Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1729 ggr
Cuyi
0

Göra sänglådebur av denna

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091972

Yup, frågan lyder som rubriken. Går det att göra en bur av den här sånglådan?
_"produktbeskrivning
Basmaterial: Träfiberskiva, Folie
Lådbotten: Träfiberskiva, Akrylfärg"
_Är, t. ex Akrylfärg bra? Och folie? Och träfiberskiva?Botten täcker man ju över med en vaxduk o spån antar jag så det är väl inget problem men sen ja, det andra.Skulle vara kul att göra en bur! Och den skulle vara mycket större då denna sänglådan är 16x68 :)mvh Karolina

marsvin2008
0

Billigare med en Flärke bokhylla ;-) 

Fast de är klart att de går med sänglådan också.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Rafflan
0

Hm, den är ju bara 17 cm höga kanter, finns ju risk att marsvinen hoppar ur då kanske(?) :S

Cuyi
0

#1 Inte kollat på den x'D Men jag har fått för mg att det är jobbigare att göra en bokhyllebur.. :P *LAT* Oskyldig

#2 Oj, har inte sett :S Iof har jag aldrig haft något hoppigt marsvin men man vet aldrig :S

FeliciaS
0

Hrm, längden och bredden är ju lagom. Men du måste ha något galler eller kanske plexiglas på något sätt, för 17 cm är jättelite som burkant då man har åtminstone 7 cm spån. 10 cm är ingenting. Jag skulle i alla fall aldrig våga ha det så. Dessutom kan du få en bokhylla billigare, det är pecis som en sån där sänglåda - du behöver göra precis lika mycket (lite) med båda - en plastmatta i botten.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

Denna kanske funkar?

Är ju i plast så då behöver du ju bara har den på en trä skiva med hjul på så du lätt kan skjuta in den under sängen och dra fram den, då den är i plast så behöver du inte göra nåt med botten ;)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90027811

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har 2 ihopsatta sådana (dilling) jättesmidigt =) man kan ha den ca 77x140 el 70x154 typ.. beroende på vilken sida man sågar av (om man sätter ihop två då)

Cuyi
0

#4 Hm, ok nu började det låta knepigt med längden på kanten.. hur sätter man fast plastmattan måntro ^^? Ja, man vill väl inte ha ett marsvin på rymmen ^^"

#5 Ja :)

#6 Ja, den är smart, men hur har du satt ihop dom?

parsley
0

Det går säkert bra att göra en bur av sänglådan, även om en bokhyllan kan vara ett billigare alternativ. Ev är sänglådan stabilare än en bokhylla, eftersom sänglådan är avsedd att dras in och ut.

Plastmatta kan fästas med dubbelhäftande tape.

Tycker inte du behöver sätta på extra kanter till att börja med. En del marsvin är rymningsbenägna, andra sitter snällt i sina lådor.

Cuyi
0

#8 Ok, tack :) Jag börjar fundera på en bokhylla istället >'< Antar att det inte blir något av det hela för mamma babblar om plats som inte finns.

[findusen]
0

#7 den ena ligger i den andra med avsågade ändar på dom sidorna då ju.. o s¨har jag sågat bort dom plopparna (typ "fötter") på den som ligger en bit omlott på den andra….

marsvin2008
0

Det är nog inte svårare med en bokhyllebur. Köpt matttejp (dubbelhäftande) och klistra efter kanterna och tryck dit lite vaxduk. Sitter som berget. ;-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"