviskaren - bybo, spion
  • Cuyi - varulv

Mvh Felicia

Inanna
0

Du kanske vill komma över på en bit mat ikväll, Jejjas? Vi är några bybor som ska träffas…!

OskyldigGlad

FeliciaS
0

Trist att leken inte varade så länge! Men ni varulvar var grymma ^^,
Eller så var det byborna som var lite dumma, ingen verkade nämligen hålla koll på hur många onda/goda det kunde finnas kvar - efter två lyncher måste det väl varit självklart vilka som kunde vara varulvar? ;P Riktig otur att siaren och ängeln togs i början!

Mvh Felicia

Inanna
0

Hoppsan, skrev samtidigt som FeliciaS, men kan nu inte ta bort mitt inlägg! (?? Lite konstigt)

Men grattis till oss skickliga varulvar!

Glad

FeliciaS
0

#49 Jo, det borde du kunna ^^, Det har ju inte gått 1 timma sedan direkt. Men jag kan fixa det om du vill?

Mvh Felicia

Inanna
0

Jo, men man kan ju också se det som tiktig TUR att vi fick dem så tidigt!

Flört

Inanna
0

Spelar ingen roll!

Sandra-B
0

Var ju inte så lät5t för byborna när det efter första natten var 50% bybor & 50% ulvar, men kul ändå att vi vann:-D

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cuyi
0

Wiiie! Grattis till ulvarna.. vi hade nog vunnit också om jag blivit lynchad.. var demon (:

Haha, aldrig vunnit typ (a)

FeliciaS
0

#53 Ja, efter att jag delat ut rollerna tänkte jag att det hade varit bättre med en färre varulv och istället en till bybo - men antog att det skulle bli lite krångligt med ändringar och sånt ^^,

Mvh Felicia