Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 726 ggr
jossan-pt
0

PE white blev white/lilac...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ju tre ungar den 31/12, som jag färgbestämde till white/lilac, PE white och black/white/golden.  Honan som är PE white har jag flera gånger haft uppe och undersökt, tyckte att hon var liiite mörkare i pälsen på en fläck på ryggen och ena sidan av ansiktet. Men det är så lite att jag av avfärdat det som skuggor bara…men nu ikväll har jag gått igenom henne grundligt, både jag och sambon, och nu går det inte att komma ifrån, visst är hon lilac! Kollade dessutom närmre på hennes öron, och hon har en mörk kant på ena örat, det borde hon väl inte ha om hon är PE white?

Men till problemet..jag fick alla reg.bevis idag, och jag har ju reggat henne som PE white! Hur gör jag nu? Ska man maila och be om att få ett nytt reg?

Achatina
0

Jag tycker inte, utifrån den bilden att det ser ut som en lilac. Sotade öron kan ju förekomma på icke färg renavlade djur. Det spelar förmodligen ingen roll vad för färg den är reggad som ändå eftersom det bara är släthår som bedöms efter färgen/teckningen.

jossan-pt
0

Nej, det syns inte om man inte tittar noga…och det lilla som syns på bilden är inte lilac…:)