Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: minneslund
Läst 1732 ggr
[findusen]
0

Vila i frid älskade Phille

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

040430 - 090121

detta är min värsta dag någonsin, min phille dog. som säkert många här på sajten förstått är phille min bästa vän, han rusar fram till burkanten när man kommer och han är hur tam som helst. vi sover tilsammans och pussas massor!

för ett år sen hade han problem med tänderna som förvärrades av vetrinärernas okunskap och det hela resulterade i en smärtsam och dyr historia.. han redde ut det och blev frisk! sånär som på en framtand (nertill) som fick offras^^ :P

nu i höstas/vintras började phille kissa blod och efter 3 blodkissningar bokade jag tid för röntgen. den visade en "sten" i urinblåsan. operationstid bokades 4 dagar senare, idag (läs: igår) då och stenen skulle ut så phille kunde bli frisk. han kunde ju levt ett par år till!

men det visade sig inte vara en sten utan en förändring i urinblåseväggen och sövningen blev längre än väntat (dessutom vägrade han somna, så dom fick ge honom en extrados)….. jag har haft en ond känsla, en panikkänsla, en känsla av att phille kommer dö vid denna operationen.. jag har verkligen kännt så sen jag bokade tiden och jag har gått runt med gråten i halsen. men fick skärpa mig, för min gosse klarar ju allt!

när jag ringde vid lunchtid hade han precis vaknat o verkade pigg! jag var så lättad. så fruktansvärt lättad! travade iväg till gymmet o tränade en timme bara för att jag var så lättad! skulle hämta älsklingen kl 14.30 och då ville även vetrinären berätta om "fyndet"..

tyckte han verkade väldigt lealös när jag hämtade honom men vetrinären sa att han skulle hållas varm så klarar han sig nog galant… hann inte mer än hem till mamma (tar ca 15-20 min o köra) och fixat en massa värmeflaskor och värmda handdukar innan han börjar kippa efter andan, precis likadant som mitt första marsvin Panik gjorde när hon dog i min famn i bilen på väg till djursjukhuset för många år sen.

jag skrek på mamma att han dör han dör! hon försökte ringa vetrinären men dom hade ingen telefontid då och djursjukhuset är bara inte lönt! inom en timme från jag hade hämtat hem honom var han död. jag kunde inte förstå det. jag förstår det fortfarande inte och jag ville inte släppa honom förräns jag kände att han blivit stel. har nog aldrig gråtit så mycket som jag gjort idag.

när vi gick i morse kallade philles burkompis elliot på honom… när vi kom hem nu ikväll med tom transportbur så kallade elliot igen… fruktansvärt känns det.

det låter hemskt men jag hade offrat vem som helst av dom andra för phille, han var min allra bästa vän.

Sandra-B
0

Jag beklagar verkligen din sorg, vet precis hur det känns att mista sina älsklingar efter operationer, har gjort det två gånger. Vet hur meningslöst allt känns.

Tröstkramar till dig från mig och mmarsvinen.

RIP Phille!Gråter

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Abico
0

Nu sitter jag här och gråter, lilla Phille :'(
Du gjorde åtminstone allt du kunde och det tror jag att han är tacksam för.

Tröstkramar till dig och vila i frid Phille.

Hanna 

tantnett
0

Nej vad oerhört ledsamt, detta hade jag inte trott.

Men du har gjort allt du kan för honom.

Vila i frid lille Phille.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[findusen]
0

tack allihopa! han var väldigt speciell min phille.. världens bästa marsvin.. han är anledningen till att jag älskar marsvin! ingenting känns kul utan honom… usch jag orkar inte gråta mer..

Teddysar
0

SÅ hemskt Gråter

R.I.P Phille < 33

tröstkramar till dig < 333

tantnett
0

Jag vet precis hur du känner dig nu.

Förlorade själv min älskade Tyke för 3 år sen efter en operation. Han var mitt första marsvin. Jag glömmer aldrig min reaktion av detta då jag "halvgammal kärring" stod och skrek ut min förtvivlan utanför veterinärkliniken, tror hela byn hörde det.

Trodde väl aldrig att man kunde få sådana känslor för ett litet marsvin. Jag har än idag gråten i halsen närhelst jag tänker på honom, men samtidigt tänker jag även på honom med en oerhörd glädje då han på sitt vis bjöd in mig i marsvinens värld där jag bestämt mig för att stanna.

Kram på dig findusen.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

marsvin2008
0

Vännen… *gråter* Jag förstår dig precis när du skriver att du hade offrat vem som helst av de andra för honom. Precis så kände jag när Gloria gick bort.

Smärta och sor gär fruktansvärt men som du nog vet lättar de med tiden (trodde aldrig jag skulle kunna säga/tänka/skriva det)

Nu vilar din fina marsvinskille på andra sidan och han glömmer nog aldrig dig som du aldrig glömmer honom. *krama om*

Vila i frid lillemannen.

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

[findusen]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 det är helt sjukt vad man fäster sig.. och folk (utanför denna sajten givetvis ;)) verkar inte fatta alls hur man kan bli så ledsen för ett marsvin.. men det är ju ens bebisar!
vill oxå kunna tänka på phille som ett ljust och vackert minne. men det känns som att det kommer ta tid att komma över detta…

har philles bild (sen alltid, inte sen nu då) som bakgrundsbild på datorn och på mobilen osv… varje gång jag slår upp luckan på laptoppen eller mobilen ser jag hans vackra nuna.. vill ju inte ändra eftersom att jag alltid haft det så och han ska få vara kvar tycker jag, men det känns ändå jobbigt :( att aldrig få pussa den gosiga nosen igen :(

Emma-U
0

Jag beklagar sorgen :'(
Vila i frid, Phille.

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

CamillaS
0

Åh.. så oerhört tråkigt!
Du gjorde ändå allt vad du kunde för honom.. Sov gott Phille.Gråter

linn-nanna
0

Usch så hemskt…. Beklagar verkligen sorgen!Gråter

Vila I Frid Phille!

FeliciaS
0

Nej, det är bara för hemskt… Du ska veta att jag är jätteledsen för det som hänt *tröstkramar till matte och burkompis* Trots att vi höll tummarna och tassarna hårt här hemma räckte det inte. Jag vet verkligen hur det känns, sorgen efter mina fyra älsklingar som dog förra året sitter kvar djupt inne i hjärtat. Man känner sig verkligen tom och har ingen ork till något :(

Vila i frid fina gubben!

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Creation
0

Nä, så trist :'(
Vila i frid, Phille!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Cuyi
0

Han verka jättemysig, så tråkigt :'(
Vila i frid Phille gubben!
Tröstkramar!

EvaLuna
0

Å så sorgligt! Jag förlorade min älskade Lena för två dar sen, också efter en operation. Lenas operation gick bra. Vi har en tok-bra veterinär som gjorde allt rätt. Efter något dygn stannade magen av helt oväntat. In igen till vet - utan resultat. Jag kände också igen andningen du beskriver.

Igen - jag beklagar verkligen. Hoppas våra små piggar har de bra i himlen.

[findusen]
0

tack allihopa..

#12 ja, jag har läst om dina grisar…måste vara fruktansvärt att mista alla så på en gång! nu har jag tre grisar att trösta mig med, men ingen är ens i närheten av underbara Phille. han var mitt allt<3

#15 åh vad tråkigt :( jag har fortfarande inte förstått att han inte finns kvar hos mig längre, min älskade gris! =( hoppas dom hittt varandra så dom inte känner sig ensamma…. phille kände inget marsvin som dött tidigare =/

Denna kommentar har tagits bort.
notna56
0

jag beklagar sorgenGråter han var riktigt söt.

Fiona
0

R.I.P till phille & många tröstkramar till dig!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg