Sätta ihop 2 burar.
Hejsan!
Jag undrar hur man ska gå till väga om man vill sätta ihop 2 burar. Ska man ta bort gallret på ena kortsidan och i så fall hur? Det sitter ju fast. Skulle vara synd att göra sönder burarna om man skulle ångra sig sedan så det skulle ju vara bra om man kunde sätta tillbaks gallret igen. Berätta gärna hur ni gjorde!
MVH// MinasTirith
/Moonchild89 👻

tror redan att det finns trådar om detta 
Aja när jag satte ihop två 100x50 burar så var gallret på den ena buren (kortsidan då) uppfällbart, så det var lätt löst. Men på den andra buren var det fast så pappa tog bort den ena kortsidan där, men jag sparade den så går det att svetsa på om man vill igen. Jag har gjort en övergång mellan burarna också så att dom ska slippa hoppa över, bifogar bild -->
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Jaha
jag letade som bara den efter liknande frågor men hittade inget. Det var därför jag frågade. Jaha, vad smart. Snyggt gjort måste jag säga
Jag vet inte om gallret är uppfällbart men jag tror inte det, gallret verkar sitta fast. Då får jag försöka få bort det, men undra bara hur…
/Moonchild89 👻

#2 vet att det finns trådar om att sätta ihop två burar, men kanske inte någon som innehöll din fråga då
Kommer inte ihåg hur vi gjorde, men antar att vi bände loss det med en tång eller något
det satt inte så jätte hårt i alla fall.
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
jag vet inte hur man tar bort det men man kanske knipsar bort det med nån stark tång eller med en metalsåg. och om du ångrar dig senare behöver du inte svetsa fast det - det räcker väl att fästa det med nån sort ståltråd eller liknande. bara man ser till att det skadar marsvinen, såklart. 
#4 - *fniss* "…bara man ser till att det skadar marsvinen…" ^^
Hanna
#5 hahaha xD. Jag menade såklart "bara man ser till att det inte skadar marsvinen" 
På de gallerburar jag har haft har man kunnat fälla upp långsidan eller ta bort den helt :)
#5 #6 Haha ;P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Nu har jag fått burarna på plats! Den ena burens galler var uppfällningsbart, men inte den andras så då tog jag en tång och tog bort luckan som satt på mitten av den buren sen satte jag burens öppning mot den andra burens. Blev rätt så bra faktiskt. Men grisarna har inte kommit underfund med att de kan gå mellan burarna än, lite irriterande när man har jobbat och stått i
Någon som har tips på hur de ska förstå att de kan gå över till den andra buren? Har satt en liten "ramp" över till den andra buren i alla fall, mer kom jag inte på.
/Moonchild89 👻

#8 toppen att det blev bra! Sätt en av dom uppe på rampen så att dom fattar att dom kan gå ner åt andra hållet, borde funka.
Jenny
#Ja, va smart. Det kan man ju göra
Har kommit på att man även kan bära över grisarna till andra buren så dom får lista ut själva hur man kommer tillbaks till den andra. Kom även på att man kan lägga dit något som de känner igen tex en fleecefilt, då kanske det inte känns så skrämmande och nytt i den andra buren.
/Moonchild89 👻
#10 Ja, lägg in saker som är från den gamla buren där så kommer de nog vänja sig fortare :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus