Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: månadens-marsvin
Läst 1160 ggr
FeliciaS
0

Röstning - Månadens marsvin januari 2009

Hej! 
Nu har alla haft chansen att skicka in bidrag till Månadens marsvin januari, tyvärr kom det bara in 9 st bidrag. Men vi hoppas att ni laddar upp ordentligt inför Februari! :) Alla inskickade bidrag är därmed deltagande i tävlingen om att bli månadens marsvin.

Nu är det dags för röstning! Det finns några enkla regler:

• Man har 2 röster/person på 2 olika marsvin.
  • Man får inte rösta på sitt/sina egna bidrag.
  • Din bedömning ska ske utifrån både text och bild.

Nytt för i år, med förhoppningen om att få fler röster - en giltig röst måste inte innehålla en motivering till varför man röstade - däremot är det mer än välkommet.

> Bidrag som är med i tävlingen:

Bidrag nr 1 - Big Wiggie, ägare Cuyi
Bidrag nr 2 - Phille, ägare findusen
Bidrag nr 3 - Flipper, ägare bima69
Bidrag nr 4 - WiRa`s Oban, ägare Stormviskaren
Bidrag nr 5 - Alf, ägare Palomino
Bidrag nr 6 - Cinnober, ägare Creation
Bidrag nr 7 - Dianthus, ägare Creation
Bidrag nr 8 - Milton, ägare Teddysar
Bidrag nr 9 - Sweet Dream's Neon Tiger, ägare sandra-b

Alla tävlande bidrag (bild & text) finns att se här. Röstningen avgörs den 31 januari! Lycka till Skrattande

/Värden & medarbetarna på marsvin.ifokus

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Cuyi
0

Jag röstar på bidrag nr 9 Sweet Dram's Neon Tiger.Jag tycker han är så söt! Älskar namnet och jag bara älskar hans färg. Och han verkar så himla mysig :) Han skulle jag vilja ha i min bur *hehe…*

Abico
0

Må så vara att det bara var 9 bidrag, men det var riktigt vassa bidrag hela högen ^^

Men mina röster faller på bidrag nr. 4 & 5, Oban och Alf.

Hanna 

Emma-U
0

Jag röstar på bidrag nr 2 - Phille (findusen)

Fantastiskt söt liten kille som ser riktigt busig ut på bilden :) Han ser ut att tänka "Haha, titta vad jag gör och du kan inte stoppa mig - HAHA!" ^^
Och att han har lärt sig tass gör att han får min röst ;)

Min andra röst faller på nr 4 - WiRa's Oban (Stormviskaren)
Vilket foto - snacka om att trcka på avtryckaren i precis rätt sekund.. Du har en fallenhet för det där, Stormviskaren.
Beskrivningen är väldigt söt dessutom, vilket är ett stort plus :)

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Sandra-B
0

Nya regler:-)

"Nytt för i år, med förhoppningen om att få fler röster - en giltig röst måste inte innehålla en motivering till varför man röstade - däremot är det mer än välkommet."

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Binajis
0

Mina röster faller på nr.2, Phille, och nr.4, WiRa's Oban därför att dom var helt klart charmigast med bäst skärpa, färg och såklart underbara motiv! Skrattande

För övrigt är det synd att kravet för motivering försvann -även om jag förstår varför. Som fotograf är det ju alltid roligt att få kredit i meningar, om man säger så. Lite synd att det finns massa små latmaskar som inte orkar engagera sig för att man måste komma på vad man tycker är bra med bilden… ObestämdFlört

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Sandra-B
0

Men det är inte bara bilden som ska bedömas utan även beskrivningen:-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Binajis
0

#6 …vilket borde ge ännu mer anledning till en motivering? Flört

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

Emma-U
0

#4 Jag såg det först efteråt, därför var jag snabb med att gå in & ändra i mitt inlägg ^^

#5 & #7 Detta diskuterade vi förra året och kom överens om, som jag kommer ihåg det i alla fall, att vi skulle ta bort motiveringsbiten. Just för att fler skulle rösta och det skulle bli mer spännande :)

Ett förslag är ju att ha sån klick-röstning - att man klickar på det bidrag man vill rösta på och sedan trycler på knappen 'rösta'. Men då kanske man inte kan rösta på två?!?

--------------
Emma - medarbetare på
Bichon.iFokus

Binajis
0

#8 Ja, jag förväntar mig inte att det ska ändras tillbaka (jag förstår ju som sagt varför) men tycker fortfarande att det var synd.

Har också funderat på klick-röstning. Sådan har dom iaf på mus.ifokus vet jag och det är ju rätt enkelt. Men som sagt… man kan nog inte rösta på två då?

Sandra-B
0

#8-9

Nej, med "klick-röstning" kan man bara rösta på ett alternativ.

**SMF 237 Sweet Dream's 

tjorve
0

Jag röstar på PHILLE och ALF

CamillaS
0

Jag röstar på Sweet Dream´s Neon Tiger.
Håller verkligen med sandra att han är supersöt, har ju fått äran att träffa honom i verkligheten ocksåOskyldig

Min andra röst går till Fina Grisen WiRa´s **Oban.
**Den där bilden var klockren Anna jättefin! och ha ha det med bedömmningen stämmer verkligen in på honom. :P

Hamzter95
0

Jag röstar på Bidrag nr 5 - Alf Jättesööööööööööt :D

FeliciaS
0

Nu har jag suttit och övervägt, tänkt och slutligen valt blad de fyra bidragen som var så lika och bra allihop! Men det blev ändå;

Bidrag nr 2, Phille - tycker mycket om hans glada uttryck och sätt att charma som suger sig ut ur bilden. En verklig charmknutte som fått gå igenom mycket i livet. Lagom lång, bra och informativ text där man får reda på mycket om honom och vad han betyder för sin matte.

Bidrag nr 4, Oban - först och främst fångar bilden mycket uppmärksamhet och det där roliga, lilla extra uttrycket säger allt ^^ Vilken cool kille i tjusig färg - rolig och passande text.

Mvh Felicia

Fairytail
0

Jag röstar på Bidrag nr 4 - WiRa`s Oban

marsvinlover
0

jag rstar på nr 8

jättesött!!!SkrattandeKyss

Fiona
0

Jag röstar på Oban, bra & rolig beskrivning och en jätte söt & charmig bild!

Min andra röst går till Phille, han verkar som en riktig charmknutt! Även här en väldigt söt & charmig bild!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

svampi
0

Jag röstar på:

Bidrag nr 4 - WiRa`s Oban, ägare Stormviskaren

och…

Bidrag nr 8 - Milton, ägare Teddysar

FeliciaS
0

Verkligen härligt med så många röster :D

Mvh Felicia

[Tootikki]
0

Jag röstar på 1 & 2

Big Wiggie och Phille. Verkar vara väldigt mysiga små grisar. Bilderna är söta också!Glad

Fast åttan är väldigt söt också..men beskrivningen var inte lika mysif som t.ex philles :P

Creation
0

Mina röster hamnar på nr 1, Big Wiggie och nr 4, Oban.
Jag gillade båda texterna och bilderna var riktigt härliga. :)

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Bara några timmar kvar nu ^^ Komigen och rösta!

Mvh Felicia

MariaG
0

Jag röstar på nr 3 och nr 6.

De var verkligen söta och texten bra.

/ Maria. med-arbetare på Sommar

FeliciaS
0

Då avslutas röstningen. Vinnaren presenteras i enskild tråd! :)

Mvh Felicia

Inlägget är låst för nya kommentarer