Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmånadens-marsvin
Läst 1289 ggr
dreamiz
0

månadens marsvin - oktober

Vad sägs om en liten tävling?

Skicka foto på era marsvin. Söta, vackra, roliga, gulliga… Alla bilder är välkomna!

Berätta gärna också om marsvinet och kanske varför just ditt marsvin ska vinna!

Priset blir äran att vinna!

Kiddoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, då måste man ju bara ställa upp med sina marsvin :)

Blondie: En tös med självförtroende, hon älskar att kuta runt och busa. Är cirka 11 veckor. Hm, hon gillar inte att bada. Älskar persilja och gröt :P

Kiddoo
0

Melvis: En tös som är rädd för allt utom matte och Blondie. Hon älskar gosaker, tar för sig i buren och gillar att gosa. Hon är cirka 15 veckor. Hon däremot tycker ganska bra om att bada. Hon älskar broccoli och morötter :)

Diana61
0

Lady: Född 05-01-28. En tjej som är rädd för allt men börjar bli bättre nu när hon fått besök av Leo. Riktigt kräsen med maten är hon också men börjar bli bättre där med nu när hon har herr besök.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Lëo Sere: Född 05-08-07. En riktig stilig kille som charmar både Lady och Goldie samt mig och min man. Han älskar Tomater och morötter, men äter annars allt. Han är "yngst" hos mig då jag köpte honom sist, men har redan blivit mycket tamare sedan han fick hälsa på Goldie och nu Lady.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Goldie: Född 05-05-23. Våran absoluta favorit. Ett riktigt charmtroll av högsta grad. Svarar på tilltal och kommer springande emot en för att hälsa. Hon liter helt på mig och min man och det är Goldie som vunnit min mans hjärta, för han är helt såld och helt förälskad i Goldie. Därav att han nu kommer behålla två av hennes ungar. Jag trodde aldrig att min man skulle falla för marsvin, men tack vare Goldie är det ni gjort. Tack Goldie! Hon äter det mesta men är ej förtjust i morötter.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

dreamiz
0

Underbara bilder! Fortsätt skicka på era gosegrisar så ska jag försöka välja en vinnare sen.

dreamiz
0

Än är inte tiden ute för att vara med!

UlrikaA
0

Här kommer gurk-Agnes!

Kiddoo
0

#8. Gud vilken söt :D

Diana61
0

Gurk-Agnes är för söt!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Ooooh! Äntligen någon inne :D Speciellt bra är det att du är inne, för du är en av dom jag pratar mest med :P

Diana61
0

Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Jag har suttit här minst 2 timmar å väntat på att någon ska logga in Räcka ut tungan ooh, nu hade jag tur åxå! Skrattande

dreamiz
0

Här finns ju en massa söta marsvin!! Men några till kanske det finns? Räcka ut tungan

Kiddoo
0

Hm, jag har lagt ut de jag kunnat på mina marsvin :P har ju "bara" två ;P

Diana61
0

Får jag lägga ut mina ungar? eller är det fusk ? Skrattande

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Jag tycker att du ska få :D kul med emra marsvin att titta på :D

Diana61
0

OK här kommer Unge nummer ! Den som kom ut först och är en tjej! Helt bedårande och är mest lik mamman. Hon kommer att få stanna hos mamma livet ut. Hon har inget namn ännu men jag jobbar på det.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Här har vi då unge nummer 2 som är en hane och min man kommer att behålla honom. Inget namn här heller ännu men många förslag har kommit upp.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

Så har vi kommit till unge nummer 3, som är en snabb liten kille och även han kommer min man att behålla. Denna lilla kille har snabbt vuxit till sig och som de övriga så har han inte heller något namn.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Oooooh vilka söta! Skrattande Hur gamla är dom nu? Glad

Diana61
0

På måndag blir dom 2 veckor, men dessa bilder jag skickade upp var dom en dag gammla.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Vad gulligt! Har du nå bilder från typ igår eller nå på dom? SKulle vara kul att se Skrattande

Diana61
0

Jag skall gå in nu och prova om jag får fota dom.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Oh, gör de, säg till sen vart du lagt in bilderna så jag kan se :D

Diana61
0

Skall ske!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Snällt och bra :D dom är ju hyper söta på dom där "gamla" fotona :D

dreamiz
0

Ojojoj vilka underbart söta bebbar!!!

Kiddoo
0

Aah, det var dom verkligen! Visst vare Lëo Sere (tror jag han hette?) och hmm, mamman kommer jag inte ihåg vad du sa Räcka ut tungan det måste vara riktigt fina avelsdjur Glad

[Theriss]
0

Detta är Holly. Hon är en liten och söt hona som älskar att busa, hon gör höga och många glädjeskutt varje gång jag släpper ut henne. Direkt när jag såg henne ligga där alldeles blöt i spånet visste jag att hon skulle stanna här =) Var alltså lycklig nog att få bevittna födseln av Holly och hennes syster Syren.

Diana61
0

Holly är ju för söt trots att hon är rödögd. Jag har lite svårt med det men blir bättre och bättre. Himalaya marsvin är fina tycker jag.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Jag har också lite svårt för rödögda, jag tycker dom ser arga ut så jag typ vågar inte Räcka ut tungan men min Melvis, hon har typ ett litet inslag av rött i sina ögon, men typ 90% svart. Men när man knäpper kort framhävs det verkligen att hon har rött i sina ögon!

Diana61
0

Hon är rubinögd då med andra ord. JAg hade en såda och det var vara när en lampa, ljus eller blixt som lös mot henne som man såg att som var röda, så det är helt OK tycker jag. Medan de klar röda har jag fortfarande lite svårt för.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

dreamiz
0

Ni får tom fredag 6 okt på er om ni vill skicka nåt mer foto. Sen kommer jag försöka välja en vinnare som blir Oktober månads marsvin!

Diana61
0

SPÄNNANDE!!! Räcka ut tungan

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Ooh, det ser jag fram emot :D alltså får man byta bilder OM man vill tills dess? :)

Guernica
0

Här är Nisse :)

Kiddoo
0

SÖT! :D

Diana61
0

Håller med, söt.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

UlrikaA
0

Här är Ellen, Agnes kan ni se längre upp i tråden.

Kiddoo
0

Den där va ju jätte söt :D och den verkar ha precis samma slags päls som min Blondie,  :P fast Blondie har "blonde/creme" färg!

Diana61
0

Söt bild på Ellen.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Ja :D du, hm, apropå färger, vad heter färgen som Blondie har (?) , hon är vit, med creme/blonde fläckar, som en skäck.

Diana61
0

Jag är så dålig på färger, men tvåfärgad är hon tydligen. Creme/vit i mina ögon.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Hm, så är det nog :D

Diana61
0

Dreamiz, vilket marsvin vann?Räcka ut tungan

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Jag är också himla nyfiken nu :D

dreamiz
0

Ursäkta att det tagit tid för mig att utse en vinnare. O inte har det varit lätt heller minsann! Alla marsvin är så otroligt söta o verkar så mysiga o trevliga!

Så helst skulle jag vilja utse alla till vinnare! Men det går ju inte…

Vinnare blir Holly (#30). Det är ett sånt där foto som jag hajar till när jag ser bara för det är så himla lyckat, hon är så otroligt söt! Ett "vill-ha-marsvin" helt enkelt. hihi…

Alla ni andra får dela på en andraplats!!

Hopi
0

Verkligen en söt vinnare! Grattis!!!Glad

irma
0

Åh, vad söt, visste inte att marsvin kan ha dom färgerna…vad heter rasen?

Skrattande

Diana61
0

Håller med, en värdig vinnare och en mycket fin bild. Grattis Theriss!!

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4