Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 796 ggr
skinnymarsvin
0

ÄNTLIGEN ÄR MINA USA MARSVIN HÄR

Vill bara skriva av mig lite lycka över att ha lyckats importera 2 skinnyhanar från Hollywood, USA. Den ena är min och den andra tillhör en annan uppfödare och mkt god vän.
Det har varit en lång väntan och mkt pusslande för att få dom hit till Sverige och för att inte tala om kostnaden !!!! Tur vi var 2 som delade men det landade på över 6000kr ändå för 2 skinnysar. Det är flyget som kostar mest…….
Det var två pigga skinnysar som jag fick med flyget, otroligt att de var så pigga efter att ha suttit i transport låda i över 24 timmar och flygit över halva jorden.

Det var ett äventyr och ett ännu större äventyr nu då man ska komma underfund med vad de äter och inte äter. De ÄLSKAR hö och äter som de aldrig sett hö förut, vitkålen tar jag det lugnt med för jag vet inte om de är vana med det.
Bilder på killarna kommer finnas på hemsidan under nästa vecka.

De flesta jag talat med tycker jag är knäpp som tagit hit marsvin från USA men för att komma vidare med aveln på en så snäv ras som skinny behövdes nytt blod och då får man satsa också.

Ha en trevlig helg allihop !

FeliciaS
0

Ojsan GladFörvånad Ända från USA…, hur mådde de efter en så lång resa?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

irma
0

oj,, vad kul… förstår dom svenska? Flört kan vara bra att kunna kommunicera :-)
skämt åt sido…
tar kanske ett tag för dom att "landa", tidskillnad m.m.
Dom kanske inte har lika fint hö i USA som här? Bra du tar det lungt med vitkålen, risk för trumsjuka annars,,,

Alltid någon som tycker man är knäpp oavsett vad man gör, det är bara att köra på i sitt och inte bry sej… det är många som tycker jag är knäpp som åker till veterinär med marsvin,,, men vaddå? det är också ett liv och är man djur intresserad och vill satsa på marsvin från USA eller åka till vet. med sjuka djur så ska ingen annan dömma en för det. Skulle alla resonera som vissa "det är ju bara ett djur" då skulle våra djur må väldigt dåligt!

Lycka till med dina nya skinnisar och ha en trelvlig helg du med…

FeliciaS
0

Klart att man åker till veterinär med marsvin :)

Mvh Felicia

irma
0

#3 är ju klart som korvspad att man gör det :-) är ju ett liv med känslor det med,,, ok, det är dyrt med veterinär men har man åtagit sej att djur så måste man vara beredd på veterinärvård också.

Diana61
0

JAg tycker inte alls att du är knäpp som tar in nytt blod från USA. Lycka till med dom och jag ser fram emot bilderna.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

FeliciaS
0

#5 Själklart är det inte knäppt :) Snarare tvärtom.

Mvh Felicia

Rayajenjen
0

#0: hej hej. Hur gjorde ni? Och hur gick transporten/vaccinationer och fixande av pass?