Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1151 ggr
kurree
0

Skygga marsvinsungar

Hur länge ska man vänta med att ta upp sina marsvins ungar efter att man fått hem dem?

marsvin2008
0

Vet inte om de finns några fasta regler på det… jag Likadant gjorde jag med tjejernatog upp mina killar samma dag som jag fick hem dem. :-)

"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"

Fiona
0

Menar du efter du har köpt dom? eller efter dom är födda? Om du menar efter att dom är köpta så låt dom vänja sig vid buren & omgivningen i 1 till 2 dagar. Sen kan du börja ta upp dom korta stunder några gånger om dagen, sitta och prata med dom när dom sitter i buren och mata dom ur handen med grönsaker eller något annat smarrigt Glad

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Rafflan
0

Du bör vänta några timmar-1 dag, beror på marsvinet enligt mig, men jag hanterade mina innan dom fick komma in i buren då jag hälso kollade dom (kollade igenom pälsen, tänderna, rumpan, öronen, ögonen, hullet, uttorkning, köteln på rumpan, å mycket mycket mer) sen lätt jag dom vara själva och finna sig till rätt och först nästa morgon började jag handmata och klappa dom i buren ;)

emelie92
0

en dag borde räcka att vänta, inte mer än så:)

FeliciaS
0

Jag undrar också, som någon här ovanför, om du menar efter att de är födda eller efter att man fått hem dem?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Rafflan
0

#2 & #5  Står ju klart och tydligt i hennes första inlägg (#0)

Hur länge ska man vänta med att ta upp sina marsvins ungar efter att man fått hem dem

Abico
0

Det varierar från marsvin till marsvin tycker jag.
Är djuret stirrigt/oroligt så låt det vara i någon dag så får h*n lugna ner sig. Men jag har ett par marsvin som jag hade uppe och pysslade med endast timmar efter att dom kommit hem.

Hanna 

kurree
0

Jag menar efter att jag köpt dem och de är här hos mig. Tog upp dem en stund i dag i knät, det var nog bra att jag gjorde de för de hade inte ätit något på nästan ett dygn men i knät började de äta hö!
Och sen när jag satte ner dom igen var dom mycket modigare och gick runt! Glad

Men de vill inte äta några grönsaker alls de borde väl vara vana med det sen innan väll? Vad jag än försöker erbjuda dem så nosar de bara på det och går vidare och äter hö istället…

Sandra-B
0

Det är inte säkert att de är vana vid grönsaker…:-/

Var kommer de från?
Uppfödare, djuraffär?

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

FeliciaS
0

#6 Hahaha, ojdå, hur kan man vara så blind? (A)

#8 Hur gamla är dem? Försök med alla möjliga olika sorter, det är ju jättekonstigt om de inte gillar några ^^

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Jag brukar vänta 1 dygn ungefär men ibland händer det att jag fuskar och tar upp dom en pytte liten stund och bara tittar lite på dom :P