Är den här buren bra för dom?
Ett hus till, dom ska ha 1/marsvin, så efter som du har 2 marsvin måste du ha 2 hus ;)
Om du kan bör du ta bort "hö-häcken" då marsvin gillar att spinga å leka i höet ;)
Okej :D:D ska fixas :P
Okej. jag trodde hö häck var bra 
Jag har ett par rör till mina små här där gillar dom ligga
#7 som jag skrev i andra tråden, du kan ju ha mat hö i den häcken och lek hö löst i buren om du vill ;)
Jag har det då min ena alltid kissar ner mat höet, hur ofta jag än ger små tussar, han e hemsk att kissa i höet XD
Så dom har en såndär häck med rent mat hö i och en lös tuss i buren för lek hö ;D
Buren ser ju lagom stor ut i alla fall :)
Däremot är det väldigt lite spån, det blir hårt för marsvinen att ligga på och kan skada benen när de skuttar och hoppar. Dessutom halkar de på plastbotten när de springer. Har du mer spån sugs kisset upp mycket bättre. Minst 5-7 cm skulle jag rekommendera, själv har jag uppåt 8 cm.
Gällande inredningen… Ta bort höhäcken så får de mer utrymme att vara på :) Dessutom gillar de att ha hö löst och kan skada sig allvarligt på den. Skaffa rör, hängmatta och en sten till exempel ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

bara en fråga når dom grenarna som hänger i taket?
Ser ut som dom hänger högt upp men det kanske bara är bilden som luras 
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg

Det ser jättebra ut men ta bort höhäcken flera som skrivit det såg jag.
#11 jadå dom brukar gnaga på dom :D har några på sidan av buren också. Vi har många frukträd på tomten så brukar plocka färska grenar varje dag och byta ut dom.
#10 har spån så att det täcker bottnen. pappa tycker jag har för mycket redan nu
men ska ta mer när jag ska städa buren imorgon ;)
Tack för alla tips 
#13 Okej ^^ Har du mer spån blir det ju inte lika mycket avförig förhållande till spån så man måste inte städa lika ofta. Ett tips är också att städa ur hela buren var 5-7:e dag och plocka bort det mesta kisset och bajset var 2-3:e dag. På så sätt sparar man spån ;)
Mvh Felicia

#13 okej, toppen med grenar ju!
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
jag tycker allt verkar jättebra och fint! Men håller med dom andra att du bör ta bort höhäcken, då dom uppskattar att busa runt i höet :)
Hej! Buren ser ju ut att vara hyffsat stor, men ett hus per marsvin och bort med höhäcken! Dom kan fastna i höhäcken, och dom gillar att springa i hö på marken. Ifall det är gammalt och nerkissat hö på marken kan man ta upp det ur buren : )
Lite lite spån också, det blir hårt för deras små trampdynor. Tänk också på att det är bättre med trähus/gömställen, eftersom marsvin gärna biter på husen för att slipa tänderna ; )
Vad har du köpt det trähuset? Tänkte köpa ett sånt, men dom har inte det i min närmsta djuraffär : S
#17 Dom hade det i våran djuraffär. man kan böja den lite som man vill. mina marsvin gillar inte att vara i den men dom älskar att sitta på den :D
ger dom en stor tuss hö som dom kan leka i varje dag nu tack för det tipset :D dom blev överlyckliga av att busa runt i det och smaska på det samtidigt :D
#18 Vad bra! :) Hö är ju 80% av marsvinens kost, alltså ska de ha fri tillgång dygnet runt på löst hö ;)
Mvh Felicia