Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: foder
Läst 1032 ggr
Diana61
0

Banan för första gången.

Mina grisar fick banan för första gången idag och det gick mycket bra. Lite nosande först och små naffsande, men sedan åkte det ner. :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Hehe, så bra de :) mina tycker också om banan, men brukar oftast inte äta upp allt, även om jag lägger in pyttelite, i början la jag in en halv banan och dom åt inte upp, så då minskade jag till hälften av den halva, för de va de dom ätit av den halva, då åt dom inte mer än hälften, så jag har fått minska jätte mycket, men nu lägger jag in en halv banan, så får dom äta av den i ungefär 1 - 2 timmar, sen tar jag bort den :)

Diana61
0

Jag lade in en skiva som jag delade i mitten så att varje bur fick en halva (har två burar just nu) för att jag ville se om dom åt det. Onödigt att slösa och slänga det dom ej äter. Bättre att ge lite i taget.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Japp :) men hur sparar man en banan? *s* Skrattande

Diana61
0

Man äter upp resten istället för att slänga den Flört

Men det går att frysa den, men skalet blir svart. Ing

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Haha, ja, då blir det mycket banan för mejj :P

dreamiz
0

I början ratade mina marsvin bananer. Men nu äter de, fast inte så mycket.

Kiddoo
0

Inte här heller, men jag gav mina banan igår, dom åt otroligt nog upp det :D

Guernica
0

Mitt ena marsvin älskar banander! Skrattande

Diana61
0

Det roliga är att alla mina tidigare marsvin, så har INGEN velat ha banan, apelsin eller majskolvar, men dessa jag har nu älskar det. Så det kan gå ibland.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kiddoo
0

Haha :D dom är lite finurliga :P

FeliciaS
0

Sera älskar all mat… Tror inte att det är något hon inte äter (även mattfransar och papper försöker hon med ibland men då tar jag bort det). Calypso är lite mer kräsen, men små bitar av mycket åker ner. Banan gillar båda, men inte för mycket - de klarar 1/3 banan per dag Glad

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

irma
0

Finns det kalk i banan? har någonting i skallen om att det innehåller lite kalk… någon som vet???

Diana61
0

Har ingen aning om det finns kalt i banan.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

KajsaM
0

Min kanin tycker också om banan ;)

skinnymarsvin
0

Det är ganska mycket kalcium i banan och därför brukar jag ge det till mina dräktiga honor, då det kan vara bra att fylla på med lite kalk innan förlossning…….

Diana61
0

Skinnymarsvin, tack för denna info. Skall läggas till minnet. JAg har ju aldrig tidigare kunnat ge banan till mina marsvin förut så jag undersökte ju inte vad som fanns i bananen, men nu vet jag :-)

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

_Mew_
0

mina grisar gillar banan :) Så gulligt när dom får massa banan runt munnen när dom tuggar ^^