Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 1849 ggr
elladahlgren
0

Vad har era marsvin för namn?

Skulle vara kul att se vad alla döper sina marsvin till Glad

Mina två heter Ellie och Edvin. Sedan hade jag en som hette Ellen, men hon dog tyvärr i höst.

Utökade din rubrik, så man lättare förstår innehållet i tråden samt så sökfunktionen ska fungera lättare. /Felicia, medarbetare

Abico
0

Här hemma har jag en Wilma, Greta, Vincent, Sune, Donken, Tilda och en Irma. Fastän de tre första var färdigdöpta när dom flyttade hit :)

Hanna 

Inanna
0

Våra marsvin hade också namn när de kom hit och har fått behålla dem: Black Princess, Marie-Louise och Bubbling Brook (men kallas Bubblan)… Jo jag vet, väldigt olika typer av namn, men så hette de och så får de heta!

Glad

FeliciaS
0

Jag har/har haft Cocos, Cacao, Cavatina's Buena Sera, Cavatina's Calypso, Chili, Kanel, Parcanovis Bindi, Proudpig's Sira, Luneas Frideborg, Halloweens Cherchez (kallas Hera) och Saga.

Sera, Calypso, Bindi, Sira, Frideborg och Cherchez har jag inte döpt själv.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

a1-eksandras
0

Grej (Grejsi) och Fjodor heter bröderna här!

#2 Jag gillar namnkombinationen ;)

lomsen
0

Greij, Theo, Oskar, Dillinger och Joel heter killarna

Cornelia, Clara, Meggie, Tua och Mia heter tjejerna

Själv har jag bara döpt Clara, Joel, Greij

(samt alla marsvins bebisar som flyttar, dem kallar jag något och ibland får de nya namn, ibland inte!)

Creation
0

De marsvin jag döpt döptes till Maja och Emma. ;) Inte så kreativa namn, men de passade så.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Achatina
0

Mina får bara namn ur luften oftast x) De heter Nimo (döpt av uppfödaren), Nomi (Nimo's son, namnet betyder loppa på japanska), Swerker (är döpt efter programledaren i Plus), Tuggvilan (är ett påhittat ord), Orfeus (ena hunden heter Black Orfeus i stamtavlan), Norton (kommer inte från varken antivirusprogrammet eller motorcykeln), Tanner (hette Tanuki från början och det är en tvspelsfigur i form av en tvättbjörn), Willow (döptes när jag tittade mkt på Buffy och vampyrerna där en av karaktärerna heter Willow), Råttan (såg ut som en råtta när hon var bebis/ungdjur).

Binajis
0

Här är mina djurs namn och varför dom heter som dom gör (Varning! Långt inlägg!)

Casper - han ser ut som ett litet spöke Gods Beloved & Heavens Gift & From Above & Like'n Angel är kullsyskon och döpt efter mamma Fire Moon och pappa Melkisedek. Fire moon är döpt efter sin pappa som heter Red Summit och Melkisedek var, om jag inte missminner mig, en präst. Så vad sjutton passar bättre än ett "himmeltema"?

Nåväl. Right Rufus fick heta så för att… det lät snyggt. Manolito af Mitzi Melkisedek fick sitt namn efter sina föräldrar, och för att det skulle vara trippel M. Likaså hans syster Mirabelle. Deras mamma heter Mulliga Mitzi och pappa är Melkisedek :)                     Malaysia och Madicken efter sin mamma Marcolio, som är döpt efter sin far Marcopolo. Cordelija och Willirma är döpta efter W.I.T.C.H-karaktärer, dock lite ändrade. MiniMimmi är döpt efter sin mamma Lillan…. och mig ;)                                                                Klara är döpt av sin uppfödare. Tindra Tunderbar är döpt av sin första ägare :)                                                                           Cordelijus och Mercedes är döpta efter sina föräldrar Cordelija och Melkisedek.

Som ni märker älskar jag att döpa mina kullar i en kombination av föräldrardjurens namn och följa teman ;D

Sorry för ett luddigt inlägg.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Maria95
0

mina marsvin heter Baltasar,8 Danny,1 Danne,1 Marvin,4 Kasper,4 Chips,1 Popkorn,1 Molly,½ Mimmi,½

FeliciaS
0

Jag kommer med en liten följdfråga, hoppas det är OK… ;)

Hur tänker ni uppfödare när ni döper era kullar?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

Marsvin jag döpt själv:
Sheela
Tabasco
Castello
Chilibean "Bönan"
Jalapeno/Tequlia (har inte bestämt namn då jag ej vet om bäbisen är hona/hane ännu)

Marsvin som redan var döpta:
Mumindalens Maja
Kola
Squikie

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Stormviskaren
0

Honor

• Albertina
  • Saga
  • Hot Jambalaya
  • Merian
  • Puss
  • Vanesssa

Hanar

• Oban
  • Kenji
  • Uzumaki Naruto
  • Skånepåg
  • Love
  • Zac
ElinLi
0

Här hemma har vi My Saga Vanezza

Chippers
0

Honor:
Skrållan
Rubina
Holly (egenuppfödd)
Busan
Iza

Hanar:
Tarzan (egenuppfödd)
Ärnst
William
Cooper (egenupfödd)

Andra namn på marsvin jag haft är t.ex:
Shaqita, Nikita, Snöflingan, Teddie, Lukas, Edvin, Paco, Ceasar, Tindra, Bella, Akilles, Akrobas, Astello, Sprattel, Cockie, Saffran, Herkules, Hero.

Orkar inte fortsätta :P Många har jag döpt då det är ungar från mina kullar, när jag födde upp marsvin. En del är marsvin från uppfödare och dom var redan döpta.

[Buppie]
0

Lurvas och Lucifer

YlvaW
0

Jag har olika tema på olika honor:

Pärlan; ädelstenar ( Opal, Topaz, Turmalin, Turkoz )

Kakan; bakverk ( Semla, Muffin, Mazarin, Maräng )

Wilma Flintstone; Familjen Flinta ( Betty )

Stella; rymden ( Pluto ), sen hade hon faktiskt en kull förra sommaren under fotboll EM då fick dom heta Ibra, Henke och Elma(der)

Tora, har inte fått några ungar än, har inte bestämt något tema på henne.

Andra döper ju första kulle på A osv

Ska hitta på 3 namn nu till Kakans 3 nyfödda ungar!

Fiona
0

Kålan & Whofflan har jag, har dock inte söpt dom själv. Då skulle inte Kålan heta Kålan x)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

emelie92
0

Torpstigens Heartbreaker och Halloweens Chintz ;)

godisgrisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi döper våra bäbisar efter Harry Potter och har just namnat I kullen. De som redan har namn får ha det kvar. Okej här är de…

Ginny, Dolores Umbridge (Dolly), Griphook, Trollstugans Daniel. Nattsmygarns Urvon, Fenrir, Vibys Alecto, Duettens Kinross, Vibys Nougat, Duettens Elie, Galatea, Vibys Grant (lånad för avel), Molly, Poppy, Episkey, Impedimenta, Imperio, Nattsmygarns Tiana Tori, Hepziba, Hinkypunk och Arthur.

tantnett
0

#17 Kålan är väl gulligt?

Mina heter: Lovika för att hon likna en lovikavante som liten.

Eldiga Iris för att hon har röda ögon.

Röde Orm har också röda ögon.

Vispe Tispe likna en geting då han föddes.

Maja har jag ej själv döpt, men hon har fått av mig smeknamnet Maran.

Bella har jag inte heller döpt, hon har jag gett smeknamnet Blondinbella.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina heter Alva och Alma, jag ville ha enkla "normala" namn.

FrokenLindgren
0

Jag har Algot, Hugo, Charles och Alfonse. :)

[Tootikki]
0

Laila och Lovis :) Har inte döpt dem själv eftersom de kommer från omplacering. Har inte fått hem dem heller men de kommer om 2 veckor :D

Hamzter95
0

Mina marsvin heter Twister och cola :)

toodiloo
0

Mina raringar hette : Piraten, Skräpet, Loranga och Nyponet

Rafflan
0

Sebastian, Sammy the lucky one och Løvetannen`s Believe it or notSkrattande

Fiona
0

#20 Nja det låter lite knasigt tycker jag ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg